"“Dağ unutmaz Alişer’i Rüzgârda saklar, Gül unutmaz Zarife’yi Şebnemde saklar”*
Şairin dizesine bir ek de benden: Kürt gençleri unutmaz sizleri,
yüreklerinde saklar..."
"Şahika, sözcük anlamıyla ‘nefesin kesildiği yer yani zirve, doruk’ demek. Ve o nefes kesen dorukların daimi direnişçileri: Kürt kadınları. Ve Kürt kadınlarının çığlığı ile yazılan destanlardan biri: Şahikalar Destanı." Dersimli Zerîfe'nin anlatıldığı bölümden...
"Kızlar ve erkekler, yazın! İç savaşı, halkımızın acısını yazın! Önce hissedin, sonra kaleme değin. Yarına kalsın her şey; istilalar, talanlar, iktidar savaşları. Bir de tüm bunlara inat kahramanlıklar, zılgıtlar, bir de aşklar. Artık görev Kurdistanlı kız ve erkeklerdeydi. Yazım sırası onlarda..."
"Herkes tanır Selahedînê El-Kurdî’yi (Selahedînê Eyûbî). Peki kim
tanır yıllarca Halep ve civarının yönetimini üstlenen, haçlılara karşı savaşan ve yaşamının son anına kadar saldırganlara boyun eğmeyen Selahedînê El-Kurdî’nin yeğeni Deyfe Xatûn’u?"
"...bir şarkıydı yeryüzünün her yerinde kadın. Analık hukukunun ardından yaşanan her çağda, koşullar ne olursa olsun, kimi zaman sessizlikle örülen bir tonda, kimi zaman da cadı kazanlarında yakılmak pahasına, avazı çıktığı kadar yüksek bir sesle söylenen bir şarkı."