Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
Kimi nesneler şimdiki zamanı, kimileri ise geçmişi anlamamıza yardımcı olurlar.
Bir bakıma her eski nesne, yalnızca "zamana direndiği ve böylelikle önceki yüzyıllara ait bir yaşamın göstergesine dönüşebildiği ölçüde" güzel olarak kabul edilmektedir.
Reklam
"Geri kalmış" insan teknolojik nesnenin gücünü fetişleştirirken, teknolojiyi üreten "uygar insan" mitolojik nesnenin köken ve otantikliğini fetişleştirmektedir.
Toplumun bir parçası olmak tıpkı kötü kokan bir odada olmak gibi. Yeterince odada kalırsanız odanın kokusunu almazsınız.
Viva la Pobreza//Yaşasın yoksulluk
"Fakir olmayı istemek, hasta olmayı istemekle aynı şeydir, iş kutsallığı açısından kınanır ve tanrının şerefine de zarar verir "
Sayfa 145
"Çünkü tanrının öngörüsü, istisnasız bütün insanlar için kabul edeceği ve çalışmak zorunda olduğu bir meslek hazırlamıştır ve Luthercilikte olduğu gibi bu meslek boyun eğilecek ve insanın kendini geliştirmesine yarayacak bir ilahi takdir değildir, tanının, bireylere onun şerefi için çalışmak üzere verdiği bir buyruktur"
Sayfa 140
Reklam
Zinaya karşı reçete.)
"Dini şüphelere karşı olduğu gibi, bütün cinsel tahriklere karşı da -soğuk banyoların yanısıra ölçülü bir perhiz, sebze perhizi-şu reçete verilir: "Mesleğinde var gücünle çalış".
Sayfa 139
"...İş, Batı kiliselerinde her zaman değerleri olan ve valnız doğudakilere değil, bütün dünyadaki manastır kurallanna karşı kesin bir karşıtlık içinde olan, kabul görmüş askerik bir araçtır"
Sayfa 139
"Zaman sonsuz derecede degerlidir, çünkü kaybedilen her saat Tanrının şanını arttırma hizmetindeki çalışmadan çalınmışdır"
Sayfa 138
"Zamanı boşa harcama bütün günahlar içinde ilk ve ilkece en ağır olanıdır".
Sayfa 138
Reklam
+1 Kesinlikle
Sanırım Flaubert “bir deli­ nin hatıraları”nda yazdıkların­ da pek de haksız değildi: “Yatılı okulu tanıyan, on iki yaşında, yaşama dair hemen her şeyi tanır”.
Ortama bak çıldıracam
Foucault'dan, geçerken kimilerine değindiğim ve bence temayüllerdeki ve karşılıklı konumlardaki derin farklılıktan kaynaklanan, özellikle politika, sanat ve araştırma alanlarında gözle görülür olan, bütün bir dizi üslup farklılıklarıyla ayrılıyordum. Ben, başta etnoloji ve sonra sosyoloji olmak üzere kendimi kararlılıkla sosyal bilimler
Gerçekten de, endüstri sonrası dünyanın hiçbir toplumsal grup ya da sınıfı, rasyonalleştirme olarak tarih kuramının "Aklın faili" için bir kenara ayırdığı role uygun görünmemektedir. Pratik açıdan bakıldığında bu, ister egemen durumda olsun ister egemenlik için mücadele etsin, görünürde hiçbir toplumsal grup ya da sınıfın hakikat, yargı ya da beğeni ye ilişkin entelektüellerin sağlayabileceği türden otoriter versiyonlar için karşı konulmaz bir taleplerinin olmadığı anlamına gelmektedir; ya da daha doğrusu, hiçbir toplumsal grubun, kendi egemenlikleriyle destekleyerek böyle otoriter versiyonlar oluşturması olası değildir.
Sayfa 230
Sağcı tayfa Türkiye'nin, Osmanlı'nın devamıdır diyorlar... Peki o zaman devrim yasaları nedir? Bir devletin devamıysanız ıslahat ya da reform yaparsınız; devrim, eski sistemi yani devleti yıkıp yerine yeni bir sistemi ve devleti ikâme etmek demektir. Sağcı tayfa, halüsinatif travmaları sebebiyle hala Türkiye'yi Osmanlı'nın devamı olarak görmeye devam edip, karşı devrimcilik yapmaya devam ediyorlar.
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.