v

Vahdet-i Vücud

1 üye
Takip
ESER ve MÜESSİR...
- "(...)Bâtın yolunda Vahdet-i Vücut ESER’de müessiri görürken, Vahdet-i Şuhud MÜESSİR’in işlerine şâhidlik ederek sıfatlarına bürünüyor. Adeta, eserinden yazarı tanımakla, o esere vücut veren yazarı –tabiî olarak eserinden dolayı!– tanımak gibi...
Sayfa 392 - XXVIII. TELEGRAM-BEYİN ZARI, -NETİCE-, İBDA YayınlarıKitabı okudu
Ey insanlar uyuduğundaki gece arkadaşım! Gündüzde onların arasında benimle sohbet eden!
Sayfa 235
Reklam
Vahdet-i Vücut felsefesi, yaratılışın amacını “Gizli bir hazine idim, bilinmeyi istedim” ifadesi üzerine kurgular ve tüm evrenin Allah’ın yansıması olduğunu, bu nedenle de Yaradan ile yaratılanın aynı kaynaktan oluştuğu şeklinde ifade eder.
CEM ve CEM-ÜL CEM MERTEBELERİ...
Cem mertebesinde, bütün vecihleri, vâhid olan vücutta toplayarak hepsini aynı vâhitten bilip, hiçbir şeyi O'ndan ayrı görmemektir. Son mertebe ise, hakikati cem mertebesinde gördükten sonra, ne tefrik ile Cem'e, ne de Cem ile tefrike mâni olmayacak bir anlayışa yükselmektir. Bu da "Cem-ü Cem" mertebesi... İşte gerçek Mürşid ve kâmil Ârif ve mükemmel Vâsıl odur ki, tefrik makamını, Cem makamıyla birleştirmiştir. Böyle bir şahıs, kısa akıllara ve eksik nefslere, İlâhî kemâllerden haber verip onları irşada ehilyetli ve salâhiyetli olandır...
Sayfa 145 - Parçalar, -Efendi Hazretlerinin; ders, takrir ve mektuplarından- Vahdet-i Vücut ve Fiillerin Tevhidi, 4. Basım, Büyük Doğu yayınlarıKitabı okudu
VÜCUD MERTEBELERİ SAYISIZ ve SONSUZDUR!..
Vücudun Vahdeti, mertebelerin sıhhatiyle malûm oluyor. Mertebeleri bilmek, Vücuttaki vahdeti zevk etmeye, zevk yoluyla hissetmeye bağlıdır ve bu zevk, Allah aşkının bir semeresidir. Vücut mertebeleri, vâhid olan vücudun, itibar ve cihet noktalarıdır. Güneşin ışığı ayın güneşten ayrı birer varlık olmadığı gibi, bu mertebelerde, vâhid ve Mutlak Vücuttan ayrı birer varlık değildir...
Sayfa 143 - Parçalar, -Efendi Hazretlerinin; ders, takrir ve mektuplarından- Vahdet-i Vücut ve Fiillerin Tevhidi, 4. Basım, Büyük Doğu yayınlarıKitabı okudu
ÖLÇÜYE, İBAREYE ve KALEME SIĞMAYAN...
HAK vücudunun en aşağı iki mertebesi kabul edilmiştir: Birinci mertebe, Zât mertebesidir ki, onda sıfat tasavvur olunamaz. Tâ ki, birbirine mukabil ve muhtelif olsun... Bu mertebeye "Zât", "Ehadiyet", "Lâhut âlemi", "Taayyünsüz âlem", "Hüviyetin gaybı" da derler. Ancak zevk vasıtasıyla hissedilir. Hiçbir bakımdan ölçüye, ibareye ve kaleme sığmaz...
Sayfa 143 - Parçalar, -Efendi Hazretlerinin; ders, takrir ve mektuplarından- Vahdet-i Vücut ve Fiillerin Tevhidi, 4. Basım, Büyük Doğu yayınlarıKitabı okudu
Reklam
58 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.