Musevi rahip ve hıncın gelişimi.
Nietzsche sorunu yeniden ele alıyor ama kendi yöntemiyle.Şöyle soruyor: "Musevi halkının tarihinde rahip nasıl ortaya çıktı? Bütün bir Avrupa tarihi için belirleyiciliği görülecek olan hangi koşullar altında ortaya çıktı?" Nietzsche'nin İsrail krallarına ve Eski Ahit'e duyduğu hayranlık çok çarpıcıdır.Musevi sorunu bu ayrı İsrail dünyasında rahibin ortaya çıkması sorununun ta kendisidir; bu da hakiki bir tipoloji sorunudur.
Milliyet YayınlarıKitabı okudu
Musevi rahip ve hıncın gelişimi
Diyalektiğin üstadı olarak, tepkin kıyas düşüncesini köleye o verir. Hıristiyanların kendileri hesabına bir çıkarım, bir taçlandırma ve inanılmaz bir nefretin zehirli çiçeği olarak üstlendikleri aşkı, bu yeni aşkı o tasarlar. Şöyle demekle işe başlayan da odur: "Sadece sefiller iyidir; yoksullar, güçsüzler, zavallı yalnızlar iyidir sadece; sadece acı çekenler, muhtaçlar, hastalar, ucubeler dindardır, sadece ve sadece onlar Tanrı katında makbuldürler, ahiret mutluluğu hep onlaradır. Tanrı aksine de siz soylu ve güçlü olanlar, ebediyen kötü, kıyıcı,açgözlü, dinsiz olan sizler; cehennemin odunlarından olan sizler ebediyen de lânetli ve cehennemlik olarak kalacaksınız!
Milliyet YayınlarıKitabı okudu