Muhammed Emin Aydın⠀ོ⠀ོ

Muhammed Emin Aydın⠀ོ⠀ོ
@muhmmdferec
"Ey yerin üzerindekiler! Gönül ehli olunuz.! • Instagram.com/muhmmdferecc
Öğrenmeye açık olan aydınlanır, ilerler, gelişir. * Öğrenmeye kapalı olan kendi ezberleri içinde boğulur ve kendi karanlığında kaybolur.
Reklam
Diyojen'e sormuşlar: "Birinin akıllı olduğunu nasıl anlarız?" "Elbette konuşmasından" demiş. "Peki, ya hiç konuşmazsa?" "O kadar akıllısına henüz rastlamadım" demiş.
Hayatta bir sürü ders vardır. Her gün bir şey öğrenir insan. Geçirdiğimiz her vaktin bir anlamı, nedeni ve amacı vardır. Herkesin farklıdır. Çeşittir. Bize aynı veya benzeri nedenlere sahip olan kişileri isteriz. Tıpkı 'ben bu acıyı daha önce yaşadım, o yoldan bende geçtim' gibi konulara sahip olan insanları tercih ederiz. Çünkü onlar bizi yansıtırlar. Aynı dertlere sahip olan insan birbirlerini daha iyi anlarlar. Belki bu yüzden hepimiz yalnızızdır, çünkü bir insanın hissettiğini başkası hissedemez.
Herkes değilsin ve başkası gibi olamazsın. İnsanlara ne kadar uyum sağlarsan sağla senin kişiliğin her zaman onlardan farklıdır. Ya iyisindir ya da kötü. Eğer yanlışların varsa bu yanlışları doğuran doğrularında vardır. Sen kendine baktığında her zaman haklısındır ama iş başkasına geldi mi, haklı olmak hiçte önemli değildir. Kendini biliyorsun. Kendini tanıyorsun. Çünkü her saniye kendinle birliktesin. Neler hissettiğini, neler yaşadığını, neler düşündüğünü en iyi sen bilirsin. İnsanları önemseme, herkes kendini düşünür.