Her canlı için kendi varlığı değerlidir. Bir bakteri hücresi bile kendi varlığını korumak ister.
Kendi varlığını değerli görme özelliği , insan kadar gelişmiş bir canlıda bir ruh taşıdığına , manevi bir yönünün olduğuna inanma şeklinde tezahür edebilir.
Bu özellik insanın varlığını sürdürmesi için çok işlevsel, çok gerekli, olmazsa olmaz bir özelliktir.
Beden bilincin bir parçası mıdır yoksa nesnel dünyanın bir parçası mı? Nesnel dünyanın düşünce gücüyle hareket ettirebildiğimiz kısmına mı beden diyoruz?