Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Instagram, tiktok, Twitter, onedio gibi sosyal medya sitelerinden duyulan, sözde öğrenilen birkaç malumatla, hakikat peşinde koşmak yerine bir yere ait olmak için kendimizi tanımadığımız o bize ait olduğunu iddia ettiğimiz kimlikler ne kadar bize ait? mesela din veya genel olarak İslam'a karşıt olan birisi tam olarak neye karşı? muntazari veya gazali bilmeden, şia/Sünni islama karşı olmak, muhazafazakarlardan dolayı siyasal İslam şöyle böyle demek! bir anda artan Atatürk, deniz gezmiş, aşırı sağ hayranlığı, aşırı maskülenite, aşırı çıplaklık, kendini pazarlama arzusu, gösteri toplumu, anksiyete soslu kendini gerçekleştirme arzusu ile pompalanan kişisel gelişim ve marjinalize olma düşüncesi arasında kalıp hiçbirşey hakkında gerçek fikri olmayan kitleler haline gelmiş toplumda entelektüel olmak bir pirus zaferi kazanmak ile eş değer hale geldi, belki de ironik bir oksimoron olan şey elitist, küçük bir burjuva bile olmadan post Truth Çağında entelektüel olmak, ve bunu cahil olduğunu kabul etmeyenlere karşı sanki narsistik bir söylemmiş gibi sunma tevazusı;cahilsin demek yerine ilgi alanın bu değil diyerek herkesin varoluşsal sancılar çektiğini iddia edip safsatalarla bir yere varmasına saygı duymak? tarih, sosyoloji, politika bilmeden kendi görüşünü iddia ettiği garabetlerle düşmanlık, ötekilik yaratarak bir kısım insanı yok saymak ile uzmanlık alanı dışında konuşan herkese cahil diyen ilber ortaylı, celal şengör gibi insanların tek ortak noktası opürtünistlik değil midir? (Entelektüel'in siyasal işlevi ne nazire!)
Zıtlıklarla İfade
Apollon "ışıldayan tanrı, ışık tanrısı"nın görsel temayülü Müzik alemine hükmeden Dionysos'un görsel olmayan, "görüntüsel olmayan" temayülü Apollon ışık ve bilgelik tanrısı olarak Batı felsefe ve düşünce geleneğine dair metafora uyan bir temsildir. Bunun altında yatan Apolloncu geleneğin tarihsel izdüşümü önemlidir. Nietzsche ışıldayan tanrı Apollon'a yanılsama tanrısı olarak da bakmakta, bu nedenle Almancada hem ışık hem benzerlik ya da yanılsama anlamına gelen Schein sözünü kullanır. Bu metinleri değerlendirirken, tarihi Apollon ve Batı düşünce tarihinin Antik Yunan'a uzanan köklerini bilerek Nietzsche okumanın faydaları çoktur. Politik olarak "ışığın çocukları" veya sinema tarihinde (Yıldız Savaşları) karanlık ve aydınlık zıtlığı kullanılırken yapılan Apollon'a gönderme de bu sebeple önem taşır, çünkü ışık aynı zamanda yanılsama için önemli bir araçtır. Medyanın, sinemanın, gösteri sanatlarının politik alt metinleri kullanmada ne kadar güçlü olduğu, medya yalanlarının büyük savaşları başlatmada oynadığı rolden anlaşılabilir.
Aşırılığın Peygamberleri
Aşırılığın Peygamberleri
Reklam
Din Dili Medyatikleşirse
Modern görsel kültürün göz merkezci, gösteriyi önceleyen ve gözetim yönelimli yapısının din diline etkisini örnekleyen ve daha da çeşitlendirilebilecek tüm bu yorumlarda orta çıktığı üzere, medyatik süreçler dinî olanı kültürel kodlar ve iletişimin teknik olanaklarıyla belli popüler formlarda alenileşmektedir. Medya günümüzde gerek teknik
Öğrenme Kuramları, Hak, Değer yargıları, Ontoloji, Makamlar
_Eğitim – Öğretim_ _Eğitim, bilgilenme ve gelişme sürecidir ve yaşam boyu devam eder. Süreklidir. Plansız ve programsız da olabilir. _Öğretim, eğitimin okullarda planlı yapılan kısmıdır. Eğitimin bir parçasıdır. Öğretim, planlı programlıdır. Süresi vardır. _Her eğitim, öğretim değildir. Fakat her öğretim, eğitimdir. _Öğrenme
_Psikolojik Harp_ İkna, Hipnoz, Büyü, Algı...
_Psikolojik harp, dünyanın en güçlü silahıdır. İnsan zihnini biçimlendirme sanatıdır. Aldatmadır, hiledir, düşünceleri manipüle etmek ve zehirlemektir. Düşmanı suya götürüp susuz getirmektir. Var olmayanı varmış gibi göstermek, var olanın zihinlerde reddedilmesini sağlamaktır. Başkalarının etkisi altında oldukları halde kendi iradeleriyle hareket
-------------------------------------------------------------------------------- 80’ler bir yandan çerçevesini baskının, yasağın, devlet şiddetinin çizdiği bir dönemdi. bir yandan da, bu toplumun daha az tanışık olduğu bir başka iktidar biçiminin, ilk bakışta kendini bir kurumsuzluk olarak sunan, yasaklayıcı değil oluşturucu, kışkırtıcı, içerici
67 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.