Karıncalar gözlerini yuvalarında açarlar ve orada kaparlar ve bu onlara kararlı ve inatçılıklarından dolayı büyük onur verir. İnsan ise gelgeç gönüllü, bir dalda durmayan yaratıktır...
"Ben bir Karamazov'um ... uçuruma düştüğümde, doğrudan içine giriyorum, baş aşağı ve topuklar yukarı ve bu kadar aşağılayıcı bir konuma düştüğüm için bile memnunum ve benim için güzel bul. Ve bu utanç içinde, aniden bir ilahiye başlıyorum.
"Dinleyin: eğer herkes acı çekecekse, acılarıyla ebedi uyum satın almak için dua edin bana çocukların bununla ne alakası var? Neden acı çekmek zorunda olmaları gerektiği ve neden acılarıyla uyum satın almaları gerektiği anlaşılamaz. "