Bakara Suresi 120. Ayet
120. Sen onların dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da senden asla memnun kalmayacaklardır. De ki: "Asıl doğru yol ancak Allah'ın yoludur." Eğer sana gelen ilimden sonra onların arzularına uyarsan, bilesin ki artık Allah sana ne dost ne de yardımcı olacaktır. [Kur'an'ın bu tesbiti, tarihî olarak da ispatlanmış bir gerçektir. Nitekim Müslümanlar tarih boyunca kendi topraklarındaki Ehl-i kitaba karşı son derece adaletli ve insanî tavırlar sergiledikleri halde, Müslüman İspanya'nın (Endülüs) işgalinden başlamak üzere istilä ettikleri bütün İslâm ülkelerinde hıristiyan yönetimler Müslümanlara karşı baskı ve sömürü politikaları izlemişlerdir. Günümüzde de genellikle hıristiyanlar ve yahudiler, Müslümanlığı ve Müslümanları kendilerine karşı tehdit olarak algılamakta, benzer uygulamaları yer yer sürdürmektedirler.]
Reklam
168 syf.
7/10 puan verdi
·
6 günde okudu
Kur’an ve Kılıç
Kitap literatüre yeni bir tez sunmuyor, daha önce bilinen, söylemen şeyleri bir araya getirip bir bütün oluşturuyor. İslam’ın ortaya çıkıp gelişimi ile Türk devletlerinin Orta Asya’daki serüveni paralel bir şekilde ele alınmakla birlikte ilerleyen yüzyıllarda Müslümanlar ile Türklerin karşılaşmaları ve ilişkileri anlatılmış. Kitabın ana konusu Türklerin kılıç zoruyla değil, ikili ilişkiler sonrasında Müslümanlığı tanıyıp yeni bir dine geçişi anlatmak istemiş yazar. Bunun yanında Müslümanlığın Orta Asya’da gelişimi, özellikle seyyahlar ve menakıpnameler çerçevesinde ele alınmış. Okuması keyifli bir kitaptı nihayetinde.
Kur'an ve Kılıç
Kur'an ve KılıçTufan Gündüz · Yeditepe Yayınevi · 2018179 okunma
Ben, bizim eğitim düzenimizin daha hayata girmeden önce insanımızı tükettiğine inanıyorum. Her insan özeldir, farklıdır; nitelikleri, yetenekleri bambaşkadır. Hani Kur'ân-ı Kerim “alâk” kavramıyla insanı ilişip yapışma cevherine göre açıklar ya! İlişme yapışma imkânlarımız o nitelik ve yeteneklerdir. Anlamaya da oradan girilir. Anlamasını uyandırmak istediğiniz, yâni yetkinleştirmek istediğiniz insanı, ilgileri üzerinden uyandırabilirsiniz. Bizim sistemimiz, ne derece eseflensek azdır, öğrenci ilgisine karşı ilgisizdir. Bir cinâyet suçlusuna verilen cezâlardan daha uzun sürelerde dört duvar arasında tuttuğumuz çocuklarımızı yetkinleştirmeyi bir yana bırakın, kompleks yükleyerek, korkularla donatarak, güvensiz elemanlar olarak sokağa salıyoruz. Müfredat içindeki diğer birçok hayâtî yanlışımıza girmiyorum bile. Okuyucuyu ferahlatacak teklif, kendisi uyanmış hocalar ve o hocalarla zihin ve gönül temâsı kurmuş öğrencileri buluşturmaktır. Gerçek bir ilgi gören, kendi yeteneklerini ilerleterek ufka bakabileceğini keşfeden öğrenci, hayata dizleri titreyerek girmez. Ecdâdın "kut kazandırma” dediği olay, anlaması tetiklenmiş, gönlü uyandırılmış, sorumluluk ahlâkını o uyanışın içinde kendi bulmuş olmaklıktır. | Sait Başer, Töre’nin Türk’ü Türk’ün Müslümanlığı, Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020, s. 251-253.
Sayfa 251 - Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020Kitabı okudu
Muhammed'in tanımına göre Müslüman olmayanlar "Müşrikler" ve "Ehli kitap" (kendilerine kitap verilmiş olanlar) olmak üzere ikiye ayrılmıştır ve bunlar arasında da eşitsizlikler vardır. "Müşrikler", Tanrı'ya eş koşanlardır (diğer bir deyimle "putperestler"dir). "Ehl-i kitap" ise
Sayfa 128Kitabı okudu
"Zeyd İbn-i Hârise", bilindiği gibi birinci Mekke döneminde Hatice'nin satın aldığı kölelerden biridir. Hatice, onu daha sonra Muhammed'e hediye etmiştir. Söylendiğine göre Zeyd (Hatice, Ali ve Ebû Bekir'den sonra), Müslümanlığı ilk kabul edenlerdendir. Bundan dolayıdır ki, Muhammed onu azatlamış, hatta oğulluk edinmiş ve adını "Zeyd İbn-i Muhammed" (ki "Muhammed'in oğlu Zeyd" demektir) olarak değiştirmiş, sonra da Zeyneb ile evlendirmiştir. Ne var ki kendi söylemesine ve Kur'an'a koyduğu ayetlere, göre, Tanrı'nın emriyle Hicret'in beşinci yılında Zeyneb'e âşık olmuş ve Zeyd'in Zeyneb'i boşaması üzerine, Zeyneb'le evlenmiş ve bunun sonucu olarak Zeyd'i oğulluktan çıkarmıştır. Çıkarırken de adını, onun öz babasına nispetle "Zeyd İbn-i Harise" olarak değiştirmiştir. Böylece yıllar boyu Zeyd İbn-i Muhammed olarak çağırılan Zeyd, o andan itibaren "Zeyd İbn-i Harise" diye çağırılmaya başlanmıştır.
Reklam
İşte hem kaynaklara ve asr-ı saadete dönüş fikri üzerinden yürüyen, bazen "Kur'an Müslümanlığı"nda karar kılan, (hadisi büyük ölçüde dışta tutan) yeni ve lafızcı dinî yorumları, hem yeni dindarlaşmayı, hem de yeni radikal cihad fikrini besleyen bu yeni koru(n)ma düşünceleri ve kurtuluş arayışlarıdır. Bir başka şekilde söylersek Yeni
Sayfa 916Kitabı okudu
Nimete Karşı Nankörlük Edenleri Allah Bilir
Şunu da unutmıyalım ki, Çanakkale, Sakarya, İnönü muzafferiyyetleri, İzmir'in istıhlâsı, Avrupa'lıların İstanbul'dan çıkarılmaları hamdolsun Allah Teâlâ'nın zamanımızda gösterip tanıttığı âyat-ı İslâmiyye'dendir. Bu mücahedelerde Türkiye müslümaları öyle bir ıztırar ve ihlâs ile Allah Teâlâ'ya iltica ederek çalışmışlardı ki, "Yoksa sıkılan kendine duâ ettiği zaman ona icabet edip fenalığı açan ..." Neml-27/62) mazmunu aynen tecelli etmişti. Fakat bütün bunların tahakkukundan sonra إنَّكَ لا تُسْمِع الموتى ولا تُسمع ‫الصم الدعاء اذا ولوا مديرين "Şübhesiz sen ölülere işittirmezsin, arkalarına dönmüş‬‎ kaçarlarken sağırlara da da'veti işittirmezsin" Neml-27/80) buyurulduğu üzere duymak istemiyen kalbsizler, sağırlar, körler. İslâm'ın artık bütün va'dleri olmuş, bitmiş istikbal için vazifesi kalmamış olduğunu iddia ederek müslümanlığı körletmek, Allah'ı unutup şirk yollarına gitmek istiyorlar. Böyle nankörlükler yapılacağını bildiği için Allah Teâla da: "Rabbın, neler yapacağınızdan da gafil değil." وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلِ عَمَّا تَعْمَلُونَ )"Ve her biri için amellerinden dereceler vardır Rabbın ne işlediklerinden gafil değil." Enâm-6/132) buyuruyor.
Sayfa 189 - Cild 6 27/93 tefsiriKitabı okuyor
240 syf.
10/10 puan verdi
·
27 saatte okudu
Âlim, Fikir adamı İhsan Şenocak hocamın kalemine sağlık. Bu eserinde Mealcilere cevaplar vermiş hocamız. Kur'an Müslümanlığı! Çoğu sahih hadisi inkar eden Müslümanlar! Bunların başını da Mustafa İslamoğlu adlı zat çekiyor. Maalesef bu ve bunun gibi insanlar yüzünden çoğu kişi ehli sünnet dairesinden çıkıyor ve ehli bidat oluyor. Rabbim başta
Sünneti Reddeden Kur’an Müslümanlığı
Sünneti Reddeden Kur’an Müslümanlığıİhsan Şenocak · Hüküm Kitap · 2017672 okunma
159 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
21 günde okudu
Son dönemlerde artan kuru laf kalabalıklarına karşı, gerçek tevhidin ne olduğunu anlamaya yönelik okunabilecek, sade, açık, anlaşılır yazılmış ve bütünsel ilerleyen mükemmel bir kitap. Özellikle Türkiye'deki Müslümanların tevhide yaklaşık son 20- 30 yıldır girmiş olmaları 'tevhid' kavramından ne kadar uzak yaşadığımızın kanıtıdır. Doğu Türkistanlı bir arkadaşım:'' Türkiye'ye ilk geldiğimde İslam'ın çok zorlaştırıldığını gördüm.'' demişti. Fıtrata uyan, teslim olunması kolay, Hakk din olan İslam'ın önüne çok fazla perde indirildiğini, ''Müslümanlığı ilk Türkiye'de görseydim Müslüman olmazdım.'' deyişini unutamıyorum. Velhasıl üzeri tozlanmış, geleneksel İslam'dan bir an önce sıyrılıp Kur'an ve sünnet yolunda, tevhidi şuurun kazanılması noktasında, okunması gereken ilk kitaplar arasında yerini kesinlikle alması gereken bir kitap olduğu kanaatindeyim. Hakk'ı ve sabrı tavsiye edenlere tavsiyemdir. Önerenden Allah razı olsun...
Gençlerle Tevhid Dersleri
Gençlerle Tevhid Dersleri
Mehmed Göktaş
Mehmed Göktaş
Gençlerle Tevhid Dersleri
Gençlerle Tevhid DersleriMehmed Göktaş · Okyanus Yayınları · 2015159 okunma
Reklam
Hz. Ali, Peygamberimizin vahiy katibi, Kur'an hafızıydı. Müslümanlığı ilk kabul edenlerden biridir. Ömrü boyunca Peygamberimizin en yakınlarından biri olmuş, İki Cihan Güneşi ölünce de, O'nu yıkayıp son hizmetini görmüştür.
Âmin.
... günümüzde "Kur'ân Müslümanlığı" adı altında iman hakikatlerini inkâr eden kimseler Mu'tezile'yi bile aşmış, geçmiş; son derece büyük bir sapkınlığa savrulmuş insanlar. Cenâb-ı Hakk şerlerinden bu ümmetin çocuklarını korusun.
Sayfa 232 - Rıhle KitapKitabı okudu
NAMAZ GÖZÜMÜZÜN NURUDUR VE ÇOK ÖNEMLİDİR .
🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲 5 VAKİT NAMAZ DİNİMİZİN DİREĞİDİR 🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲 SUAL :  NAMAZIN DİNDEKİ YERİ NEDİR ?
Peygamberin Dine Hüküm Koyması/Kuran Bize Yetercilere Reddiye
Türkiye'de "Kur'an Müslümanlığı" düşüncesinin öncüsü olan Yaşar Nuri Öztürk'ün ortaya koyduğu Kuran bize yeter düşüncesi bu kişiler peygambere gerek olmadığını düşünüyor ve peygamberin hüküm koyma yetkisi olmadığını düşünüyor bu yüzden bize Kuran yeter sünnete gerek yok diyorlar bu yazımda bu anlayışın yanlışlığına
Resim