Mustafa Kemal, İnkılaplar kan ile yerleşir
Mustafa Kemal, her sözünü emir olarak telakki eden, muhalefetsiz bir yönetim arzulamaktaydı. Bunu belirli bir çevrede de gündeme getirmekteydi. Ancak bunun kolay olmayacağını da biliyordu. Onun için muhalefeti hatta muhalefet etme ihtimali olanları devre dışı bırakmak, gerekirse "bildik yöntemlerle ortadan kaldırmak için planlar yapmaktaydı. Nitekim Mustafa Kemal, 23 Ocak 1923 Pazartesi tarihinde Şeref Sineması'nda bu düşüncesini halka hitaben 7 saat süren bir konuşmasında açıkça dile getirmişti: "Kan ile yapılan inkılaplar daha muhkem (sağlam) olur. Kansız inkılap ebedileştirilemez. Fakat biz bu inkılaba vasıl olmak (ulaşmak) için lüzumu kadar kan döktük. Bu kanlarımız, yalnız muharebe meydanlarında değil, aynı zamanda memleketin dahilinde de döküldu. Biliyorsunuz ki Hendek'te, Bolu'da, Konya'da, Yozgat'ta vesaire memleketlerimizde birçok isyanlar vukua geldi. Ve bunların hepsi tenkil (bastırıldı) edildi. Şayanı temennidir ki bu dökülen kanlar kâfi gelsin ve badema (bundan sonra) kan dökülmesin. Mesut inkılabımızın aleyhinde fikir ve his taşıyanları tenvir (aydınlatmak) ve irşat etmek (uyarmak), münevverana terettüp eden (aydınlara düşen) vazaif-i milliyenin (ulusal görevlerin) en mühimi ve en birincisidir."¹²² 122. İzmir yollarında, Hazırlayan Mehmet Önder, T. İş Bankası Yayınları, 1989, s. 44
Sayfa 48 - Genç BirikimKitabı okudu
Konya ve İnkılâplar
"Milli Mücadele'nin en ağır yükünü çeken Konya, üvey evlat muamelesi görmektedir.Yalnız seçim sıralarında hatırlanan, türlü vaatlerle aldatılan Konya, seçimden sonra kendi haline bırakılmaktadır.Bir zamanlar ehlisalip(haçlı) ordularına kılıçlar sallayan , kuffari hak ile yeksan eden Sultanların şehri, Büyük Mevlana'nın durağı koca Konya, bahtın açık olsun!.."
Sayfa 65 - TEDEVKitabı okudu
Reklam
Konya ve İnkılâplar
İnkılap edebiyatında, devrimcilerin dilinde "Konya" dendi mi, hemen irtica akla gelir. Halbuki bu toprakta dünyanın en büyük gerçek inkılâpçılarından biri yatmaktadır. Bizim Serdengeçti, Konya'yı çok sever. Kendisine "Konya ve Konyalı hakkında ne düşünüyorsunuz?" diye sual soran bir arkadaşına: – Konya'nın her kuvvetli varlık gibi kendini saydıran, kabul ettiren, hükmeden bir ruhu vardır. Konyalı benzemez, benzetir. Uymaz, uydurur. Şu güya keçe şapkalara bakınız. Ufak bir kıvrıntı ile eski keçe külahlar şapka oluvermiş. Denilebilir ki Konya inkılâba değil, inkılâp Konya'ya uymuştur.
Cemal Oğuz Öcal (1913-1971), İstanbul Erkek Öğretmen Okulunu bitirir (1935). Öğretmenlik yapar. Gazi Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümüne girer. 3 Mayıs 1944 Turancılık olaylarında Serdengeçti ile birlikte tutuklanır; okuldan kaydı silinir. Berat edince 1947'de öğretmenliğe döner. Heceyle milli, hamasi şiirler yazar. Serdengeçti ile önceden
Reklam
224 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Beş Şehrin ruhunu hiç dinlemiş miydiniz?...
Beş Şehir
Beş Şehir
;
Ahmet Hamdi Tanpınar
Ahmet Hamdi Tanpınar
‘ın 1946 yılında ilk basımı yapılan bu kitap, yazarın eseri Yahya Kemal’e ithaf etmiş olmasıyla başlıyor.. Kitapta sırasıyla birbirinden güzel 5 Şehir (Ankara, Erzurum, Konya, Bursa, İstanbul) anlatılıyor. Bunu okumakla sadece bu 5 şehir hakkında bilgi sahibi olmuyorsunuz. Aynı zamanda Osmanlının yıkılışı ve Türkiye’nin yeniden
Beş Şehir
Beş ŞehirAhmet Hamdi Tanpınar · Dergah Yayınları · 201911,4bin okunma
Dedem, epeyi uzakta olan camiine, ezan vaktinden önce giderdi. Camii açar, namazdan önce vaaz eder, çoğu zaman ezanı okur, sonra namazı kıldırırdı. Namazdan sonra ders okuyacak çocuklar gelirdi. Bunlara mektep vaktine kadar Kur'an öğretir, ders verirdi. Namaz sureleri, ahlâk, fazilet, ana babaya itaat ve hürmet, göz, söz ve öz temizliği, üzerinde
Sayfa 150Kitabı okudu
Konya ve İnkılâplar
İnkılâp edebiyatında, devrimcilerin dilinde "Konya" dendi mi, hemen irtica akla gelir. Hâlbuki bu toprakta dünyanın en büyük gerçek inkılâpçılarından biri yatmaktadır. Bizim Serdengeçti, Konya'yı çok sever. Kendisine "Konya ve Konyalı hakkında ne düşünüyorsunuz?" diye sual soran bir arkadaşına: -Konya'nın her kuvvetli varlık gibi kendini saydıran, kabul ettiren, hükmeden bir ruhu vardır. Konyalı benzemez, benzetir. Uymaz, uydurur. Şu güya keçe şapkalara bakınız. Ufak bir kıvrıntı ile eski keçe külahlar şapka oluvermiş. Denilebilir ki Konya inkılâba değil, inkılâp Konya'ya uymuştur.
Sayfa 133 - Gülünç HakikatlerKitabı okudu
499 syf.
10/10 puan verdi
Tarih'ten Türk'ü Çıkar Ne Kalır?
“Türk Evladı atasını tanıdıkça kendisinde daha büyük işler yapma cesareti bulacaktır.” ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ Editör Prof.Dr. E.Semih YALÇIN Yazarlar
Türk İnkılap Tarihi ve Atatürk İlkeleri
Türk İnkılap Tarihi ve Atatürk İlkeleriE. Semih Yalçın · Berikan Yayınları · 20107 okunma
Reklam
KONYA ve İNKILÂPLAR Denilebilir ki Konya inkılâba değil, inkılâp Konya’ya uymuştur Şair Ünsî’nin “Selçuk Şehnamesi”nde, “Eflâtun makam ile üç yüz lülesinden sular akan Çeşmesâri semaya ser çekmiş İskender! binalara benzeyen on iki burçlu sûru gördüm. Şah Alâüddin’in makam olan Konya, emn ü eman içinde idi. Her tarafında akarsuları
M. Kemal Atatürk nasıl Cumhurbaşkanı oldu ? Cumhuriyet nasıl ilan edildi ? Malumunuz olduğu üzere M. Kemal, 28 Ekim 1923 akşamı Çankaya’daki meşhur sofrasında “yarın cumhuriyeti ilan edeceğiz” der. Ertesi gün yapılacak işlerle ilgili olarak “gerekli direktifleri verir.”[1] Ve Cumhuriyet, 29 Ekim 1923’te Meclis’te bulunan 158 milletvekilinin
Resim