Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Yılmaz Güney'in 1974'te çevirdiği Arkadaş filminde bir kitapçı sahnesi vardır. Yılmaz Güney, Melike Demirağ'a okumasını tavsiye ederek bir şiir kitabı verir: Hasretinden Prangalar Eskittim. Bu sahne belki de kitap için yapılan tek reklam olarak kabul edilebilir.
Sayfa 40 - Türkiye İş Bankası YayınlarıKitabı okudu
Yılmaz Güney'in 1974'te çevirdiği Arkadaş filminde bir kitapçı sahnesi vardır. Yılmaz Güney, Melike Demirağ'a okumasını tavsiye ederek bir şiir kitabı verir: Hasretinden Prangalar Eskittim. Bu sahne belki de kitap için yapılan tek reklam olarak kabul edilebilir.
Reklam
NÂZIM HİKMET ŞARKILARI MURAT MERİÇ Kanatları Gümüş Yavru Bir Kuş "Nâzım Hikmet, şiirleri çok sevilen ve hep bestelenen bir şair oldu. Taş plak döneminden bu zamana hemen her dönemde Nâzım Hikmet şarkıları karşımıza çıktı. Kimi zaman bu şarkılar el altından yayıldı, kimi zaman onları dinlemek moda oldu. Türkiye'nin yükselen siyasi
"Yılmaz Güney'in 1974'te çevirdiği Arkadaş filminde bir kitapçı sahnesi vardır. Yılmaz Güney, Melike Demirağ'a okumasını tavsiye ederek bir şiir kitabı verir: Hasretinden Prangalar Eskittim. Bu sahne belki de kitap için yapılan tek reklam olarak kabul edilir."
Everest YayınlarıKitabı okudu
Biz gerçekten "sadece" arkadaştık. Dönemin simge şarkısında Melike Demirağ, "Bir bakarsın volkan olmuş yanmışsın arkadaş," diye özetlerdi durumu... Lise koridorlarında, "Konuştuğun biri var mı?" sorusu bir ağız yoklama alametiydi. İzleyen cümle genelde "okul çıkışı beraber yürümek" teklifi olurdu. "Aşk" dediğin de konuşarak yürümekten ibaretti zaten... Alpay; "Eylülde gel, okul yoluna," dedi mi, herkes yola koyulurdu.
Yılmaz Güney'in 1974'te çevirdiği "Arkadaş" filminde bir kitapçı sahnesi vardır. Yılmaz Güney, Melike Demirağ'a okumasını tavsiye ederek bir şiir kitabı verir. " Hasretinden Prangalar Eskittim." Bu sahne belki de kitap için yapılan tek reklam olarak kabul edilebilir.
Ahmed Arif'ten Leyla Erbil'e MektuplarKitabı okudu
Reklam
Yılmaz Güney'in 1974'te çevirdiği Arkadaş filminde bir kitapçı sahnesi vardır. Yılmaz Güney, Melike Demirağ'a okumasını tavsiye ederek bir şiir kitabı verir: Hasretinden Prangalar Eskittim. Bu sahne belki de kitap için yapılan tek reklam olarak kabul edilebilir.
"Sürü" Reji: Zeki Ökten Oyuncular: Tarık Akan, Melike Demirağ, Tuncel Kurtiz, Şenel Gökkaya, Levent Yalman, Savaş Yurttaş. Bir aşiretin kırsal alandan büyük kente geçişini ve gide­rek çöküşünü zengin ayrıntılarla veren destansı, epik bir de­neme. Bir başyapıt. Tüm dünyada ilgi çeken ve Türk sine­masının yurt dışında geniş ölçüde tanıtımını sağlayan, İngi­liz sinema yazarlarının "Epik-lirik yaklaşımı ve belgesel ger­çekçiliğimle tanımlanan ulusal olduğu gibi evrensel nitelik­lere de sahip çarpıcı bir film. Yılmaz Güney'in uzun soluklu senaryosundan, Zülfi Livaneli'nin müziğine, Zeki Ökten'in anlatımına ve en küçük oyuncusuna kadar her şey yerli ye­rine oturmuş. Tarık Akan, Tuncel Kurtiz ve Melike Demirağ, şa­şırtıcı ve paslaşmak bir oyun gösterisi sunuyorlar. Vahşi do­ğunun uçsuz bucaksız yaylalarından, "Güzel Ankara"nın ana caddelerine kadar uzanıp trajik bir çöküşü, bir "son"u yaşayan insanların, bir aşiretin öyküsünü anlatıyor. Tren bö­lümleri ve ihtiyar aşiret reisi Hamo rolündeki Tuncel Kurtiz'in koyun sürüsüyle Ankara'ya girişi, tek başına kalınca da caddelerdeki insan seli arasında oğullarını arayışı unu­tulmaz güzellikte. Türk sinemasında ekip çalışmasının en zengin örneklerinden. Belki de en üstünü (1978).
Sayfa 136