Görmek diğerleri gibi bir davranış değildir, belli bir dönemdeki tüm davranış­ların koşuludur. Konuşmak zihniyetin bir ifadesi değildir, bel­li bir dönemdeki zihniyetin bir koşuludur.
Otonom yay.Kitabı okudu
Görü­nür olan, söylenebilir olan değildir. Konuşmak görmek değil­dir. Dolayısıyla bu iki formun iç içe geçişi gerçek bir savaş­tır, öyle ki ancak kıskıvrak yakalama, yumruk yumruğa bir dövüş ve savaş olarak kavranabilir.
Reklam
_Yaşam, ufacık şeylerden, küçük mutluluklardan oluşuyor. Hiçbir şey büyük ve kutsal değil. O yüzden sözde büyük olan şeylere ilgi duyarsan yaşamı ıskalarsın. Yaşam bir bardak çayı yudumlamak, bir dostla sohbet etmek, sabah yürüyüşe çıkmaktır, ama illa belli bir yere doğru değil, amaçsız, son belirlemeden hareket etmektir. Böylece herhangi bir
Deneyim
Evagrius diyor ki: 'ışığı görmek ile ışık hakkında konuşmak aynı şey değildir.'
Sayfa 330Kitabı okudu
Tanpınar vs. Nietzsche & Dostoyevski :)) (s. 288-294)
- Ben bir hikaye mevzuu anlatıyorum. Burada cinayet yok; bir kurtulma işi var. Tek manianın ortadan kalkışı. Tekrar dirilmek var. Evet kainatı buluyor. Kendisine yedi gün mühlet vermişti. Yedi gün cinayeti gizliyor. Yedi gün tekrar dirilmiş gibi insanlar arasında mesut, onları anlayarak, altın parıltılar içinde yaşıyor. Tam bir tanrı gibi yedi
Sayfa 288 - ÜÇÜNCÜ BÖLÜM: SUATKitabı okudu
ÜÇ ESER AHMET HAŞİM Insan cinsinde de, dişinin erkekten daha güzel olması için hiçbir sebep yoktur. Kadının süslemeye muhtaç olması, saçlarını bir uzatıp bir kısaltması, hayvan kürklerine sarılması, yaratılıştan güzel olmadığının ve bunu kendisinin de bildiğini kafi bir delili değil midir? Erkek sun'i süs vasıtalarına tenezzül etmez, zira
Sayfa 151Kitabı okudu
Reklam
Masallar, ilahiler, efsaneler, destanlar, türküler, ninniler, tiyatro, sinema ve edebi eserler: Halk arasında masallar çoktur. Masalların en meşhuru "Hangur" un hikayesidir. Türk mitolojisindeki tepegözü andırır. Demirciliğin dünyaya Kafkasya'dan yayıldığı hakkında ki rivayet ünlüdür. Halk arasında La Fontaine'in kendinden çok
_Şeytanla anlaşmak, yani Nevrotik kişinin kendi benliğinden vazgeçmesi, ruhunu satmasına karşılık gelmektedir. Psikiyatride bunu "kişinin kendine yabancılaşması" olarak adlandırıyoruz. Tıpkı bellek kaybı ve kişiliksizleşmede olduğu gibi kişi, kimlik duygusunu yitirmiş, kendine aidiyeti kalmamıştır. Sanki bir sis bulutu icindeymiş gibi
_Tanrı, ışığı yaratmıştır. Demek ki ilk Üstad-ı Azam Mason, Tanrı’nın kendisidir. _Adem Baba, ilk masonlardandır ve Tanrı tarafından Cennete mason olarak kabul edilmiştir. Bu, masonluğun eylem olarak değilse de bir oluş kudreti olarak daima var olduğunu söylemenin bir tarzıdır. Çünkü masonluk, insan ruhunun ilk ve eski bir ihtiyacına cevap
Tavrınızı sürdüremeseniz bile, bir ilişkide farklı adımlar atmak kendi benliğinizi ve ilişkiyi öğrenmek için en iyi yoldur. Bir ilişkiyi, ancak değiştirmeye başladıktan sonra gerçekten görebilirsiniz. Döngüsel danstan çıkmak Benlik tanımlamak Kopukluğa karşı adım atmak: Aileden birisiyle duygusal ilişkinizi koparmışsanız, ona doğum günü ya da
Reklam
Cary'yi görmek istedim. Yeniden Lily hakkında konuşmak istedim. Onun hakkında söylediği her şey canımı daha az yakana kadar konuşması gerekiyordu. Bu sonsuza kadar sürebilirdi. Şu anki hislerimle nefes almak çok zordu.
_Küçük kılıbık adam. Korktuğun için bağırıyorsun. _Ben kim oluyorum ki kendi görüşüm olacakmış. reis ne derse o’dur. _Düşüncelerinin yanlış olup olmadığını sormadın kendine hiç? _20 yıllık olayları anımsayacak beynin yok, bu nedenle, iki bin yıl öncesinden aptalca dini sözlerini tekrar söylüyorsun. _Beni ahlaksızlıkla suçlarken doğrudan
"Eğer insan bir duyusunu yitirirse diğer duyusu güçlenir. Bunu daha önce duymadın mı?" "Konuşmak duyu değildir seni salak." " Evet öyledir. Görmek, dokunmak,konuşmak... Diğerleri neydi? Koklamak evet. Beş oldu mu?"
Sayfa 357Kitabı okudu
_Az yemek, az uyku, az konuşmak ve herkesle düşüp kalkmamak. İşte doktora ihtiyaç olmaması için yapılması gerekenler bunlardır. _Az ye! Yedikten sonra hazmoluncaya kadar başka bir şey yeme! Zira şifa yemeğin hazmolunmasındadır. İnsanın sağlığını bozan yemek üzerine yemek yemektir. Tıp ilmi ki beyte sığdırılmıştır. Ve söylemenin güzeli de kısa
Behrman maniyi "bundan sonra benim ne yaptığımı görmek ister misin sen?" sorusuyla özetlenecek bir formülle tanımladığında, aslında buradaki anahtar kelime "sen" kelimesidir. Burada bir muhataba sahip olmak konusunda söndürülemez bir açlık vardır. Diğerlerinin aksine manik özneler kendi kendilerine konuşmayacaklardır. Burada hissedilen baskı sadece konuşmak yönünde değildir; birine konuşmak yönündedir. (...) Ancak gerçek manide insanlarla bağ kurma baskısı alışık olduğumuz iletişimin çok ötesine geçmektedir. Manik-depresif öznelerin otobiyografilerindeki okuyucuya yönelik ani ve bilgiç hitabet tarzı oldukça dikkate değerdir. Sanki öykü, hitap edilen kişiyle direkt bir konuşmaya girmek için bozulabilirmiş ve bozulmalıymış gibi. Bu, tıpkı Michael Haneke'nin filmi Ölümcül Oyunlar'da masum bir aileyi dehşete sürükleyen adamlardan birinin aniden dönüp direkt olarak kameraya konuşması gibidir. Bu tip araçlar anlatı geleneklerinin post-modern ve gösterişli bir şekilde bozulması olarak anlaşılabilir. Ancak yine de burada bazı öznelerin dinleyici ile olan suç ortaklığını ve bağlantısını teyit etme ihtiyacını görmüyor muyuz? Aktris Vivien Leigh Tovarich oyununu sahnelediği sırada akut bir maniye girdiğinde, bir anda seyircilere dönüp onlarla doğrudan konuşmaya başlamıştır. Burada da hitap edilenle bir bağ kurma ve bağlantıyı teyit etme ihtiyacını görmekteyiz.
Sayfa 42 - Aletheia Kitap, 1.Baskı, 2018.
117 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.