Duygular insanın içinde kendiliğinden varolmaz. Onları Yaratıcı yaratır.
"Kedi aç galiba, miyavlıyor, dedim ve besledim." "Hayır Kırmızı. "Kedi aç demek bir düşüncedir. Benim sor- duğum senin içinde oluşan şey..." "Hımm, kedinin acıklı sesini duyunca içim buruldu. Evet, acıma diyebilirim. Evet, evet acıma hissi ona karşı hissettiğim buydu. "Hadi şimdi bunu da käğıda
Sayfa 298Kitabı okudu
Yönlendirme
Sen yönlendirilme ve akıl istiyorsun, küçük adam. Binlerce yıldır yönlendirildin ve akıl verildi sana, iyisiyle kötüsüyle. Hala sefalet içinde olmanın nedeni, kötü öğütler değil, senin kendi darkafalılığın. Sana iyi öğütler verebilirdim, ama nasıl düşündüğüne ve ne olduğuna bakınca, onları herkesin iyiliği için uygulayacak durumda değilsin.
Sayfa 120Kitabı okudu
Reklam
Ayaklarımızın altındaki toprağa sevgi ile basarak ilerliyoruz. Fakat sessizce yürürken aklımıza yine birçok soru geliyor. Bulduğumuz şey, kendi başına olmanın çürümüşlüğüyse insan bu çürümüşlükten başka ne dileyebilir ki? Bu büyük ve kötü yalnızlıksa, iyi olan nedir, kötü olan ne? Çokluktan gelen her şey iyidir. Teklikten gelen her şeyse kötü. İlk nefesi aldığımızdan beri bize öğretilen şeyler bunlar. Biz bu kaideyi bozduk ama bir an olsun şüpheyle düşmedik. Halbuki şimdi, ormanın içerisinde yürürken şüphe etmeyi öğreniyoruz. İnsanlara, bütün kardeşlerinin iyiliği için çalışmaktan başka bir hayat yoktur. Fakat biz, kardeşlerimiz için çalışırken yaşamıyorduk, sadece yoruluyorduk.
Öğretmenliği mükemmel tanımlamış
...öğretmenlerin o çocuklara, erdem yolunda bükülerek kötü yollara sapmamaları için gençliğin taze fidanlarını doğrultarak, erdemi nasıl bir sevgi, tavır, özen ve gayretle öğrettiklerini ve aynı zamanda da edebiyat okuttuklarını büyük bir zevkle gör­düm. Onları nasıl nazikçe azarladıklarını, merhametli cezalar verdiklerini, iyi örneklerle teşvik ettiklerini, ödüllere özendirdik­lerini, akılılıkla üzerlerindeki yükü hafiflettiklerini ve sonunda yaratıldıkları amaca varsınlar diye kötülüklerin çirkinliğini ve korkunçluğunu tasvir ederek onları kötülükten nasıl soğuttukla­rını ve erdemli olmanın güzelliklerini göstererek onlara iyiliği na­sıl sevdirdiklerini düsünüvordum.
Kötülük Yapma Sevgisi
"Ancak dünyadaki iyiliği&kötülüğü kıyaslayıp onları iki ayrı kaideye ayırmak istediğimde bunların hiç ayrılmamacasına iç içe geçmiş olduklarını fark ederek bir kez daha hayrete&kuşkuya düştüm - Dünyanın kusurlu bir oluşum olduğunu, Yaratıcı üzerinde çalışmak için yetersiz gereçlere sahip olmanın onun nizamındaki kötü meseleleri yalnızca örtbas ettiğini düşünebilirdim; ne var ki pek çok yerde, bilhassa da insanoğlunun zihninde, beni hayrete düşüren sebepsiz bir habislik, fenalıktan duyulan bir haz, sırf kötülük yapmış olmak için kötülük yapma sevgisi gördüm - çoğunluğun tarafını tutmayı - kalabalığın alçakgönüllü fazileti bırakıp günahkarlığı seçmesine alçakça alkış tutmayı gördüm ve içim ıstırap veren hislerle doldu."
Sayfa 123 - İthaki, Karanlık Kitaplık Serisi, MathildaKitabı okudu
Rahman ve Rahim olan Allah'ın Adıyla ! MERHAMET, Allah'ın hassas terazisidir. Kalplerdeki Allah'ın er-Rahman sıfatının tecellisidir. Her kalpte yer almaz . İnsana ve diğer tüm yaratılmışlara , Nefsi müdafa ile değil de Hakkı müdafa ile yaklaşıp ,vicdanla davranmaktır. Merhametli olan , kalbi ihlaslı olandır. Çünkü Merhamet
Reklam
Kim Kurttan Yana?
Kurt ve kuzu öyküsünü 100 kişiye anlatıyoruz. Onlara bu öykü de kimin tarafını tuttuklarını soruyoruz. Kurdun mu, yoksa kuzunun mu? Çoğu kişi kuzudan yana çıkıyor. Kötü olan kurt. İyi olansa kuzu diyorlar. Kötülüğü kurda, iyiliği ise kuzuya yakıştırıyorlar. Eğer, iyi ve kötünün herkes için aynı olduğunu düşünüyorsak, bu öykü de iki seçenek görünüyor: > Ya kurt kuzuyu, mideye indirilmeye izin vermesinin iyi bir şey olduğuna, başkaları için kendini feda ettiğini bilmenin iyi olduğuna, yutulmaya izin vererek iyi bir davranışta bulunacağını ikna etmeyi başarır. > Ya da kuzu kurdu, yemek için öldürmenin kötü olduğuna, gücünden yararlanmanın kötü olduğuna, güçlü olmanın kötü olduğuna ikna etmeyi başarır. İnsanların çoğu , ikinci çözüm yolunu seçecektir kuzunun kendi iyi ve kötüsünü kabul ettirdiği, kurdun kendini suçlu hissettiği, utandığı ve sonunda kuzuyu yemeye cesaret edemez duruma geldiği seçeneği. İnsanlar genellikle kötüyü güçlülere, iyi de zayıflara yakıştırır.
Sayfa 9 - Günışığı Kitaplığı
Sen yönlendirilme ve akıl istiyorsun, küçük adam. Binlerce yıldır yönlendirildin ve akıl verildi sana, iyisiyle kötüsüyle. Hâlâ sefalet içinde olmanın nedeni, kötü öğütler değil, senin kendi darkafalılığın. Sana iyi öğütler verebilirdim, ama nasıl düşündüğüne ve ne olduğuna bakınca, onları herkesin iyiliği için uygulayacak durumda değilsin.
Sayfa 120
160 syf.
·
Puan vermedi
·
9 saatte okudu
Yerdeniz serisinin ikincisi olan "Atuan Mezarları"nda henüz küçük bir çocukken ismi dahi elinden alınan Tenar'ın genç bir kadın olurken yaşadığı özgürlük mücadelesi anlatılıyor.Atuan Mezarları da Arha'nın büyümesini anlatıyor. Bu sefer büyüyen kişi genç bir kız: " Kahramanımız Tenar’ın kaderi doğduğu gün çizilir. O
Atuan Mezarları
Atuan MezarlarıUrsula K. Le Guin · Metis Yayınları · 20213,903 okunma
254 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.