Hayatın içinde bazen neyin doğru olduğunu bilsek bile, sonucunu değiştiremeyeceğimizi fark ederiz. Olumsuz bir sonucun bizi beklediğini bilmek acı verici olabilir, ancak bu gerçek, hayatın içinde bir denge yaratır. Çünkü bazen, olumsuz sonuçlar bile bize bir şeyleri fark etme ve olumlu olanı görme şansı verir. Karanlığın ortasında bile bir ışık arayabiliriz; çünkü hayatın yarısı bizim elimizde, yarısı ise kontrolümüz dışındadır.
Önemli olan, değiştirebileceğimiz şeylere odaklanmaktır. Hangi inanca, hangi fikre sahip olursak olalım, eğer bizim için bir karar verilmişse ve bu kararı değiştirmek mümkün değilse, bu gerçeği kabullenmek gerekir. Ancak bu kabullenme, bir teslimiyet değil; elimizdeki diğer yarının değerini daha iyi anlamamıza olanak tanır.
Olumsuz sonuçlar, bize eksiklerimizi gösteren birer işarettir. Bir şeyleri kaybettiğimizde ya da başarısız olduğumuzda, bu kayıplar bize yeni bir yön çizmeyi öğretir. Bazen kontrol edemediğimiz şeyleri kabul etmek, gücümüzü ve enerjimizi kontrol edebildiklerimize yönlendirmemizi sağlar. İşte bu yüzden, ne kadar karanlık olursa olsun, elimizdeki yarı ile ne yapacağımız her zaman bizim seçimimizdir.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!