Velayet-i Fakih (Fakih’in velayeti veya yönetimi) ilkesi İran İslam Cumhuriyetinin temelini teşkil eden kuruma ve kurumun başında bulunan Veliy-i Fakih’e işaret eden bir kavramdır. Fakihlerin yönetimi teorisi, esas olarak Şii İslam anlayışı ile Sünni İslam anlayışı arasındaki temel farktan ve Şiiliğin Sünnilikten ayrıldığı noktadan mülhem ortaya
Sayfa 52 - Velayet-i Fakih: Makam-ı Muazzam-ı Rehberi (Büyük Önderlik Makamı)Kitabı okudu
SAHABE'NİN İCMASINDA HİLAFETİN FARZİYETİ
Sahabe RadiyAllahu Anhum Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem'in vefatından hemen sonra bir halifenin seçilmesinin gereği üzerine icma etmişlerdir. Sahabe icması Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali RadiyAllahu Anhum'a yapılan biatlarla da tekerrür etmiştir. Nitekim Sahabe'nin bu icmasındaki kesinlik şu olayla da teyit edilmiştir:
Sayfa 47 - Köklü değişim yayıncılıkKitabı okudu
Reklam
Mesele İslam dünyasının birliğine gelince özellikle dini hassasiyeti yüksek veya İslam'ın medeni mirasına duygusal yakınlık duyan insanların aklına hilafet kurumu gelmektedir. Aslına bakılırsa hukukun ilahi kaynağını esas almak ve şeri sorumluluğu kabul etmek anlamıyla halifelik değil ama bir rejim olarak halifelik, Abbâsilerin görkemli
Ömer TürkerKitabı okudu
Şamil, saldırmayı bildiği gibi geri çekilmeyi de biliyor ve kendine güvenini kaybetmiyordu. Geri çekilme emri vermesi, aşiretlerin gözündeki itibarına gölge düşürmüyordu. Savaşta böyle iniş­li çıkışlı durumlar olurdu. Rusların safına geçip sonra yeniden Şamil'e katılan aşiret mensuplarına, dönek gözüyle bakılmazdı. Böyle birçok durumda
Şöyle de iddia edilebilir: Hz. Muhammed (s), Arap ulusuna yaptığı bu çağrı kabul edilerek onlar tarafından liderlik makamına getirilebilirdi. O da ipleri eline aldıktan sonra her türlü güce sahip olurdu. Bu gücünü, önce insani egemenliğine boyun eğdikten sonra insanların Rablerine ibadet etmelerini sağlama, kendisi ile birlikte gönderilen tevhid akidesinin kökleştirilmesinde kullanabilirdi. Ne var ki, âlim ve hâkim olan Allah, elçisini böyle bir amaca yöneltmedi. Bilakis onu ve onunla birlikte olan bir avuç güçsüz inanmışı, "La ilahe illallah"ı açıktan haykırmaya ve bu haykırma karşısında başlarına gelecek meşakkatlere katlanmaları yönüne yöneltmeye yeğledi. Niçin böyle istedi? Elbette Allah, Elçisi ve onunla birlikte olan bir avuç inanmışı böylesi zor sıkıntılara sokmak istemezdi. Yüce Allah, milliyetçilik ülküsü ile ortaya çıkmanın ve insanları buna çağırmanın doğru bir yol olmadığını biliyordu. Bundan dolayı öyle değil de, böyle yönlendirdi elçisini. Ülkenin gasp edilen topraklarını Rum ve Pers tağutlarının elinden kurtarıp bir Arap tağuta teslim etmek çözüm değildi. Tağutların hepsi tağuttur, adı sanı ne olursa olsun... Yeryüzü Allah'ın mülküdür; onun adına kurtarılması gerekir.
İngiliz İdaresi, Svadeşi Hareketi ve Mahatma Gandi'nin Yükselişi
İngilizlerin bencilce hareket ettikleri doğrudur. Bununla birlikte, sömürgeciliğin bazı olumlu katkıları da yok değildir. Anarşiye benzer bir ortama hukuk ve düzen gelmiş, prenslikler arasındaki bitmeyen çatışmalar sona erdirilmiş ve daha az şiddet içeren bir siyasi rekabet ortamı oluşturulmuştur. Robert Kaplan'a göre, "Emperyalizm,
Reklam
Liderlikte Başarısızlığın On Temel Sebebi
Şimdi başarısız olan liderlerin en önemli hatalarına geldik, çünkü ne yapmak gerektiği kadar ne yapmamak gerektiği de bilinmelidir. 1. AYRINTILARI ORGANİZE ETMEDE YETERSİZLİK: Etkin liderlik ayrıntılara hâkim olma ve organize etme yeteneği gerek- tirmektedir. Hiçbir gerçek lider, bir lider olarak kapasitesinden beklenen bir şeyi yapmayacak kadar
‌10. UNVANIN VURGULANMASI: Yeterli bir liderin takipçilerinin saygısını hak etmek için bir unvana ihtiyacı yoktur. Unvanını çok fazla vurgulayan bir insanın genelde vurgulayacak başka bir şeyi yoktur. Gerçek bir liderin ofisinin kapıları girmek isteyen herkese açıktır ve çalışma yeri resmiyet veya gösterişten uzaktır. ‌9. LİDERLİK “OTORİTESİNİN”
Kötü liderlik
1. AYRINTILARI ORGANİZE ETMEDE YETERSİZLİK: Etkin liderlik ayrıntılara hâkim olma ve organize etme yeteneği gerek­tirmektedir. Hiçbir gerçek lider, bir lider olarak kapasitesinden beklenen bir şeyi yapmayacak kadar “meşgul” olmaz. İster lider, ister takipçi olsun bir insan planlarını değiştiremeyecek ya da her­hangi bir acil duruma dikkatini
Çocukken büyüdüğümüz zaman savunmasız olmayacağımızı düşünürüz, oysa büyümek savunmasızlığı kabul etmektir
Reklam
Siyonist liderlik, Lord Peel'in tavsiyesini iç muhalefete rağmen kabul etti. Birçok Yahudi lider tüm Filistin'de bir Yahudi anavatan kurma fikrinden vazgeçmek istemiyordu ve hatta bazı liderler eski Ürdün'ü, Ürdün Nehri'nin karşısındaki çöl krallığını da bir Yahudi devleti olarak düşünüyordu. Onlar için Peel Komisyonu'nun raporunu kabul etmek büyük bir fedakârlıktı ve onların bu konudaki uyuşmazlıkları, on yıllarca sürecek ideolojik bölünmeleri yansıtıyordu..
Sayfa 43 - Pegasus YayınlarıKitabı okudu
EBÛ ZER el-GIFÂRÎ أبو ذر الغفاري Ebû Zer Cündeb b. Cünâde b. Süfyân el-Gıfârî (ö. 32/653) Servet terâkümü konusundaki görüş ve mücadelesiyle tanınan sahâbî. Künyesiyle meşhur olduğundan adı âdeta unutulmuştur. Bu sebeple adının Berîr, Büreyr, Yezîd, Yüreyr, babasının adının Seken veya Abdullah olduğu da söylenmektedir. Haram aylarda bile baskın
Sayfa 32 - Test
( Nuh’un büyükbabası Enok ) _Meleklerin Düşüşü ve Masonluk_ _İnsanoğulları çoğalınca, güzel ve alımlı kızları oldu. Melekler, göklerin çocukları onları görüp şehvet hissettiler. Birbirlerine dediler ki: “Gelin insanların arasından kendimize eşler seçelim ve onlardan çocuklarımız olsun.” Liderleri Semyaza onlara dedi ki: “büyük bir günahın cezasını
_(Cia ajanı Fuller’in “Yeni Türkiye” planı- 2008)_ _Atatürkçülük öldü. Nurcular ileri. Paul Henze(Cia) _Kemalizme son verip Osmanlıyla övünün. Fuller(Cia) _Türkiye, Atatürk'ün mirasını reddedip Osmanlı şeriatına geri dönmelidir. Samuel Huntington. (Cia) _Yapılması gereken Atatürk'ün İslam ve kürt düşmanlı olduğu fikrini yaymaktır. Kurt
_Tüm erkekler, kadınlardan zorla köle olmalarını değil, gönüllü olarak köle olmalarını, yalnızca bir köle değil, bir cariye olmalarını beklemektedir. Bu yüzden de onların gözünü bağlamak, akıllarını köleleştirmek için ellerinden geleni yapmışlardır. Öteki kölelerin itaatini sağlamak için, efendiler korkuya yaslanırlar. Kendilerinden ya da dinden
Resim