GAYB MESELESİ
Gaybı Allah bilir ama Nur Risaleleri'nden yaptığımız bu alıntılardan, evliyanın gaybı bildiği sonucu çıkmaktadır.(Hâşâ) Nitekim bu kanaat Nur Risaleleri'nde açık olarak belirtilmiştir: Madem Hz. Ali (R.A.) "ene medînetu'l-'ilmi ve 'aliyyun babuha" hadisine mazhardır. Hem madem Şah-ı Velayet ünvanını alarak
Sayfa 216 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Ruh'umuzun dünya yaşamında sadık kalacağına söz verdiği 7 konu 1. Tek Allah'a iman edeceğine ve kişi, eşya veya herhangi bir nefsi şirk ortak koşmayacağına ( 'Alak 1, Nisa 119) 2. İlk kitap olarak Evren doğa insan bilgilerini araştırıp ilim yapacağına (Bakara 31, 'Alak 1-2) 3. Kur'an-ı anlayarak okuyacağına ve kesin hükümlerine uyacağına ('Alak 3, Al-i İmrân 187, Rahmân 2) 4. Bütün insanları tek bir neslin bireyleri şeklinde global kabul edeceğine (Yunus 19) 5. Hanif din, yani şirke bulaşmamış din demek olan İslâm'ı tek din olarak kabul etmek üzere çaba Göstereceğine (Tin 7, Maide 3) 6. Şeytanı tek düşman olarak tanıyacağına (Yasin 60, Fatır 6, Taha 117, zuhruf 67, Kehf 50, Bakara 168,208) 7. Dünya okulu temel dersleri olarak Olumlu nefisleri, GÜÇLÜ İRADE GÖSTEREREK itidal orta düzeyde kullanacağına, olumsuzları ise öldüreceğine söz veriyor. ( Tekviyr 14, Fecr 27, Kıyamet 14) Prof dr Gâzi özdemir Kur'an ve Son İslâm
Reklam
Namaz
"Namaz kılarlar" (yüsallûne) yerine "namazı ikame ederler" (yukimúne's-salate) ifadesinin kullanılmış olması, namaza önem verilmesi, onun devamlı ve şartlarına uyularak eda edilmesi gerektiğini anlatmak içindir. Namaz dinin direği, ibadetlerin özü ve özetidir, Allah'ın Resulü, mutluluğu namazda bulduğunu, onunla yaşama sevinci kazandığını ifade buyurmuştur (Nesâî. "Nisā", 1; namaz hakkında ayrıca bk. Bakara 2/238-239: Mâide 5/6). c-I/s-72
En sevilen olmak duası ile
Allah Teala kimleri sevdiğini Kur’an’ı Kerim’de belirtmiştir. 1) Müttakîler (Al-i imran 3/76; Tevbe 9/4) 2) Adil olanlar ( Maide 5/42; Hucurat 49/9; Mümtehine 60/8) 3) Tövbe eden ve temiz olanlar( Bakara 2/222, Tövbe 9/108) 4) Tevekkül edenler( Al-i İmran 3/159) 5) İyilik edip iyi iş yapanlar( Bakara 2/195; Al-i İmran 3/134; Maide 5/13) 6) Sabredenler ( Al-i İmran 3/146)
Müttaki/Takva ( Dinin emir ve tavsiyelerine uyma, haram ve günahlardan kaçınma hususunda gösterilen titizlik anlamında bir kavram. )
Doğru yol/Nimet verilenler/Gazaba uğrayanlar/Sapmışlar
Ayetteki doğru yol; İslam'ın aydınlık yolu, kendilerine nimet verilenler, peygamberler, sıd- dikler, şehitler, salihler ve onların yolunda gidenlerdir (Nisa, 4/69). Hadislerde, gazaba uğramışların Yahudiler, sapmışların ise Hristiyanlar olduğu nakledilmiştir (Tirmizi, Tefsir, 1; Maide, 5/60, 77). s-5
Besmele
Bu âyetin (Fatiha Suresi 1. Ayet) kısa adı besmele olup "Çok esirgeyen, çok merhamet eden Allah'ın adıyla başlarım" anlamına gelmekte, bu şekliyle Neml sûresinde (27/30) geçmekte ve Tevbe sûresi dışında bütün sûrelerin başında yer almaktadır. Resûl-i Ekrem yemeye, içmeye besmeleyle başlamayı, eve besmele çekerek girmeyi tavsiye etmiş (Buhârî, Et`ime 2, 3; Müslim, Eşribe 102, 103, 108; Tirmizî, Eşribe 13), ancak kötü bir olay meydana gelince şeytana beddua etmemeyi tenbih etmiş, zira bir şeyin şeytandan olduğu söylendiği zaman onun "bu işi ben yaptım" diye böbürleneceğini, fakat "besmele çekildiği zaman kendini sinekten daha zavallı göreceğini" haber vermiştir (Ahmed b. Hanbel, Müsned, V, 59; Hâkim, el-Müstedrek [Atâ], IV, 324-325). Köpek ve şahin gibi av için eğitilmiş hayvanları avın üzerine gönderirken besmele çekmekle ilgili hadis Mâide sûresi (5), 4. âyetin dipnotunda, besmeleyle ilgili diğer hadisler de Neml sûresi (27), 30. âyetin dipnotunda zikredilmiştir. s-3
Reklam
Cebrail aleyhisselâma düşman olanlar Yahudilerdir. Peygamber Efendimiz Medine'ye hicret edince, Yahudilerin önde gelen âlimlerinden Abdullah ibni Selâm onu ziyarete gitti ve kendisine peygamberlerden başka kimsenin bilemeyeceği üç şey soracağını söyledi; sorularının cevabını alınca, bir peygamberin huzurunda bulunduğunu anlayarak İslâmiyet'i kabul etti. Sorduğu soruların cevabını Cebrail'in getirdiğini öğrenince, Yahudilerin bu meleğe düşman olduklarını haber verdi (Buhârî, Tefsîr 2/6). Hz. Mûsa'ya, "Haydi sen ve Rabbin birlikte gidip savaşın; biz işte burada oturuyoruz" (Mâide 5/24) diyecek kadar saygısız ve korkak olan İsrâiloğulları, Cebrail'e, "savaş emrini ve helâk edilecek topluluklara ilâhî azabı getirdiği için" düşman idiler (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 1, 274).
Sayfa 55
“Göklerin, yerin ve bunlardaki her şeyin hükümranlığı yalnızca Allah’ındır. O, her şeye hakkıyla gücü yetendir.” (Mâide, 5/120) Mesaj: 128. Allah’ın dünya ve evrendeki hükümranlığına karşı insanlara düşen, O’na teslimiyettir. 129. İnsan Allah’ın koyduğu ilahî emirlere ve fizik kanunlarına uymak durumundadır.
Sayfa 126Kitabı okudu
“Allah’ın, peygamberleri toplayıp “siz(den sonra davetiniz)e ne derece uyuldu?” diyeceği, onların da, “Bizim hiçbir bilgimiz yok. Gaybleri hakkıyla bilen ancak sensin” diyecekleri günü hatırlayın.” (Mâide, 5/109) Mesaj: Kıyamet ve hesap haktır; bu hesap için hazırlık yapmak gerekir.
Sayfa 125Kitabı okudu
“Ey iman edenler! Siz kendinizi düzeltin. Siz doğru yolda olursanız yoldan sapan kimse size zarar veremez. Hepinizin dönüşü Allah’adır. O zaman Allah size yaptıklarınızı haber verecektir.” (Mâide, 5/105) Mesaj: 126. İyiliği ilke edinip doğruluktan ayrılmamaya kararlı bir mümin, Allah’ın razı olacağı bir hayat yaşama çabasındadır. 127. Mümin, önce kendi hatasını görür, önce kendi hatasını düzeltmeye çalışır.
Sayfa 124Kitabı okudu
Reklam
“(Ey Muhammed!) De ki: “Pis ile temiz bir olmaz. Pisin çokluğu sana ilginç gelse bile.” Ey akıl sahipleri, Allah’a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz.” (Mâide, 5/100) Mesaj: Bir şeyin çokluğu onun değerli olduğunu göstermez. Haramı/pis şeyleri tercih etmemek gerekir.
Sayfa 123Kitabı okudu
“Ey iman edenler! (Aklı örten) içki (ve benzeri şeyler), kumar, dikili taşlar ve fal okları ancak, şeytan işi birer pisliktir. Onlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” (Mâide, 5/90) Mesaj: Dünyada huzur ve ahirette sonsuz kurtuluş, Allah’ın koyduğu helal ve haramlara uymakla gerçekleşir.
Sayfa 122Kitabı okudu
“Allah’ın size verdiği helâl ve temiz rızıklardan yiyin. Kendisine iman ettiğiniz Allah’tan sakının!” (Mâide, 5/88) Mesaj: Allah’a karşı gelmekten sakınmak, haramlardan uzak durmak ve helal gıda konusuna önem vermek gerekir.
Sayfa 121Kitabı okudu
En büyük zarara uğrayanların (hâsirûn'un) kimler olduğu Kur'ân-ı Kerîm'de belirtilmektedir: Onların ilki bu âyette sayılan işleri yapanlardır. Diğerleri ise şunlardır: Kur'ân-ı Kerîm'i, Allah'ın âyetlerini inkâr edenler (Bakara 2/121; A'raf 7/9; Yūnus 10/95; Zümer 39/63), iman etmeyi reddedenler (Mâide 5/5), peygamberleri reddedenler (A`râf 7/92), başlarına ansızın gelecek azaptan emin olanlar (A'raf 7/99), Allah'ın doğru yoldan saptırdıkları (A'raf 7/178), Allah'ın "habis" diye niteledikleri (Enfâl 8/37), münafıklar (Tevbe 9/69), Allah'ı inkâr ederek bâtıla inanan ve Allah'a ortak koşanlar (Ankebût 29/52; Zümer 39/65), dünya hayatını âhirete tercih edenler (Nahl 16/107), şeytanın taraftarları (Mücadele 58/19), malları ve evlâtlarının kendilerini Allah'ı anmaktan alıkoydukları (Münafikūn 63/9), kıyamet gününde kendilerini ve âilelerini hüsrana düşürenler (Zümer 39/15).
Sayfa 19
NESH
Nesh, birkaç kısımdır. Birincisi, hakikî neshdir. Hazret-i Peygamber ile bir şey konuşmadan veya bir şey istemeden evvel sadaka verilmesi emrolunmuş idi.Sonra bu hüküm neshedilmiştir (Mücadele: 12-13). Neshin ikinci kısmı, eski şeriatlerin hükümlerinin neshedilmesidir. Neshin üçüncü kısmı, bir sebep için emrolunup, sonra bu sebebin kalkması