Sarhoşluk - Ayıklık
Velilerin bazılarında sarhoşluk bazılarında ayıklık galiptir.(manevi sarhoşluk)
Reşahat
Reşahat
Menzil tekkesinin bulunduğu saha mahşer yerini andırıyordu. Binlerce kişi kurak toprağa yayılmış vaziyette iç içe sohbetler ediyor, çay sigara içiyor, gözlerinin feri gitmiş bazı tarikat ehli şahıs ilahi aşka gelip cezbeye kapılıyor, tıpkı “Ekmek Teknesi” dizisindeki “ölü” karakterinin titremeli bağırışına benzer çığlıklar atıyordu. Bağırmanın yerine, vücutlarım orantısız hareketlerle sağa sola sallayan kimi müritlerin ağızlarından anlamsız sözler çıkıyordu. Bize manasız gelen bu haberin sebebini sorduğumuzda, bunun manevi sarhoşluk olduğunu öğrenmiştim. Sufilerin sigarayı çok içmelerinin nedeni de önceki tarikat şeyhi Abdülhakim el Hüseyni’nin bu merete tiryakiliği imiş. Anlayacağınız, ölmüş şeyhlerini sigara dumanında aramak ya da efsanevi liderlerinin sünnetine uymak gibi bir şeymiş sigara içmek.
Reklam
Tefecilik, sarhoşluk, zina; bunların suç olduğu açıktır ve bütün dünya bunların günah olduğunu bilir. Fakat şeytanın gelini olan 'Mantık' insana, sezdirmeden yaklaşır ve onun söylediği her şeyin Kutsal Ruh'tan geldiği sanılır. O, şeytanın sahip olduğu en tehlikeli fahişedir. Mantık imanın zıttıdır. Tanrı'nın söylediği ve yaptığı her şeye sadece küfreder ve saygısızlıkta bulunur."
Sayfa 70 - Kaknüs yayınları 2003Kitabı okudu
Doğru
"Sanatın gerçek olduğu varsayımına kendimi kaptırdığımda, müzik sanki bana güzel havanın veya afyon içilen bir gecenin basit sinirsel hazzından da fazlasını, daha gerçek, daha verimli bir sarhoşluk verebilirmiş gibi geliyordu, en azından sezgilerim bu yöndeydi. Ne var ki, daha yüce, daha saf, dah gerçek bulduğumuz bir hissi bize yaşatan bir heykelin, bir müziğin belirli bir manevi gerçeklikle çakışmaması imkânsızdır; aksi takdirde hayatın hiçbir anlamı olmazdı."
Sayfa 341Kitabı okudu
Yüksek hakikat ehli de, şuur ve kendinde olma hâlini, manevî sarhoşluk ve kendini kaybetme hâlinden üstün tutmuşlardır.
Sayfa 112 - Büyük Doğu Yayınları, 7. Basım / Şubat 2009Kitabı okudu
_UYUYORSUN! Rüyadasın. Gece gündüz demeden rüya görüyorsun. Bazen açık bazen de kapalı gözlerle. Hakikat değilsin. Rüya gören bir zihin, hakikati göremez ve hakikati de bir hayale dönüştürür. Gerçekle yüzleşirsen gerçek, hakikate dönüşür; kaçarsan yalanlar içerisinde yaşarsın. Uyan! Uyanık ol. Uyanık olmak hedeftir. Sessizlik içinde düşünerek
Reklam
Seni gördüğüm vakit, evvelce kaybettiğim bir şeyi bulmuş gibi oldum. Sen gittin gideli, içimde öyle bir sızı var ki. Ama biri bana, "iyi misin?" Diye sorduğu zaman, "hayır, değilim," diyemem. "Bana yardım et," de diyemeyeceğim gibi. Sevgili okur. Sana isim koymayacağım, hayır. Çünkü sen kelimelerin kaldıramayacağı
DİNLE İMANIM!
Dervişlik özüne hakim olmaktır, Esir-i nefs olan derviş değildir. Aşkı rehber edip hakkı bulmaktır Keşkül, teber, asa , tığ, şiş değildir. İbadet namına kalkıp oturma, Bağırma, tepinme, göğsüne vurma, “Yahü!” “Yahak!” diye köpürüp durma
Yalnızlıklarımın en azını bile satmam asla Sahip olduğum bütün malların karşılığında Düşünce dünyamda kendi başıma gecelerim Yarenlik eder aklım ve dostum olur fikrim Yalnızlığın manevi içkisinden her daim olurum coşkun Devam etmesini isterim buradaki sarhoşluk sürûrun Nazmın vezni ağır geldiğinde ruhumun çabasına Nesirle dinlenirim, kafiyeleri bırakırım bir yana
Sayfa 111
sessizliğin gürültüsünü dinliyorum boğulacak gibi oluyorum sanki ruhumun kalın perdelerinin ardından yalnızlığın gölgesi uzanıyor pervasızca öylesine derin bir boşluk içini dolduran manevi sarhoşluk kadehlere uzanan o ince parmaklar tiz sesleri ile gürültüyü bastıranlar kendilerinden kaçıp başkalarına sığınanlar. aklımı kaybettirecek bazı düşler kafamda kaderin oyununa gelmişken bir daha dönüp baksam hayatıma gerçeklerden uzaklaştıran sarhoşluğa buharlı camlardaki yazılar kadar aşklarım baharın sonu ve karın tenime dokunuşu şimdi hangi masum temizleyecek vicdanımı hem keşke sen de duysan içimdeki şeytanları yalnız denizin kalabalık kaptanı sessiz gidişlerin en gözde kahramanıyım.
Reklam
Genel Kültür, İdealizm, Materyalizm…
_Evrimsel Psikoloji_ _Beynimiz evrimleşiyor. Artık, mağara adamları gibi kadınların başına vurup saçlarından sürüklemek yerine kulaklarına güzel saçmalıklar, boş şeyler fısıldıyoruz. Çağ’a uyum sağlayamayan medeniyetsizler ise doğal seçilimle elenmeye başlıyor. _Evrimsel psikoloji, insanın sinir sisteminin doğurduğu davranışların evrimsel
Bu surette meydana gelen yakınlık, insanın gayret ve uğraşını bir ileri boyuta taşır.Bu noktadaki her türlü uyuşukluk ve geri kalma, insanı endişeye sevk eder.Bu feyzin etkisiyle gelen manevi sarhoşluk (sekr), kişinin aklını başından alır, bu durum hayret halinin doğmasına yol açar.
İLK SENET, SON VESİKA...
Şeyh-i Ekber'den evvel gelen tasavvuf ehlinden hiçbir fert, Vahdet-i vücut ilim ve sırrına dair asla dudaklarını kıpırdatmamışlar ve aralarında bu meseleyi, işte bu lisan ve şiveyle bildiren kimse mevcut değildir. Vakıâ, mânevî sarhoşluk ânlarında onlardan tevhid ve ittihada dair sözler zuhur edip "En-el Hak" ve "Sübhanî" gibi sözler zuhur etmişse de, Allah'la kul arasındaki ittihad şeklini iddia ve izah edebilen görülmemiştir. Neticede tevhidin kaynağı, onlara kapalı kalmış ve Şeyh bu taifenin ilk senedini ve son vesikasını teşkil etmiştir...
Sayfa 139 - 140 Parçalar, -Efendi Hazretlerinin; ders, takrir ve mektuplarından-, Vahdet-i Vücutta Esas, 4. Basım, Büyük Doğu yayınlarıKitabı okudu
165 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.