Sıcacık düşlerindi yıllarca Dişlerinde sancı gibi beklettin Şiirinle, insan dolu sevdanla "Hasretinden prangalar eskittin." Nedret Gürcan, Yeditepe Dergisi, Mart 1969
1969'da Konya'dan bağım­ sız milletvekili; 1970 başında Milli Nizam Partisi'nin kurucu genel başkanı oldu. MNP 12 Mart 1971 as­ keri darbesinin hemen ardından "laikliğe aykırılık" suçlamasıyla kapatılınca, Milli Selamet Partisi kurul­ du.
Reklam
Ülkenin aydın birikimini yansıtan Yön (1961-1967) dergisi, Türkiye'ye dair teşhis ve reçete barındıran Türkiye'nin Düzeni (1968) kitabı, orduya "tarihsel" görevini hatırlatmayı görev edinmiş Dev­ rim (1969-1971) dergisi ve başarısız 9 Mart Cuntası (1971) onun siyasal ve düşün hayatımıza miras bı­raktıklarıdır.
Kendini Aşmışlık
Maslow, modelini zaman zaman kendisi de eleştiriyordu. Ömrünün sonuna doğru (1969) ev, araba ve iyi bir kariyerin mutlu olmak için yeterli olmadığını gören Maslow, yeni bir ihtiyaç basamağını dile getirir olmuştu. Yeni görüşüne göre son basamak “Kendini Aşmışlık” olmalıydı. Kendini aşmışlık, bireysel gelişimden ziyade dışsal gelişimdi. Olumlu sosyal ilişkileri geliştirmek, çevreye duyarlı olmayı odağına alıyordu. Kişinin benliğinin ötesindeki sebepleri araştırması, bir ideale hizmet etmesi, potansiyeliyle başkalarına yardım etmesi, bir sebebe (dini inanca) kendini adamasıydı. Psikiyatr Victor Frankl, kendini aşmışlığın, hayatın anlamı ve maneviyatla ilişkili olduğunu belirtir. Bu yeni basamak, kendini gerçekleştirmenin de üstünde; onu içine alan daha kapsamlı bir basamaktı.
657 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
9 günde okudu
12 Mart 1971
1960'lı yılların sonunda dünyanın diğer pek çok yerinde olduğu gibi türkiye’de de ciddi bir çalkantı ortamı vardır. özellikle sol hareketler yükselişe geçmiş ve şiddet içeren çeşitli eylemler aracılığıyla “devrim” idealini hayata geçirmeye çalışmışlardır. bunlara karşıt olarak beliren diğer başka oluşumlar da milliyetçi bir dil kullanarak
Tarih Açısından 12 Mart
Tarih Açısından 12 Martİsmail Cem · İş Bankası Kültür Yayınları · 200915 okunma
LIBYA: KADDAFİ'NİN İSLÂM SOSYALİZMİ
Albay Muammer Kaddafi 1 Eylül 1969'da kansız bir darbeyle Kral Idris es-Sunusi'yi tahttan indirip Libya'yı bir cumhuriyet olarak ilan etmesiyle iktidarın dizginlerini eline geçirdi. Sonrasında, Kaddafi Arap dünyasının İslâmcı reformist bir mesaj taşıyan radikal bir lideri haline geldi. Yönetiminin ilk evresinde, 1 Eylül
Sayfa 243 - İzKitabı okudu
Reklam
Sonuç
Maslow, "kendini aşmışlık" düzeyine çeşitli makalelerinde ve 1969'da çıkardığı kitabında da değindi. Ancak günümüzde çoğu kitapta ve medyada yer bulan ihtiyaçlar hiyerarşisinin son hâline, kendilerine çok sayıda atıf yapılan akademik kitaplarda bile rastlamak mümkün değil. Ancak bu hiyerarşinin eski sürümü, insanların zihninde iz bırakmaya ve kafa karışıklığı oluşturmaya devam ediyor. İnsanlar, bireyselcilik içerisinde kalıyor, çevresine ve sosyal ortamına duyarlı olma, bir ideale ve manevî inanca kendini adama hâlini yakalayamıyor.
Kendini Aşmışlık
Maslow, modelini zaman zaman kendisi de eleştiriyordu. Ömrünün sonuna doğru (1969) ev, araba ve iyi bir kariyerin mutlu olmak için yeterli olmadığını gören Maslow, yeni bir ihtiyaç basamağını dile getirir olmuştu. Yeni görüşüne göre son basamak "Kendini Aşmışlık" olmalıydı.
Ayasofya!
Ayasofya, her zaman şeriatçıların bir bahanesi ve kavga nedeni oldu. Neydi Ayasofya'nın önemi? Bu kavga daha ne kadar sürecekti? Bu soruların yanıtını biraz daha net alabilmek için tarihe bakmak gerekiyor. Ayasofya, 24 Ekim 1934'te, Atatürk'ün emri ve Bakanlar Kurulu Kararıyla müzeye çevrildi. Aradan geçen 60 yıl boyunca,
Sayfa 94 - Toplumsal Dönüşüm Yayınları /3.Baskı 2010Kitabı okudu
10 yıl içinde ülkede 1750 kişi anarşi kurbanı oldu. 1968 yılında anarşi yüzünden iki; 1969'da 10; 1970'te 19; 1971'de 16 kişi öldü. 12 Mart' ta ölenlerin sayısında düsüs oldu. 1972'de altı; 1973'te 12; 1974'te dört kişiye düştü. Sonra yeniden sayı tırmanmaya başladı ve 1975'te 36; 1976'da 108; 1977' de 295 ve 1978'de 1172' ye çıktı.
Sayfa 274 - Can YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Tomris Uyar
Ülkü Tamer,
Tomris Uyar
Tomris Uyar
'ın ilk eşiydi. Aynı kolejde okumuşlardı, birbirlerini okurken sevmiş ve mezun olduktan sonra aşklarını evlilikle taçlandırmışlardı. Ülkü Tamer de şair, gazeteci, oyuncu ve çevirmendi. Hatta Cemal Süreya ile "Papirüs" isimli bir dergi çıkarıyorlardı ve kurucuları arasına daha sonra Tomris Hanım da eklenecekti.
Maslow, modelini zaman zaman kendisi de eleştiriyordu. Ömrünün sonuna doğru (1969) ev, araba ve iyi bir kariyerin mutlu olmak için yeterli olmadığını gören Maslow, yeni bir ihtiyaç basamağını dile getirir olmuştu. Yeni görüşüne göre son basamak “Kendini Aşmışlık” olmalıydı.
Aydın Çubukçu - Kadın Ressamlar
Bu üç ressam, kadın mücadelesinin başlıca temalarını, kadınların toplumdaki yerlerini sorgulayan ve bundan dolayı ortaya çıkmış sorunlara karşı, hayatları pahasına mücadele etmiş kadınlar. Cinsel taciz, toplumsal aşağılanma, ikinci sınıf insan olarak görülme, çocuk yaşta çeşitli eziyetlere uğrama, yetişkinliğinde ev kölesi yapılma gibi, kadınların
Saygı, sevgiyle..
Hasan Hüseyin Şiiri'ne Giriş* * *Bu yazı, derginin şu sunu yazısıyla yayımlanmıştır: ''Kardeş saydığımız bir dergide, dergimizin sürekli yazarları arasında bulunan Hasan Hüseyin üstüne bir polemik yazısı yayınlandı. Bunu bir sorun yapmadan, ama tarihin yargıcına inanarak, bu uzun incelemeyi derginin dar olanakları içinde Hasan
Çay içecek miyiz? İstanbul, 21 Mart 1969
Cemal Süreya
Cemal Süreya
Resim