Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Davud'un duasıdır. 3. Yüreğimi denedin, beni geceleyin aradın; Beni imtihan ettin ve bir şey bulamadın; Niyet ettim ki ağzım haddini geçmesin. 5. Adımlarım senin yollarını sıkı tuttu. Ayaklarım kaymadı.
Davud'un Mihtamıdır. 1. Beni tut, ey Tanrı, çünkü sana sığınırım. 2. Rabbe dedim: Rabbim sensin. Senden öte bana iyilik yoktur. 4. Başka bir ilâhın peşinden koşanların kederleri çoğalacaktır. ... 7. Bana öğüt veren Rabbi TAKDİS ederim. ... 8. Rabbi daima önüme koydum. O SAĞIMDA olduğu için sarılmayacağım. ... 10. Sen canımı ölüler diyarına terk etmeyeceksin. Kutsallığı çürüklük görmeye bırakmayacaksın. 11. Hayat yolunu bana bildireceksin. ... Sağında daima nimetler vardır. Zebur Mezmurlar
Reklam
Ortaçağ Enstrümanlarının İkonografisi, Donatella Metini:
Psalterium * Ancak ortaçağı en iyi temsil eden enstrüman hiç şüphesiz, Eski Ahit geleneğine Kral Davud’un bestelediği mezmurları seslendirirken eşlik için kullandığı psalteriumdur. (“psalterium”un aynı zamanda 150 mezmurdan oluşan corpus’un adı olması bir tesadüf değildir). Telleri parmakla çekilen, oldukça sade bir enstrüman olan psalterium,
256 syf.
7/10 puan verdi
·
6 günde okudu
Zebur, Yahudi kutsal kitabı olarak kitabın gökten indiricisi olduğuna inanılan Kral Davud'a ithaf edildiği bilinmektedir. Tanah'ın üçüncü bölümüdür. Tanah, Yahudiliğin ana mukaddes metinlerinden oluşur ve Hristiyanlar tarafından Eski Ahit (Eski Antlaşma) diye de bilinir. Müslümanların çoğunluğuna göre Tanah bir bütün olarak kutsal kitap
Zebur
ZeburKolektif · Andaç Yayıncılık · 2015365 okunma
davud'un duâsıdır:
seni çağırdım çünkü sen bana cevap vereceksin ey tanrı, mezmurlar 17:6 Rabbiniz şöyle demiştir: bana duâ edin, size icabet edeyim. mü'min, 40:60
456 syf.
6/10 puan verdi
Mezmurlar Kitabı, popüler ismiyle Zebur, Tanah'ın üçüncü bölümü, Ketuvim'in ise ilk kitabı olan Yahudi kutsal kitabıdır. Kitabın "gökten indiricisi" olduğuna inanılan Kral Davud'a ithafen Davut'un Mezmurları da denir.
Tanrı'ya Övgü Duaları
Tanrı'ya Övgü DualarıAnonim · Kitabı Mukaddes Şirketi · 20071 okunma
Reklam
Avrupa'da şiddetin ve savaşların ardından gelen yeni oluşum­lar laiklik temelinde teşekkül ediyor, döneme damgasını vuran düşünür ve bilim adamları değişen dünyanın koşulları karşısında geleneğin ne derece yetersiz kaldığını her seferinde göstermek suretiyle Batılı insanın o ana dek güvenle sarıldığı kimliğini elin­den alıyordu. Öte yandan,
"Davud'un kitabı, yani "Mezmurlar", Tevrat'ın bütünü içinde yer almıştır. Bu kitaba, Kur'an'da "Zebur" denmesi, Muhammed'in ya da öğreticisi durumunda olanların bir yanlış okumalarından ve o yanlışlığın Kur'an'a geçirilmesinden ya da daha sonraki eklemelerden kaynaklandığı düşünülebilir."
Sayfa 240 - Kaynak YayınlarıKitabı okudu
Müslüman geleneğinde Hz. Muhammed’in görevi bir yenilik değil, süreklilikti ve çok tanrıcılık ile tek tanrıcılık arasındaki uzun mücadelenin yeni ve artık son aşamasıydı.Hz. Muhammed, Müslümanlar için kitabı olan peygamberlerin sonuncusuydu. Hz. Muhammed, Tevrat, Mezmurlar ve İncil kitaplarını getiren Hz.Musa, Hz.Davud, Hz.İsa peygamberlerin en büyüğü ve sonuncusuydu. Getirdiği Kuran eski vahiylerin tümünün üstündeydi ve onları tamamlıyordu. Müslümanlığa göre Musevilik ve Hıristiyanlık başlangıçta gerçek dinler olarak ortaya çıkmıştı, aynı misyon ve vahiylerin daha önceki aşamalarıydı. Hz.Muhammed, Allah’ın elçisi olduktan sonra eski vahiyler geçersiz olmuştu, gerçek artık onun bildirisindeydi. Onun kitabında bulunmayanlar gerçek değildi ve bunun nedeni eski kitapların değersiz koruyucularınca çarpıtılıp yozlaştırılmasıydı.
Madem çaldınız doğru çalın
Zebur'a gelince; Hicaz ruhçuları onu Tevrat'ın dışında ayrı bir kitap olarak sayarlar (3:4; 17:55). Zebur, Tevrat'tan ayrı bir kutsal kitap değil Tevrat'ın bir bölümüdür (Mezmurlar bölümü). Mizmor İbranice türkü de­mektir: Saza benzer bir çalgıyla söylenen türkü. Yalnız Davud'a da inmemiştir. İÖ 900-500 arasında, dört yüz yıllık bir çalışmayla aşağıdaki kişilerce yazıldığı Zebur'un içinde zaten belirtilmektedir: Asaf, Torah Oğulları, Ezrahi Eytan, Ezrahi Heman, Musa, Süleyman, Davud... Bazıları ise anonimdir,eski Mezopotamya şiirinden alınmadır.
Reklam
Yahudilik'te Kudüs
Kudüs (Yeruşalayim) adı Tevrat'ta da geçmez. Mezmurlar'da, Ahid Sandığı'nın getirildiği Davud Şehri (Sion) sadece Rabbin krallık için seçtiği bir şehir olarak değil “Rabbin Tahtı, Adalet Yurdu, Kutsiyet Dağı” olarak da tak dim edilir. Ayrıca "Eğer seni unutursam ey Yeruşalim, sağ elin hünerini unutsun; eğer seni unmazsam, eğer Yeruşalim'i basse vincimden üstün tutmazsam dilim damağıma yapışsın.” (Mezmour. lar, 137/5-6) denilmektedir. Kudüs, özelliği ve kutsallığı sebebiyle Yahudi şeriatında diğer şehirlerden farklı bir konumda ele alınır Tanrı tarafından seçilen bir yer kabul edildiği için Kudüs Mabedi sadece kurbanların takdim edildiği bir mekân değil aynı zamanda hac ibadetinin de hedefidir.
Sayfa 136Kitabı okudu
"Bedensel ve ruhsal ölümden söz ederken, birbirinden farklı iki ölüm türü olduğunu söylediğimi hatırlıyorum. Bedensel ölüm herkesin başına geldiği halde, ruhsal ölüm yalnızca günahkarlara özgüdür; bedensel ölüm bizi yaşamdan yoksun bırakır, ruhsal ölüm yaşamdan ve Tanrı'nın inayetinden yoksun bırakır; bedensel ölüm bizi dostlarımızdan ayırır,
Sayfa 115 - metis yayıncılık, çevirmen: ayşen gür, ocak 2011, istanbul
256 syf.
·
Puan vermedi
·
24 saatte okudu
Davut'un Mezmurları Yahudilerin kutsal kitabıdır. Kitabın "gökten indiricisi" olduğuna inanılan Kral Davud'a ithafen Davut'un Mezmurları da denir. Mezmurlar kitabı, insanın her ruhta ve her halde kalbini Allah'a çevirmesini ve onu Allah'a davet etmesini istediğini iddia eder. Konusu Allah'ı zikretmek olan ibadet ilahileri olarak bilinen
Zebur
ZeburKolektif · Andaç Yayıncılık · 2015365 okunma
İsa'nın öldüğü 30 yıllarına gelindiğinde, Yahudiler son derece sıkı tektanrıcı insanlardı ve kimse Mesih'in kutsal bir kişilik olduğunu düşünmüyordu; o belki ayrıcalıklı ama herkes gibi sıradan bir insandı. Bazı hahamlar onun ismini ve kimliğini Tanrı'nın ezelden beri bildiğini ileri sürmüşlerdir. Dolayısıyla, bu anlamda Mesih'in tıpkı Meseller ve Vaiz'deki tanrısal bilgelik gibi zamanın başlangıcının da öncesinden beri "Tanrı'yla birlikte" olduğu söylenmiştir. Yahudiler kutsanmış bir kişi olan Mesih'in, bir Kral ve ruhani lider olarak Kudüs'te ilk bağımsız Yahudi krallığını kurmuş olan Kral Davud'un soyundan geleceğini ummaktaydılar, Mezmurlar bazen Davud ya da Mesih'i "Tanrı'nın oğlu" olarak adlandırmışlarsa da bu, sadece onun Yehova'yla olan yakınlığını dile getirmek içindi. Babil'den geri dönüldüğünden beri, hiç kimse, goyim'in iğrenç tanrıları gibi, Yehova'nın gerçekten bir oğlu olduğunu düşünmemişti.
Sayfa 136Kitabı okudu
Mezmurlar'ın çoğu Davud tarafından koro için yazılmıştır.
Sayfa 286 - Yapı kredi yayınları
40 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.