Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
ATEŞ Mİ ÜSTÜN TOPRAK MI?
Muhammed Emin Toprak
Muhammed Emin Toprak
İnanan cinlerin komutanıydı Kâfir cinlere karşı çok savaştı Meleklere hoca diye atandı Azazil'di onun önceki adı Melekler onun yanına geldiler Birimiz lanetlenecek dediler Levhimahfuzda okuduk dediler
Her şey zıddı ile kâimdir.
Bizde eksik olan bizi kendine çeker. Kimse gün ışığını bir kör kadar sevemez. Cüce kız bando şefine hayrandır. Kurbağanın gözleri hep göğe bakar; neden? Kuşların uçuşunu görmek için. İçgüdüsel olarak kendi zıddına hayranlık duyuyordu. Grantaire Enjolras’ın yanındayken bir kimliğe kavuşuyordu. Grantaire, Enjolras’ın diğer yanıydı. İnançlı ve ayık Enjolras bu kuşkucu ayyaşı küçümsüyor, ona kibirli bir merhametle yaklaşıyordu. Enjolras tarafından terslenen, hor görülen, dışlanan, reddedilen Pylades rolünü üstlenen Grantaire yine de geri dönüyor ve Enjolras için: “Ne muhteşem bir mermer!” diyordu.
Reklam
318 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Arthur,sevmekten sevilmekten vazgeçmiş kaderine boyun eğmişti. Yaptığı zoraki evliliğin en güzel yanı kızı Lena'ydı.Yüreğinin derinliklerine hayallerini hapsetmiş, bir gün kuşlar gibi özgür bırakmayı bekliyordu. O gün gelene kadar  evcilik oyununu oynamaya sessizce devam edecekti.  Gloria Mâlikanesinin satılmasıyla altüst olan
Yediveren Kışı
Yediveren KışıYağmur Kutsal · Kumran Yayınları · 202414 okunma
"Üzüldüm diyemem," dedi Wickham, kısa bir teredütten sonra, "kimseye hak ettiğinden daha fazla itibar edilmemeli, ama o söz konusu olunca sanırım bu böyle olmuyor. Onu gören, serveti ve gücü karşısında kör oluyor ya da o kibirli, ezici tavırlarından ürküyor ve onu sadece onun görülmek istediği gibi görüyor."
Sistemler kendi vatandaşlarını kendilerine benzemeyenlere karşı düşman ya da kibirli yetiştirebilmek için milliyetçilik ve dincilik gibi göz boyaması ya da körleşme yöntemleri uygularlar.Çünkü kör vatandaşları kullanmak daha kolaydır.
Hayatın Anlamı
3.Kısım Anlam Tutulması Anton Çehov'un Tri Sestry oyunundan şu kısa diyaloğu dü- şünelim: MASHA: Bir anlam yok mu? TOOZENBACH: Anlam mı? (...) Şuraya bak; kar yağıyor. Bunun anlamı ne? Kar bir ifade ya da sembol değildir. Anlatabildiğimiz kada- nyla gök kubbenin kederlenmesinin bir alegorisi değildir. Philip Larkin'in baharı
Reklam
Nefs, Akıl ve İmaN
İlim ve Sanat, IV, 23 (1989) Çağdaş toplumlar, yirminci yüzyılda gerçek bir cahiliyet devri yaşıyor. Bunca bilimsel ve teknolojik ilerlemeye rağmen çağın insanı mutsuz ve muzdarip, savaşlar, sömürüler, yalanlar, çılgınlıklar, zulümler, edepsizlikler, sefaletler, dengesizlikler, cinayetler, intiharlar, hastalıklar... İnsanlık özlediği huzur ve
687 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
6 günde okudu
Suç ,Ceza ve Vicdan Azabı
Suç, Ceza ve Vicdan Azabı Nasıl başlık ama, mükemmel estetik duruyor değil mi ? Romanı ilk okuduğumda 12-13 yaşımdayken falan aklıma bu başlık gelmişti. “Ben olsam kitabın adını böyle yapardım” demiştim. İyi ki ismini ben koymamışım berbat olurmuş. Neyse konumuz bu değil, kitabı incelemeden önce biraz vicdan azabını tanıyalım. Bu yazılar
Suç ve Ceza
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022158,9bin okunma
Daha kapıya ulaşamadan onun buz gibi soğuk ve kibirli sesini duydum: “Nereye?” “Kör müsün? Kaçıyorum!”
Sistemler kendi vatandaşlarını kendilerine benzemeyenlere karşı düşman ya da kibirli yetiştirebilmek için milliyetçilik ve dincilik gibi göz boyaması ya da körleşme yöntemleri uygularlar. Çünkü kör vatandaşları kullanmak daha kolaydır.
Sayfa 297Kitabı okudu
Reklam
Aptal ve kibir
Bu noktadan bakıldığında aptallık ve kibir arasında eski zamanlardan beri samimi bir ilişki olduğu ve belki de bir ipucu verdiği söylenebilir. Aptal bir insan, kendisinde akıllılık olmadığı ve bunu gizlemeyi de başaramadığı için her zaman çok kibirli görünür oysa bunun böyle olması gerekmez çünkü kibir ve aptallık arasında doğrudan bir ilişki zaten vardır. Kibirli bir insan, yapabileceğinden daha az şey yaptığı izlenimini verir ve kendisini buharın sızıntı noktasından kaçmasına izin veren bir makineyle karşılaştırır. Eski bir deyim vardır:"Aptallık ve gurur aynı ağaçta büyür." Aslında bu deyim, kendisi gibi, kibrin "insanın gözünü kör ettiğinden" başka bir şey ifade etmez. Dolayısıyla kibir kavramıyla ilişkilendirdiğimiz şey aslında düşük başarı beklentisidir. Çünkü kibir kelimesi nafile ile aynı anlama gelir.
Siyah Antilop’un Şarkısı
İşi bıraktıklarından gitar çalıp şarkı söylüyorlardı. Ormanlar büyük, öylesine büyük ve karanlık. kulübemde küçük. Irmaklar derin, Öylesine derin ve siyah, kanım ise dar. Ağaçlar yüksek, Öylesine yüksek ve sağlam. Baltam ise kör. Tarlalar zengin, Öylesine zengin ve bereketli. Benimse karnım aç. Beyazlar beyaz, Öylesine beyaz ve kibirli. Enimde derim siyah. Onun kanı kırmızı. benim kanımda kırmızı
Sayfa 38 - eyKitabı okudu
Bir Ankara Günü...
Bir Ankara günü. Ankara belki de ilk defa bu kadar özden ve bu kadar kıymetli güzel. Ankara bu sefer bambaşka. Ankara bu sefer daha yakın daha hoş benliğe bu kadar yakın. Ulvi bugün Ankara. Hani mesele bir kitap değildir mesele bir manadır ya her seferinde, işte bugün Ankara gösterdi bu manayı. Bir gün içinde insan nasıl esfeli safilinden alayı
Kendiliğinden anlaşılan ve bu nedenle söylememize gerek görülmeyen bir çekinceyle, bu kendini beğenmişliğe kibir de diyebiliriz, gerçekten de bugün birçok ulusun ve devletin ruhuna hakim olan duygular arasında ilk sırayı tartışmasız kibir alır; ama ahmaklıkla kibir arasında eskiden beri içtenlikli bir ilişki vardır ve bu da belki bir işarettir. Ahmak biri, genellikle sırf ahmaklığını saklayacak kadar akıllı olmadığı için kibirli durur; aslında buna bile gerek yoktur, çünkü ahmaklıkla kibir arasında doğrudan bir bağ vardır: Kibirli birinin bıraktığı izlenim, elinden geldiğinden daha az iş gördüğüdür; ince bir yerinden dışarıya buhar sızdıran bir makineye benzer. "Ahmaklıkla gurur aynı ağacın meyvesidir," diyen eskiler bunu kastetmişlerdir, kibir, "insanın gözünü kör eder," diyenlerin doğru söylediği gibi.
496 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.