Sadece anlamsızlığın kabul edildiği bir ortamda, her ne kadar derme çatma olsa da anlamlı bir bağlam oluşturan şemalara bile tehlikeli gözüyle bakılır.
İPLERİNDEN HABERSİZ KUKLALAR
Böylece bireyler birbirlerinden farksız kuklalara dönüşür, ama bağlı oldukları ipleri göremez hale gelirler.
Sayfa 102 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
Reklam
MUTLULUK ARAYIŞININ MUTSUZ SONUCU
"...burjuvaların erkleri artıp da bu sayede mutluluğa yaklaştıkça, bu mutluluğu tam bir inatla kendilerinden esirgemeleri gibi"
Sayfa 76 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
MARX'IN HESAP EDEMEDİĞİ "KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ"
İşçi sınıfı hiç de Marx'in iddia ettiği gibi insanlığın kurtuluşunu gerçekleştirebilecek bir durumda gözükmemektedir. Marx'ın hayal bile edemeyeceği büyük bir engel, oluşabilecek bir sınıf bilincinin önünde durmaktadır. Bu engel kültür endüstrisidir.
Sayfa 68 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
Özgürlük Yanılsaması
Bu ortam içerisinde bireyin özgürlüğüne dair söylenen her şey bir mitostur. İnsanların tercihlerini özgür iradeleriyle yaptıkları fikri de, yalnızca tüketim toplumu ideolojisinin özüdür. Bu ideoloji bireyi bir yandan tüketici bir özne haline getirirken, diğer yandan çevre kirliliği, trafik, kültürel yozlaşma gibi onlarca sorunu da saklar.
Sayfa 61 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
“Kültür endüstrisi eskiden daha çok bireyin boş zamanları üzerinde etkiliyken, teknik araçların gelişimlerine ve yeni formların ortaya çıkmalarına bağlı olarak, artık her anı üzerinde söz sahibidir.” | Kulak, Adorno: Kültür Endüstrisinin Kıskacında Kültür, Sy. 218
Reklam
“Adorno, ‘Auschwitz’ten sonra şiir yazmak barbarcadır’ ifadesiyle de, geçmiş gibi geleceği de sınırlar. Aydınlanma’nın bütünüyle bir mitosa dönüştüğü uğrak olarak Auschwitz, Adorno için artık uygarlığın bir tükeniş haline girdiğine işaret eder.” | Kulak, Adorno: Kültür Endüstrisinin Kıskacında Kültür, Sy.161
“Bireyin düşünce dünyasına katkı sunması beklenen yapıt, metalaşmayla birlikte, satış rakamlarıyla birlikte anılmaya başlar. Bu durum en çok müzik alanında görülür..” | Kulak, Adorno: Kültür Endüstrisinin Kıskacında Kültür, Sy.132
“Film seyircinin vereceği tepkileri bile -efektler aracılığıyla-daha önceden belirlemiştir. Seyirciden beklenen, filmden hareketle düşünmesi değil, olay örgüsünü takip ederek kendisine sunulan düşünceleri hazır olarak almasıdır..” | Kulak,Adorno: K. E. Kıskacında Kültür, Sy.113
“...Ne var ki, kültür endüstrisi bizleri ne kadar ‘müşterileri tarafından yönlendirildiğine ve onlara kendi istedikleri şeyleri sunduğuna yeminle inandırmaya çalışsa da’, ‘yaptığı, müşterilerinin tepkilerine uyarlanmaktan çok, onları kalpazanca imal etmektir’ Diğer bir deyişle birey, kültür endüstrisinin öznesi değil nesnesidir.” | Kulak, Theodor Adorno: Kültür Endüstrisinin Kıskacında Kültür, Sy.95
Reklam
“İnsanların tercihlerini özgür iradeleriyle yaptıkları fikri de, yalnızca tüketim toplumu ideolojisinin özüdür. Bu ideoloji bireyi bir yandan tüketici bir özne haline getirirken, diğer yandan çevre kirliliği, trafik, kültürel yozlaşma gibi onlarca sorunu da saklar. | Baudrillard
Kültür endüstrisi ve onun tüm dalları gündelik yaşamdan kaçış vaat eder ve gündelik yaşamı cennet gibi sunar. Bu noktada birey, kültür endüstrisinin öznesi değil nesnesidir; ve etken değil edilgendir.
Adorno'ya göre kendi varlığını bir başka nesne veya özneye bağımlı kılmış bir kimsenin özgür olduğunu ve bağımsız bir şekilde kendi aklını kullandığını düşünmek mümkün değildir. Bireyin istek ve arzuları baştan kültür endüstrisi tarafından belirlenmiştir.
37 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.