kendimizi hayatın akışına bırakıp kalabalığa karıştığımızda sorgulama ve anlama yeteneğimizi de kaybederiz. sürü psikolojisi bizi esir alır.. kendi halindeliğimizin ve yalnızlığımızın bize verdiği müthiş anlama ve yorumlama yeteneğini sosyalleşme uğruna topluma kurban ederiz. bilginin özüne inme ihtiyacı bizi toplumdan ne kadar çok uzaklaştırıyorsa sosyalleşme ihtiyacı da bizi o kadar çok yakınlaştırıyor.. özümüze inmek mi, topluma karışmak mı? kendini bulma yolunu seçenler toplumca hep meczup ilan edildiler ..