Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
... Hanefî’de, yolculukta dört rek’atlı farzları iki rek’at kılmak azîmettir, yani zorunludur; ruhsat (izin) değildir. Şâfî’de, yolculukta dört rek’atlı namazları ikişer rek’at kılmak ruhsat olduğundan, isteyen iki ya da dört rek’at kılabilir.
Sayfa 168 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Namazın farzlarını, vâciplerini ve sünnetlerini bilmeyenler, kesinlikle nerede sehiv secdesi yapacağını bilemez, “Acaba namazım oldu mu, olmadı mı?” diye kuşkuya düşer ve gönlü huzursuz olur.
Sayfa 162 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Reklam
İki namazın ardıcıl qılınması caizdir
“Bir kişi imam Rizadan (ə) namazın ən fəzilətli vaxtı haqqında soruşur. İmam (ə) cavab verir ki, birinci vaxt və əlavə olaraq deyir: Rəsulullah buyurmuşdur: Həqiqətən Allah-taala tələsdirilən xeyirli əməli sevər.” “Zöhr və əsr namazlarının vaxtı haqqında İmamdan (ə) soruşduqda, O, belə cavab verdi: Әgər günəş zəvaldan adlasa, artıq iki namazın (zöhr və əsr) vaxtı daxil olmuşdur.”
O, dində (İslamda) sizə heç bir çətinlik yaratmadı
Peyğəmbər (s) buyurmuşdur: “İstəyirəm ki, ümmətim üçün asanlıq yaransın. İstəyirəm ki, ümmətimi çətinlik və əziyyətə salmayım.” İbn Abbas demişdir: “Rəsulullah (s) Mədinədə zöhr və əsr namazını, qorxu və ya səfərə çıxma halı olmadan, bir yerdə qıldı.” Rəvayət olunur ki, bunun səbəbini ibn Abbasdan soruşduqda, o, belə cavab vermişdir: “İstədi ki, ümmətindən heç kimi əziyyətə salmasın.” 2 Başqa bir yerdə ibn Abbasın dedikləri bu cür rəvayət olunur: “Mədinədə Peyğəmbər (s) namazını 7 və 8 rəkət qıldı: Məğrib və işa, zöhr və əsr.” 3 İbn Abbasdan nəql olunan digər bir hədisdə deyilir: “Rəsulullah (s) qorxu və ya səfər etmə ərəfəsində olmadan zöhr və əsri, məğrib və işanı bir yerdə qıldı. Peyğəmbərin (s) nə üçün belə etdiyini ibn Abbasdan soruşduqda o, dedi: İstədi ki, ümmətini əziyyətə salmasın.” 1 “Həcc”, 78 2 "Səhih Müslim", “iki namazın ardıcıl qılınması” fəsli. 3 “Səhih Buxari”, “namazın vaxtları kitabında zöhr namazının əsrin vaxtına qədər tə`xirə salmaq” fəsli.
Vakit seher? Zamanın rahmine sabahın nutfesi düştü az önce. Gün doğuyor yine ve yeniden. Şimdi hatırla ki, sen de bir zamanlar yokluğun karanlığında yitiktin. Kimsenin adını bilmediği, hatırını saymadığı bir yetimdin. Hatırla ki, Rabbin seni yokluğun gecesinden varlık ufkuna eriştirdi. Unutulmuşluğun gecesinde bırakmadı seni. Rabbin seni sahipsiz de bırakmadı. Şimdi seher vakti. Sıyrıl gafletin gecesinden. Sehere aç gözlerini. Rabbine aç kalbini. Uyan. Uyan ve an seni hiç unutmayan Rabbini. Herkes unutsa bile seni unutmayan Rabbini. Herkesin O'nu unuttuğu anda an, kalk! Kalk ve miracına eşlik et En Sevgilinin. Şimdi sabah namazı vakti..🥀
30. Bölüm - Medine'nin En Hüzünlü Günü
"İmandan sonraki en büyük hakikat namazdır." "Allah Resûlü'nün (s.a.v.) üstüne titrediği bu ibadetin üzerine benim de titremem gerekir. Çünkü benim kulluğumun işareti namazdır. Benim en önemli şiarım, sembolüm, olmazsa olmazım namazdır."
Sayfa 345 - Profil KitapKitabı okudu
Reklam
S- Erkekler yalnızca eşleri ile cemâat yapabilirler mi?
C- Yalnızca eşleri ile cemâat yapabildikleri gibi, anneleri, teyzeleri, halaları, kızları, torunları, kız kardeşleri ve gelinleri gibi mahremleri ile de cemâat yapabilirler ve cemâat sevabı alırlar.
Sayfa 150 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Eğer kadınlardan biri erkeklerin arasına karışırsa, o kadının sağındaki, solundaki ve tam arkasındaki ile beraber 3 erkeğin namazı bozulur. Kadının namazı bozulmaz ama, erkeklerin namazının bozulmasına sebep olduğu için günaha girmiş olur.
Sayfa 150 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
S- Cemâatte saflar nasıl düzenlenir?
C- Eğer cemâat bir tek erkek olursa, ayağı imamın ayağının gerisinde olma koşulu ile imamın sağında durur. Eğer iki erkek olursa, biri imamın tam arkasında ve diğeri de onun sağında durur. Cemâat üç ya da daha fazla sayıda erkek ve kadından oluşursa, önce erkekler imamın arkasında ve imamı ortalayarak saf tutarlar; kadınlar da erkeklerin arkasında ayrı bir saf tutarlar.
Sayfa 150 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Ezan ve cemâat, şeâir-i İslâm’dan yani bir ülkede İslâmî yaşantının açık göstergesi olduğundan, geçerli bir özrü olmayan erkeklerin cemâate gitmeyip münferiden (tek başına) namaz kılmaları tahrîmen mekruhtur. Peki, ya hiç kılmayanlar?
Sayfa 148 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Reklam
"Sizden biriniz gece mümkün olduğu kadar ibadet edip namazını kılsın. Uykusu bastırınca hemen uyusun."
Sayfa 79 - Çelik Yayınevi
Her sürücünün trafik işâretlerini ve trafik kurallarını bilmesi zorunlu olduğu gibi, namaz kılan her müslümanın da namazın farzlarını, vâciplerini ve sünnetlerini bilmesi zorunludur.
Sayfa 139 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
Elhamdülillah
En kötü zamanlar da bile bir namaz ile yeniden başladım. Allah'a hamdolsun ki dayanma gücü ile sımsıkı tutundum.
S- İmam, nasıl niyet eder? C- İmam da normal niyetini yaptıktan sonra, “Ene imâmün limen tebiat’nî” (Bana uyanlara imam oldum) diye niyet eder. Eğer cemâatte kadınlar da varsa, imam’ın, “Ene imâmün limen tebiat’nî” diye niyet etmesi şarttır. Aksi halde imama uyan kadınların namazı sahih (geçerli) olmaz.
Sayfa 133 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
İsfirârü’ş-şems denilen güneşin sararmasına yani güneşin batışına 40-50 dakika kalıncaya kadar ikindi namazını geciktirmek, tahrîmen mekruhtur. Ancak tahrîmen mekruh da olsa, ikindi namazının sadece farzını güneş batmadan önce vaktinde kılmalı; çünkü akşamdan sonra kılarım diye kazaya bırakmak daha büyük günahtır.
Sayfa 129 - Ahmet Tomor - 23. Baskı, Adapazarı 2022Kitabı okudu
1.254 öğeden 31 ile 45 arasındakiler gösteriliyor.