Hayat nedir?
Roma'da tuhaf mezar taşlarına rastlanır. Bu taşlardan birinde şunlar yazılıdır: "Çok kazandım, kazandıklarımı hep sarf ettim. Yedim, içtim, eğlendim ve öldüm. Ölüme gam yemem, çünkü dünyadan istediğim gibi kâm aldım!"
İşte bir hayat örneği... Bu adama insanlık, yaşadı diyebilir mi?
Nihayet bir beygir de bundan fazla ne yazılabilirdi. Nihayet o da, yedi içti ve tepindi gitti. Hatta zannediyorum ki, bazı beygirlere bundan daha güzel bir taş yazmak mümkündür.