s

Sebep Sonuç Kaosu

1 üye
Takip
SEBEP-SONUÇ ve GEÇMİŞE DÖNÜŞ...
"(...)Sebep ile sonuç arasındaki bu bağ, yâni bir durumdan ötekine geçiş, zamanın bir varoluş biçimi, zaman kavramının günlük hayat deneyimi içinde maddeleşmesidir de aynı zamanda. Ancak, belli bir sonuca ulaştıktan sonra sebep, görevini yerine getirir getirmez yok edilen roketin bir parçası gibi asla fırlatılıp atılamaz. Sonuçlarla uğraşırken ister istemez kaynağa, yani sebeplere geri döneriz, yâni şuurun yardımıyla zamanı geri döndürürüz! Ahlâkî anlamda da sebep ile sonuç sürekli birbiriyle yer değiştiren bir bağ oluştururlar. Ve bu durumda insan, ister istemez geçmişine geri döner..."
Sayfa 95 - 96 3.Levha -Kültür ve Zaman idraki-, Zaman İdraki, İBDA YayınlarıKitabı okudu
ZAMANI AŞANLAR ve SEBEB-SONUÇ...
Sebep ve sonuç, durmadan değişen bağlantılarla birbirini etkiler. Biri bir şeyi ortaya çıkarır ve daha hemen o anda, acımasız bir kesinlikle, öteki olur; biz bu dönüşümlerin tamamını ânında ve eksiksiz olarak kavrayabilseydik, işte bu bizim sonumuz olurdu... (Zamanı aşan bâtın kahramanlarının işaretlediği mânâda: - "Bir veli mevzuunu bulamaz ki, "ben" desin!")
Sayfa 95 - 3.Levha -Kültür ve Zaman idraki-, Zaman İdraki, İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
MİHRAKSIZ TÜMEVARIM ve GÖNÜLLÜ KÖLELİK...
- "Çelişkili gibi dursa da, esası itibariyle aynı fenomenin tamamlayıcı unsurları olmaktan ibaret liberalizm, sosyalizm birlikteliğinin ferdi özgürleştirme adına siyasî, içtimaî, ve ahlâkî düzeni akla, bilime ve mihraksız tüme varım etrafında şekillenen bir tartışma zeminine dayandırma girişimi; tek kural olarak her türlü eleştiriye açık bireysel inanç ve tek cezalandırıcı olarak ceza yasalarının kabulünü esas alan, hakikati dinin dışında arayan anlayışın kaynakları kurudu ve insanı tanrıya bağlayan bağlardan koparan iktidar anlayışını geçerli tek özgürlük olarak algılayan matematikçi akıl duvara dayandı. Sivil toplum, bireysel haklar ve özgürlükler, özel alan, kamusal alan gibi, tabiî konumlarının ötesinde hiçbir zaman sahip olmadıkları bir muhtevaya büründürülen, esas gayesi itibariyle toplumun cehaletini düzenleme ve onu fiziki bir güç konumuna yükseltmekten ibaret kavramlar ve bu bağlamda demokrasinin sorunlu geleceğini yeniden tanımlama saikiyle fert ve toplum üzerine tutulan ışık değiştikçe, maddî-manevî tüm farklılıkları içinde toplumu bir arada tutan tılsım da bozuldu. Demokratik siyasetin konusu ve hedefleri doğrultusunda, kendi başıboş istek ve amaçlarının hükmü altına sokulan; “gönüllü köleliği” benimseyen fert, problemleriyle baş başa ve yapayalnız kaldı. (Mevlüt Koç, -Öngörülemezlik-Tümlenemezlik- Aylık Dergisi 98. Sayı, Eylül 2012'den iktibas barandergisi.net, Yayınlama tarihi: 15.04.2024)
Doğa yasalarını bilmek ile, o yasaların sonuçlarını bilmek apayrı şeylerdir.
Sayfa 97 - Sabancı Üniversitesi Yayınları
"Bu dünyada ne oluyorsa bir nedeni vardır... Allah, nedenleri ve sonuçları birlikte yaratır."
Sayfa 247 - GökhanKitabı okudu
“Zamanın bizi bağlaması, sebeplerin sonuçları bağlamasıdır. Yaptığımız her şeyin bir sonucu vardır…”
Reklam
16 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.