İstiğfardan Sonra İbadetin Tatlılığı “De ki: ‘Ey kendi nefisleri aleyhine haddi aşan kullarım! Allah’ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü Allah bütün günahları bağışlar. Şüphesiz ki, O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir.” / Zümer 53 Şu kudsî hadise bir bakınız ki, tevbeyi nasıl da nitelendiriyor: “Günahkârların iniltisi bana, müsebihlerin tesbihinden daha sevimli gelmektedir.” Ruhun Tahareti Murtaza Mutahhari
Kanıtsız ve gereksiz onaylamalar hakkında büyük bilgin Ebu Ali Sina şöyle der:" Kendisine söylenen her sözü kanıtı olmadığı halde kabullenmeye alışmış olan bir birisi insanlık özelliklerinden ve fıtratından uzaklaşmıştır. Ona insan demek mümkün değildir." Kanıtsız inkar ve reddediş hakkında ise şöyle der:" Sana acayip ve tuhaf gelen şeyleri sırf sana öyle geliyor diye ilmi bir kanıtı olmadıkça İnkar etme." Kur'an'da İnsanlık Öğretisi Murtaza Mutahhari
Reklam
İslâm dini, bilinememiş, değeri bilinmeksizin kalmış bir dindir. Bu dinin gerçekleri, yavaş yavaş, insanlığın gözünde tersine çevrilmiştir. Halkın bir bölüğünün İslâm’dan kaçışının temel sebebi de budur. İslâm adı ile halka yanlış öğretiler sunulmaktadır. Bu kutlu din, her şeyden fazla, İslâm’ı koruma iddiası ile ortaya çıkan bazı kimselerden zarar görmektedir. Adl-i İlahi Murtaza Mutahhari
Tok karınla uyurken/Çevrende aç insanlar varsa/ Bu dert sana yeter! İnsan-ı Kamil Murtaza Mutahhari
Bir gün İmam Ca'fer Sadık dostlarına sordu: - Falanca kişi nerededir ki, bir müddettir görünmüyor? - Ey Allah Resûlü’nün oğlu! En son çok yoksul ve fakir bir duruma düşmüştü. - Peki ne yapıyor? - Hiç, evinde oturmuş sürekli ibadet ediyor. - Peki geçimini nasıl sağlıyor? - Dostlarından biri masraflarını üstlendi. - Allah’a yemin olsun ki, o dostu ondan daha âbid bir derecedir. Ruhun Tahareti Murtaza Mutahhari
Dünyada iki kişiden birinin aklı var, dini yok Diğerinin; dini var, aklı yok Fıtrat Murtaza Mutahhari
Reklam
Cehalet, bilgisizlik ve ahmaklıkla mücadele etme, aynı zamanda nifaka karşı da mücadele etmek demektir. Çünkü ahmaklar, münafıkların oyuncağı olmaya daima elverişlidirler. Bilinmeyen Simasıyla Hz. Ali Murtaza Mutahhari
Bazı sosyologlara göre, bu ifrat ve başıbozukluğun kural tanımazlığın sebebi, toplumun tesettür, örtünme konusunda yanlış kuruntularda bulunmasından ileri gelir. Çünkü gerçekler olduğu gibi topluma aktarılmış değildir. Eğer İslâm'ın dediği aynen tebliğ edilmiş olsaydı, elbette mesele bugün gelinen noktaya varmayacaktı. Burada şu deyimi söylemek tam yerinde olsa gerek "papadan daha Katolik olmamak gerekir." Nitekim Kur'ân-ı Kerim Hucurat sûresinin ilk âyetinde şöyle buyuruyor: "Ey inananlar, hiçbir hususta Allah'ın ve Peygamberin önüne geçmeyin..." Burada Allah ve Peygamberinin önüne geçilmemesinden gaye, dindarlıkta Allah ve Peygamberin buyurmadığı noktaya varmaya işaret olup peygamberlerden daha önde hareket etmemeyi vurgulamaktadır. Hicab Murtaza Mutahhari
İnsanlar peygamberleri ve evliyaları daha çok takip etmekte, bilginleri ve filozofları ise onlara oranla daha az izlemektedirler. Acaba neden? Şundan dolayı olsa gerektir: filozoflar ve bilginler, halka sadece bilgi ve teori sunmaktadırlar. Bilgin, kendi köşesine ve veya odasına çekilir ve halka sunabileceği kitaplar yazar. Fakat Peygamberler ve veliler teori sunmakla kalmazlar, sadece şart olan konuları iletmekle yetinmezler aksine baştan ayağa amel ve pratik üretirler söyledikleri şeyleri aynı zamanda ilk önce kendileri yapar hatta bundan da öte peygamber ve veli kişilerin herhangi bir konuyu topluma iletmek istediklerinde onu önce pratik hayatlarında gösterdiklerini ve daha sonra halka anlattıklarını söylemek mümkündür. Hz. Hüseyin'in Emr-i Maruf ve Nehy-i Münkeri Murtaza Mutahhari
Ruh dünyaya gelmeden önce, mutlak güzelliği görmüştür. Bu dünyada zahiri güzelliği gördüğü için o mutlak güzelliğin yadına düşmekte ve ayrılığın gamı kendisini sarmaktadır. Cismani aşk, şekli güzellikler gibi geçici ve mecazdır. Ancak gerçek aşk, ayrı bir şeydir. İslami İlimlere Giriş Murtaza Mutahhari
Reklam
Daha sonra şöyle denilir: Acaba pişmanlık acısını hiç tattınız mı? Hiç kimse yoktur ki bir ahlaksızlık yapsın da daha sonra bunun acısını tatmamış olsun. Adam gıybet eder, gıybet ettiği esnada hararetlidir, savaş esnasındaki bir insan gibi. Savaş esnasında o kadar hararetlidir ki vücudu yaralarla dolu olduğu halde bunu hissetmez. Fakat savaş bitip de durum normale döndüğünde yaraları yeni yeni hissetmeye başlar. İşte insan bir heyecanın sıcaklığı anında gıybet eder, tıpkı Kur'an'ın tabiriyle "kardeşinin ölü etini" yiyen aç bir insanın lezzet aldığı gibi lezzet alır. Ama bu durum geçince kendisinden nefret edecek bir duruma gelir, kendinden nefret ettiğini hisseder, kendisini parçalamak ister, kendisini ayıplar ve serzenişte bulunur. Bugün buna "vicdan azabı" denilmektedir. Bu, apaçık bir gercektir. Ahlak Felsefesi Murtaza Mutahhari
"Şehit; öyle bir insandır ki, düşmana gücü yetmediğinde ölümüyle galip gelir " Hz.Hüseyin gibi... Şehid Murtaza Mutahhari
Ali (as) bir fert değil, bir ekoldür aslında. Bu nedenledir ki kimi insanları kendisine doğru çekmekte, kimi insanları da kendisinden uzaklaştırmaktadır. Evet, hem cazibesi, hem iticiliği güçlü olan nadir bir kişiliktir Ali (as). Bilinmeyen Simasıyla Hz. Ali Murtaza Mutahhari
Resul-i Ekrem ne kadar da yerinde sözler söylemektedir! Hangi sözün nerede kullanılacağını ve sözün hakkının ne zaman verileceğini çok güzel belirlemektedir. Nefisle savaşma meselesini açıklamak istiyor. Bunu, sahabelerinden bir grubun gurur ve iftihar içinde bir savaştan döndükleri bir güne bırakıyor. Onları karşılayıp tebrik ediyor, fakat şöyle bir tebrikte bulunuyor: "Küçük cihadı yapıp büyük cihada girenlere selam olsun." "Ey Resulullah! Daha büyük cihad nedir?" diye soran sahabeler, geldikleri savaşa benzer başka bir savaş sahnesi olduğunu zannettiler. Peygamber şöyle buyurdu: "Nefisle savaş," Yani benim İslam'ım iki cihadı istemektedir: Hem dış cephede tuğyan eden haddini aşan insanlarla savaş, hem de nefisle savaş. Biri tek başına yeterli değildir. Ahlak Felsefesi Murtaza Mutahhari
Cehalet ve ahmaklıkla savaşmak, münafığı silahsızlandırmaktır; cahilin bilgilendirilip cehaletinin giderilmesi, münafığın kılıcının elinden alınması demektir. Bilinmeyen Simasıyla Hz. Ali Murtaza Mutahhari
72 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.