Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
328 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Toplum ve Kültür
Prof. Dr. Milay KÖKTÜRK’ün “Eleştirel Yazılar III” üst başlığı ile yayımlanan
Toplum ve Kültür
Toplum ve Kültür
adlı kitabı, “Eleştirel Yazılar” üst başlığı ile yayımlanan 3 kitaptan sonuncusudur. Yazar, yıllarca süreli dergilerde yayımlanan makalelerini konularına göre tasnif ederek 3 ayrı eserde kitaplaştırmıştır. Bu eserler sırasına göre “Millet ve Milliyetçilik”, “Devlet ve Siyaset” ve “Toplum ve Kültür” isimli derlemelerden oluşmaktadır. Kitapların içeriği ile ile ilgili geniş bir şekilde ele almış olduğum
Devlet ve Siyaset
Devlet ve Siyaset
adlı kitapta
Mehmet Kartal
Mehmet Kartal
tarafından yapılmış incelemeyi okuyabilirsiniz. Millet, Devlet ve Toplum kavaramlarını, Milliyetçilik, Siyaset ve Kültür kavramları ile örtüştürmeye çalışıp da bunu bir türlü başaramıyorsanız Sayın
Milay Köktürk
Milay Köktürk
size bu kitapları aracılığıyla yardımcı olacaktır.
Toplum ve Kültür
Toplum ve KültürMilay Köktürk · Ötüken Neşriyat · 20178 okunma
271 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Millet ve Milliyetçilik
Prof. Dr. Milay KÖKTÜRK’ün “Eleştirel Yazılar I” üst başlığı ile yayımlanan
Millet ve Milliyetçilik
Millet ve Milliyetçilik
adlı kitabı, “Eleştirel Yazılar” üst başlığı ile yayımlanan 3 kitaptan ilkidir. Yazar yıllarca süreli dergilerde yayımlanan makalelerini konularına göre tasnif ederek 3 ayrı eserde kitaplaştırmıştır. Bu eserler sırasına göre “Millet ve Milliyetçilik”, “Devlet ve Siyaset” ve “Toplum ve Kültür” isimli derlemelerden oluşmaktadır. Kitapların içeriği ile ile ilgili geniş bir şekilde ele almış olduğum
Devlet ve Siyaset
Devlet ve Siyaset
adlı kitapta
Mehmet Kartal
Mehmet Kartal
tarafından yapılmış incelemeyi okuyabilirsiniz. Millet, Devlet ve Toplum kavaramlarını, Milliyetçilik, Siyaset ve Kültür kavramları ile örtüştürmeye çalışıp da bunu bir türlü başaramıyorsanız Sayın
Milay Köktürk
Milay Köktürk
size bu kitapları aracılığıyla yardımcı olacaktır.
Millet ve Milliyetçilik
Millet ve MilliyetçilikMilay Köktürk · Ötüken Neşriyat · 201618 okunma
Reklam
336 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Devlet ve Siyaset
Prof. Dr. Milay KÖKTÜRK’ün “Eleştirel Yazılar II” üst başlığı ile 2017 yılında yayımlanan “Devlet ve Siyaset” adlı kitabı, “Eleştirel Yazılar” üst başlığı ile yayımlanan 3 kitaptan ikincisidir. Yazar yıllarca süreli dergilerde yayımlanan makalelerini konularına göre tasnif ederek 3 ayrı eserde kitaplaştırmıştır. Bu eserler sırasına göre “Millet ve
Devlet ve Siyaset
Devlet ve SiyasetMilay Köktürk · Ötüken Neşriyat · 20175 okunma
Gecen anların izlerini muhafaza eden süre, şuur için gerçek olan şeydir,burada artık aynı şartlardan bahsedilemez. Çünkü aynı zamanın iki defa tekrarlandığı asla görülmez. Yani bilincin içeriğini oluşturan geçmiş zaman izlenimleri asla birbirlerinin aynısi olamaz. Bergsona göre birbirine benzeyen iki derin ruh hali olmaz. Bu yüzden fizikci aynı şartlar altında aynı nedenlerin aynı sonuçlara yol açacağını soyler. Oysa ruhsal olaylar böyle değildir.
Sayfa 131
...Bergson,akıp giden filmin hareketini düzene sokan şeyin bilinç olduğunu söylemişti. Burada iki şey birbirine karıştırılmıştır. İlki filmin akıp gidişi diğeri de bilincin onu algılayışı. varoluşsal bakımdan film bilince bağlı değildir o kendi kendine akıp gider. Başka bir deyişle varlığın varoluş kesitleri arka arkaya eklenir ve varlık var olur onun benim tarafından algılamasında da esas belirleyici,bendeki algı ve tasarım içeriğidir. Bir i diğeriyle uyuşur düz bir metalin/nesnenin santimetre çentiklerini kabul etmesi, onun ölçü birimi ile uyuşması gibi bir şeydir. Elinize aldığımız 1 metre metre olarak var değildir ne kadarsa o kadar uzunlukta bir nesne olarak vardır. Ona ölçüyü ben yerleştirmekteyim onun dogasında olduğu için değil benim tasarımlarımla uyuştuğu için. Nesne benim tasarımla celismeyen bir var olandır. Metreyi niye akışkanlığa yerleştiremiyorum,çünkü akışkan varolanla yerleştireceğim şeyin doğasi örtüşecek bir uygunluga sahip değildir.
Sayfa 130
Sırf dünyevîliğe dayanan değerlerin uçuştuğu bu yoğun iletişim ortamında kültürel yaşantımızın ve değerler hiyerarşimizin dengesi bozulmuştur. Neyin nereye konacağı belli değildir. Batı; teknik, ekonomik ve sosyal gelişmişlik anlamında bu coğrafyadan üstün konumdadır. Kullandığımız teknolojiyi, dünyanın/evrenin sırlarını çözen bilimi Batı üretti. Biz ise tüketici olarak kaldık. 1980 sonrası; ekonomik, sosyal ve siyasal alanda ise üretim biçimiyle, değerleriyle ve davranış ilkeleriyle kapitalist olmaya niyetlendik; gerçek anlamda kapitalist bile olamadık. Sadece kapitalistleşmeye eğreti biçimde tutunduk. Yani tercihimizin gerçeğini bile yapamadık. Bu arada kalmışlığa yol açan seçimin doğurduğu problemler ise gerçek problemler oldu. #ProfDrMilayKöktürk #ToplumveKültür
ÖTÜKEN
Reklam
Geçmiş dönemlerdeki yaşantımızda dünyamızı güzelleştiren, toplumsal ortamı insanî hâle getiren değerlerin yeniden işlenmesi ve bugüne kazandırılması gerekir. Bu da ancak atasözlerimizde, masallarımızda, destanlarımızda ve diğer kültürel anlatımlarda yatan mesajların çağdaş perspektif içinde yeniden anlamlandırılarak keşfedilmesiyle mümkün olur. Bizi mutlu kılacak hayatı kurabileceğimiz güzelliklerin barındırdığı hazine, kültürün dünyasında saklıdır... Toplumun altın çağları geçmişe özlem duyarak iç geçirmekle değil, değerleri tanımlayıp yeniden kurmayı amaçlayan yorumlamayla bugüne taşınabilir. #ProfDrMilayKöktürk #ToplumveKültür
ÖTÜKEN
Her toplumsal varoluş, kurulmuş bir ortak dünya demektir. Ortak dünya, toplumsal varoluşun ruhunu oluşturur. Ama esas olan; ortak dünyayı karakterize eden formlar, bu dünyadaki bireyleri birleştiren motivedir. Kişinin kendi coğrafyasına duyduğu özlemin en önemli sebebi, ait olduğu ve aşina olduğu iklime yeniden katılma isteğidir. Biz, kendi toplumumuzun içindeyken kendimizi âdeta anne kucağındaki bebek gibi güvenli hissederiz. Bu duyguyu başka toplumsal ortamlarda hissedemeyiz. Bunu sağlayan, sadece diğer bireylerle bir arada bulunmak değil; ayrıca onlara oluşturduğumuz ortak dünyaya girmiş olmaktır. #ProfDrMilayKöktürk #ToplumveKültür
ÖTÜKEN
Ümitlerimizle, hayal kırıklıklarımız ve beklentilerimizle, günlük yaşantımız ve geleceğe yönelik projelerimizle içinde yer aldığımız toplumsal dünya hem bizi kuşatır hem de onun bir parçası oluruz. #ProfDrMilayKöktürk #ToplumveKültür
ÖTÜKEN
Tanrısal ışığın önünden geçen film kareleri.... Geçmiş zaman, geçip gitmiş kareleri, gelecek zaman ise henüz geçmemiş kareleri anlatır. An ise karelerin geçiş noktasıdır.
Sayfa 337 - Ötüken NeşriyatKitabı okudu
Reklam
2023 Okuduğum Makaleler
Okuduğum kitapların yanında bu yıl okuduğum makaleleri de burada bir gönderi altında saklamak ve sıralamak istiyorum. Makaleleri kaynak formatında alıntılayacağım kopyalayarak direkt bulabilirsiniz. İnternet üzerinden. 1. Tansuğ, K., & İNANLI, Ö. (1949). SUMERLİNİN DÜNYA GÖRÜŞÜ VE BABİL EDEBİYATINA TOPLU BİR BAKIŞ. Ankara Üniversitesi Dil ve
358 syf.
·
Puan vermedi
En önemli nokta...
Eseri okurken akılda tutulması gereken en önemli nokta, Weber’in Marx’ı çürütmek istemesidir. Marx’ın “altyapı üstyapıyı belirler” şeklindeki klasik iddiasının tersine Weber, üstyapının (Protestanlık) da pekâlâ altyapıyı (ekonomik sistem, modern kapitalizm) belirleyebileceğini göstermeye çalışmıştır. Tekrar ediyorum, burası en önemli noktadır.
Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu
Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin RuhuMax Weber · Bilgesu Yayıncılık · 20111,226 okunma
"Varoluş selinin içinde ve hatta en önünde olmak kaygı değil hayret doğurur. Çünkü akışı keşfetmekle her şey örtüsünden sıyrılmış olur. Zaman bir örtüdür. Onun sıyrılması varlığın apaçık görünümüdür."
Sayfa 432Kitabı okudu
"Zaman değil olaylar akmaktadır. Sayısız miktardaki tek tek akışı göstermek yerine, akış sistemini işaret ederiz. Akış sistemi, bilfiil akanlardan oluşan gerçekleşme adımlarını soyutlayarak ilkesel temelli bir oluş tasarımı teşkil etmekle kurulur. Gerçekleşme adımları akışın unsurlarıdır artık. Onlar bize 'zaman' olarak görünür."
Sayfa 274Kitabı okudu
"Heidegger varlığı soruştururken zaman ile varlık arasında apaçık ve zorunlu bir bağlantı kurar. Onun varlık yorumunda, zaman, varlığın niteliklerinden biri değildir. Varlık zamansal bir şeydir. Gerçi o, varlık ile nesneleri birbirinden ayırır. Nesneler ontik şeylerdir. Varlık ise ontolojiktir. Varlık, varlığın anlamı sorusuyla keşfedilebilir. Zaman işte bu anlamın anahtarıdır. Bu anahtar ilk önce Dasein'ı açacaktır."
Sayfa 130Kitabı okudu
112 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.