Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Evrenin göründüğü gibi olmadığına dair ilk işaret, 1933'te geldi. İsviçre'li fizikçi Fritz Zwicky, Saç kümesindeki galaksileri gözlemlerken, binlerce galaksinin çok hızlı hareket ettiğini fark etti. Kümedeki tüm yıldızları ve gazları hesaba kattığında bile, galaksileri bu kadar hızlı çekmeye yetecek kütle çekimi olmadığı sonucu çıkıyordu. Ortada, gözle görünmeyen bir şey olduğunu ve bunun kütle çekimine katkıda bulunduğunu tahmin etti. Bu gizemli maddeye de "Dunkle Materie " Karanlık madde adını verdi. 1970'lere gelindiğinde astronom vera Rubin andromeda Galaksisi'ne baktığında orada olması imkansız görünen yıldızlar bulunduğunu fark etti....... Discover science Bilimin en büyük gizemleri dergisi
Aşı Karşıtlığı Hakkında - 1
İnsanlık olarak diğer canlıların başaramayacağı birçok şey yaptık: doğaya göre hareket etmek yerine önce onu anladık, sonra kendimize uygun hale getirmeyi öğrendik; tarım ve hayvancılık ile diğer canlıları yönettik, nasıl evrimleşeceklerini belirledik; kültür, sanat, bilim gibi bize özgü alanlar oluşturduk… Ama tüm bu başarıların sahibi biz
Reklam
.... LİBERAL AHLAKIN ELEŞTİRİSİ Liberalizm, en genel tanımıyla: bireyselliği, kişisel özgürlükleri, serbest alım-satımı destekleyen, devlet otoritesini olabildiğince azaltan, bireysel tatmin ve karı olabildiğince arttırmayı hedefleyen felsefi düşünce akımıdır. Sadece felsefi görüş demekten hoşlanmıyorum aslında. Liberal düşünce siyasi ve ekonomi
Hegel’in yapıtlarında diyalektiğin tarih ve doğadan çıkarılmış yasasının birçok örneği mevcuttur. Ama Hegel’in idealizmi zorunlu olarak kendi diyalektiğine yüksek derecede soyut ve keyfi bir karakter veriyordu. Diyalektiği “Mutlak İdeanın” hizmetine sokmak için Hegel, Marx’ın Kapital’inde uyguladığı, verili bir olgunun yasalarını araştırma
kader diyemezsin..
Kader aslında bizim gizli öğretmenimiz, gizli yol göstericimizdir. Kader, evrendeki bu öğretmenlik vazifesini zaman unsuru ile birlikte yapmaktadır. Olaylar karşısında tutumlarımız çok önemlidir. Negatif tutum ve davranışlara meyilliysek gerçek kaderimizin dışına adeta fırlayarak bizim için hiç de gerekli olmayan ve hatta tehlikeli olan mekanlar
HAKiKAT BOYUTUNDAN GÜNEŞ SiSTEMi VE GEZEGENLER
Canlılık-cansızlık ayrımını yapmanın ne kadar zor nere­ deyse imkansız olduğunu göz önüne alınca acaba hangi maddelerin, cansız görünen yeryüzündeki ve uzayda bulu­ nan objelerin ne ölçüde bir bilinç taşıdığdını bilememenin ca­ hilliği içindeyiz. Tüm evrenler ve objeler, temel olarak ruhsal ve maddesel diyeceğimz elektronlardan oluşuyor. Bunu ruh­
Reklam
✧ ORUCUN KAZANDIRDIĞI FAYDALAR ✧
⁠●⁠ İnsan, ruhla cesetten mürekkep bir yapıya sahiptir. Bu yapıdaki her iki unsur, insanı kendi yörüngesi etrafında döndürmeye çalışmaktadır. Bu ikisinden biri olan madde, şehevî ve behîmi arzulardır. Yani insanın ceset itibarıyla sahip olduğu, Kur'ân'ın da bize şu cümlelerle tanıttığı yönüdür: "Andolsun ki biz insanı kuru bir
D.A.Ç
insan olmanın her zaman için kendinden başka bir şeye, ya da bir insana-gerçekleştirilecek bir anlama, karşılaşılacak bir insana, hizmet edilecek bir davaya, ya da sevilecek bir insana- yönelmek olduğu yolundaki antik ant- ropolojik gerçeğini anlıyorum İnsan, sadece varoluşundaki bu kendini aşmayı gerçekleştirdiği zaman gerçekten insan, ya da
SFG 3
Niçin karga? Çünkü karga toplumsal kodlarda “işe yaramaz bir şey olarak algılanır. Tam da işe yaramaz olarak addedilen görünür hale getirilerek bu algılamaya meydan okunur. İşe anmaz denilen karga çizilerek, işe yarar kavramının pratik fay- da temelinde işlemesine karşı çıkılır. Karganın eti yenmez. Eti jenmeyen canlıya bakışla eti yenen canlıya
HK
Yeni dunya duzenine geçişte Yeni yüz yılın başında Önce tum insanlığı hedef alıp Madde boyutunu vurdular Covit ile yaşam gerçeğine/bedenine saldırdılar İnsanlar korku ile hareket etti Canı için insanlık devlet ve din otoritesinin üstünde prospektüsü olmayan bir enjeksiyona sarıldı Sonra yine sözüm ona 3 kutsal din denilen ilahi dinlerin ortak
Reklam
“… Zarafet o cins güzelliktir ki gayrı sabittir. Yani maddenin aslından değildir. Lakin orada hasıl olabilir ve yine orada kaybolur. Asıl, yani sabit güzellikten farkı da budur. Bundan başka eda denilen tavır ve hareket güzelliği de vardır. Bu da adi [sıradan] bir güzelliktir ki yalnız bizzat maddeye aittir ve ârızîdir [gelip geçicidir]. Bu hal zamanla kaybolsa bile madde yine aynı kalır. Hiç dikkat etmediniz mi az güzel olan veya hiç de güzel olmayan bir kadının tarz ve edası pek güzel olabilir. Şekil ve kıyafet güzelliği de ayrıdır. Mütenasip âzâ, latif bir renk, ince bir deri, serbest bir boy, ahenkli bir sada bunların hepsi tabiatın hediyesi; baht ve talihin ihsanıdır. Tenasüp, endamı tabiat haline getirir; tavır ve harekette güzelliği de ruh yapar. O halde zarafet, iradenin tesiri altındaki güzelliğin şekli olur. Şekil güzelliği tabiata, zarafet ise sahibine şeref verir. Biri ihsandır diğeri şahsi meziyettir. Zarafet yalnız harekette görülür…” (Kitap'tan) Âlişanzâde İsmail Hakkı Eldem
De ki: «Yedi göğün Rabbi ve büyük Arş´ın Rabbi kimdir?» Müminun /86 İbrahim hakkı hazretlerine göre Allahın kainattaki sistemini şöyle düşünün. Arş =Saray Padişahın bulunduğu makam Veziri azam= Kürsi Naip(Veziri azamın emirlerini dışarıya götüren)= Burçlar ve yıldızlar Nakip (vekil,bey)=Gezegenler(Burçların etrafında dolaşıp onlara hizmet
523 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.