Yaşayanların bir çoğu ölümü hak ediyor. Ve ölenlerin bir kısmı da yaşamayı hak ediyor. Yaşamı onlara verebilir misin? O halde öyle hak, hukuk adına ölüm buyurmakta çok acele etme. Çünkü en bilge olanlar bile her şeyin sonunu göremez.
Yaşadığı zorlukları yaşamayan birinin, mutluluğu asla onun kadar tadamayacağını anladığını söylemişti. Birini tatmadan öbürünü tatmanın mümkün olmadığını ve yokluk ya da aşağılanmanın ne demek olduğunu bilmeden, sadece rahatlığı tanıyarak yaşamış insanların bu duyguya asla sahip olamayacağını anlamıştı. Bu insanlar gerçekten yaşamış bile sayılmazdı.
Onlara arkadaşlarım, bizim ekip desem de, bunun sadece dilime vuran bir hayal olduğu, onların yörüngesinde kendi başıma dönüp duran bir cisim olduğum çok açıktı.