160 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
Spoiler içerir
Huzursuzluk
Huzursuzluk
kitabı Hüseyin ve Meleknaz'ın sürükleyici aşk ve inanç hikayesi.Kitabı okurken gerçekten buna benzer olayların yaşanmış olduğunu bilmek çok üzücü.Sırf müslüman diye öldürülen Hüseyin gibi binlerce insan öldürüldü(şehit oldu desek daha doğru.Allah yolunda öldürülenlere ölü demeyin onlar şehit olmuşlardır).Yada sırf başka dinden
Huzursuzluk
HuzursuzlukZülfü Livaneli · İnkılap Kitabevi · 202199,1bin okunma
İslamın ilk siyasallaşma (yeni) boyutu 1960'ların ortalarında ortaya çıktı ve beklenmedik bir yönden geldi. Demokrat parti ile dini çevreler arasındaki ittifak Sünni grupların bir ittifakı durumundaydı. Bunun sonucunda, Şiiliğe yakın Alevi topluluklar, Osmanlı yönetimi döneminde baskı altında tutulmuş bir azınlık şeklindeki eski statülerini yeniden kendilerine hatırlatan soğuk rüzgarları hissetmeye başladılar. 1960 darbesinin sonuçlarından biri, Aleviler için, 1950'­lere nispetle daha hoşgörülü bir ortamın doğması olmuştur. Şimdilerde Aleviler etnik grupların su yüzüne çıkan kendi ayrı kimliklerini farketme ve öne çıkarma yolundaki genel eğilimini paylaşmaktaydılar. Bu eğilim, 1960'ların yükselen hoşgörü ortamıyla birlikte, bir Alevi siyasal partisinin (Birlik Partisi'nin) oluşumuyla sonuçlandı. Parti gerçi seçimlerde başarısız oldu, ama onu oluşturmuş olan enerji, aralarında Türk solunun önemli bir yer tuttuğu başka azınlık gruplarının desteklenmesine yönel(til)di. Öte yandan Türk Marksistlerinin, bazı Alevi temalarını, isyan ve devrim genel tutumları yönünde kullanma yolunda samimi olmayan bir girişimi vardı. Böylece Alevi dini muhalefeti, radikalizm ile azınlık grupların desteklenmesinden oluşan belirsiz bir karışım halini aldı.
Reklam
200 syf.
·
Puan vermedi
·
6 günde okudu
"Otekilestirme, o kadar derin bir kelime ki bir kez içine girdigimizde içinden çikamayacagimiz bir sözcük. Ama sunu söylemeliyim . Bize yapilan buydu. Bunu hissetmistik. Daha da onemlisi bilinçli bir sekilde bize hissettirilmisti. Ya sevilmemistik ya sevmemistik ya da farklydik. Sebebi ne olursa olsun insanin utanmasi gereken en önemli sey belki de baskasini üzmekti. Ötekilestirmek, üzmektir." Merhabalar kitap dostlarim; Mardin'li Mustafa'nin ogretmen olma yolunda bir gok bireyin de kargilastigi zorluklari satirlarina aktarmis yazar. Üç bölümde ilerleyen romanin içerisinde yazar, genç ve idealist ana karakterimiz Mustafa'nin yüksek ögrenim yagaminda bagindan geçen olaylari anlatmasiyla ilerleyen kitap bir gok etnik farkliliga sahip olsak da hepimizinde aslinda ayni agacin kollari ve dallari oldugumuz gerçekligine ve idraki noktasinda farkindalik yararacak bir esere imza atmis. Gegmisten gunümüze pek ok savasta, afette, iyi ve kötü günleri beraber atlattigimiz her bir vatandasimizla birlik ve beraberlik içinde yagamamiz gerektigini düsünüyorum. Kitapla sevgiyle kalin..
Huş Ağacının Gölgesinde
Huş Ağacının GölgesindeMustafa Deniz · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 20237 okunma
160 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
Ben bir insandım...
Uzun zamandır okumayı ertelediğim bir kitabı daha bitirip hafızalarıma tırnaklarımla kazıdım. Livaneli bize bilmediğimiz bir hususu anlatmıyor bu eserinde. Uzun zamandır gördüğümüz, duyduğumuz, acıdığımız, göz ardı ettiğimiz bir meselenin içine sokuyor bizi. Buradan hemen kitabın diline değineyim. Oldukça sade, yormayan, sürükleyici bir şekilde
Huzursuzluk
HuzursuzlukZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 201799,1bin okunma
250 syf.
10/10 puan verdi
·
4 günde okudu
"MASUMLAR NEVZATI "Cevdet elbiselerinden soyundu, belki de yeni elbiseler giymek için arındı. Deliye dönerim, geriye dönmem diyen aklımıza, geriye dönmek için aklını feda eden Cevdet'i tanıttı bize.Sanırım delirerek hem kendisinin hem de yaşattıklarının sonsuza kadar hayatta kalmasını sağladı.Bunu yaparken kendisiyle beraber bizi
Masumlar Mezatı
Masumlar MezatıArda Karani · Narsist Kitap · 202343 okunma
Dil, kimlik, kültür: Ortak değerler-2009'
Erbil'in İstanbul'u, Diyarbakır'ı eksikti. Nasıl İstanbul'un Kürtçesi, Kerkük'ü eksikse... Bazı adlar siz farkında olmasanız da hayatınıza eşlik eder. Kerkük onlardan biri. Türkiye'de yaşayan hemen herkesin gitmese de duygusal bir bağla bağlı olduğu şehirdir Kerkük. Türkiye'de yaşayan Kürtler açısından ise
Reklam
Abdülhamit'in, tahta çıktığı zaman Osmanlı İmparatorluğu'nda "Osmanlılık" ilkesini egemen kılmak istediği ve "bila tefrik-i ırk ve din" bir millet kurma yolunda "Tanzimat" adamlarının giriştikleri çabayı devam ettirmek niyetinde olduğu , ilham ettiği Üss-i İnkılap'tan ve izlediği "hiçbir milleti gücendirmeme" politikasından anlaşılır. Abdülhamit'in politikasının bu devri hakkında yazı yazanlarca "panislamizm"e bağlanışının nedeni Gabriel Charmes'ın Le Panislamisme adıyla yazdığı kitaptır.
Her toplumda, bir dereceye kadar, bir tarafta dünyanın kaç bucak olduğunu bilen şehirlilerin, karşı tarafta halkın kültürü görülür. Bu ayrılığı Ziya Gökalp kendi toplumumuz için şöyle ifade etmiştir: "Her milletin iki medeniyeti var: resmî medeniyet, halk medeniyeti... Başka kavimlerde resmî medeniyetle halk medeniyeti o kadar açık bir suretle ayırdedilmez. Türklerde ise bu ayrılık ilk bakışta göze çarpar. Türklerde resmî lisandan, resmî edebiyattan, resmî ahlâktan, resmî hukuktan, resmî iktisadiyattan, resmî teşkilâttan büsbütün başka bir halk lisanı, halk edebiyatı, halk ahlâkı, halk hukuku, halk iktisadiyatı, halk teşkilâtı vardır. Bu hâdisenin sebebi Türklerin kendi müesseselerini yükseltmek suretiyle bir medeniyet ibda etmek yolunda gitmeyip yabancı milletlerin müesseselerini i'tinam ve onlardan yapma bir medeniyet terkib etmeleridir. "
Sayfa 23
Öte yandan Türk marksistlerinin, bazı Alevî temalarını, isyan ve devrim genel tutumları yönünde kullanma yolunda samimi olmayan bir girişimi vardı. Böylece Alevî dinî muhalefeti, radikalizm ile azınlık grupların desteklenmesinden oluşan belirsiz bir karışım halini aldı.
Sayfa 123 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Şark Islahat Planı’ndan Bu Yana Cumhuriyetin Kürtlere Yaklaşımı Üzerine
Osmanlıdan başlayarak Türkiye tarihi hep özel hal yöntemlerine tanık olmuştur. 18 kardeşini bir gecede iktidarın selameti için katleden bir rejimin başka türlü olması da mümkün değildir. Bu özel hal uygulamaları, denetim altına alınan toplumları, halkları, inançları, siyasal düşünce akımlarını, renkleri ezmek, çoğu zaman da başkalaştırmak için hep
77 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.