Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sevgi yalnızca budur, bir kişinin mutlak değeriyle ilişki. Bütün mesele ve güçlük, kişinin mutlak değerinin aynı zamanda onun mutlak gizemi de olmasıdır. Bu yüzden sevgi çok güçtür, risklerle, tehlikelerle doludur ama aynı zamanda güzellik, güç ve dirilikle de
Bir şey yapmak istemek, bir şey yapmayı arzulamak, isteklerin ve arzuların esaretinde olmak demektir.Benim bahsettiğim özgürlük, sadece var olmanın özgürlüğüdür; mutlak bir sessizlik, huzur, güzellik ve mutluluk içindesindir.
Reklam
Hakikatı sevmek, sevgilerin en güzelidir. Çünkü hakikat Mutlak Güzellik'ten doğar ve bütün güzellikler O'nun güzelliğinden bir ilham taşıdıkları için sevilirler.
Antikçağın diğer idealist filozofu Plotinos'da güzel, uyumda parildayan şey; maddeye hükmeden ve onu kendi birliğine tabi tutan (suret); ruhun bedene, zekânın ruha, Allah'ın zekâya yansımasıdır. Varlığa güzelliği, sureti veren mutlak güzeldir; fakat mutlak güzelliğin bir sureti yoktur; çünkü mutlak güzellik sureti olmayan bir ide'dir. Tanrısal aklın evrene yansıması olan güzele dayanan sanat, yine taklittir; ama bu ilâhî akıldan pay almış, onu yansıtabilen varlıkların taklitidir. Çünkü âlem, bir sanat eseridir; ilâhî bir şiirdir; sanat değeri ve güzelliği bakımından düşünülmelidir. Allah da bu âlemin yaratıcısı, hem de sanatkârıdır; zira her sanat hüneri Mutlak'da mevcuttur.
Hayr-ı Mutlak'tan hayır gelir, Cemil-i Mutlak'tan güzellik gelir, Hakîm-i Mutlak'tan abes bir şey gelmez
Güzellik hastalıktır. Sağlığın taşkınlığı her zaman bizatihi hastalıktır aynı zamanda. Sağlığın panzehiri ne olduğunun farkında olan bir hastalıktır, hayatın kendisinin kısıtlanmasıdır. Güzel, böylesi can veren bir hastalıktır. Hayatı ve dolayısıyla onun çöküşünü mahkum eder. Fakat hastalık hayat uğruna inkar edilirse, öteki anından kör bir şekilde ayrılmış hipostazlaşmış hayat; yıkıcılığa ve kötüye, arsızlığa ve palavra saçan [bir şeye] dönüşür. Yıkıcı olandan nefret eden kişinin hayattan da nefret etmesi gerekir, sadece ölü olan, tahrif edilmemiş bir hayatta olmanın benzetmesidir. Sağlıklı, pürüzsüz olanı mutlak şeyler olarak kabul eden günümüzün kalokrasisi güzeli saf dışı etmektedir. Ve yine günümüzde histerik bir şekilde hayatta kalmanın yerini alan salt, sağlıklı hayat, ölüye, hortlak olan bir şeye dönüşmüştür. Bundan dolayı artık bu çağda, yaşamak için fazla ölüyüz ve ölmek için de fazla diriyiz.
Reklam
Hayr-ı Mutlak'tan hayır gelir, Cemil-i Mutlak'tan güzellik gelir, Hakîm-i Mutlak'tan abes bir şey gelmez..
GÖNLÜMÜN MEYHANESİNDEN HİTAP!
Dinleyen her zerreye bin bir hitâbım var benim, Kâinât isminde hiçden bir kitâbım var benim! Ya hitâbımdan okursun, yâ kitabımdan beni, Yazdığım efsânede on altı bâbım var benim! Heybetimde müttefik mağrıbla maşrık, veçhe yok; Gayr-i mer’î zerrede bin âftâbım var benim! Hüsn-i mutlak bir yudumda kendini gayb eyledi, Gönlümün humhanesinde böyle
Ana, baba, zevc, zevce ve evlâd sevgileri, sahip olduğumuz maddî ve mânevî imkanlar ve benzeri dünyâ nîmetleri, Cenâb-ı Hakk'ın, kullarına büyük lutuf ve imkanlarıdır. Lakin bütün bu sevgiler, Hakk için ve Hakk yolunda vâsıta olmalıdırlar. Bunlara ve benzerlerine gönlümüz esir olmamalıdır. Çünkü "Hüsn-i Mutlaka (mutlak güzellik sahibi olan Allâh'a) âşık olanlar, cüzlere âşık olmazlar. Cüzlere gönül verenler de, bütünden mahrum kalırlar. Yâni dünyaya gönül verenler,Mevlâ aşkından mahrum kalırlar.
Yunan mitolojisine göre başlangıçta Khaos vardı. . Yunanca anlamı açık ya da boşluk olan Khaos, Hesiodos'a göre sonsuz bir boşluktur. Bu boşluktan ilkin Gaia doğar, sonrasında Ölüler Ülkesi'nin en derin yeri Tartaros; daha sonra Eros (bazı kaynaklara göre Afrodit'in oğlu); sonra yeraltı karanlığını simgeleyen Erebos ve yeryüzü
Reklam
Eflatun, Ziyafet'inde aşkı “güzel içinde tevlit" diye tarif eder ve onu ruhun ebedi kalmak arzusuna bağlar. İnsan ancak bunun sayesinde çocuklarında ebedi olarak yaşar. Bundan dolayı bütün canlılarda aşk vardır. Eflatun daha ileri gidip bunun ilk derece olduğunu, iyi bir ruhun vücut aşkından ruh aşkına, sonra ilim aşkına, en sonunda da mutlak güzellik aşkına erişmesi gerektiğini iddia eder. Onun için güzel, iyi ve doğru birbirlerinden ayrılmaz. Phédre'de görülen aşk da esas bakımdan buna benzese de müsüller (idée) kuramına bağlanmıştır. Güzel müsülünde ruhun daha önce içinde bulunduğu âlemin devamlı bir hatırası vardır ve bu âlemde üzerinde mutlak güzelliğin parladığı bir şey gördü mü, ona doğru atılır; ona, daha doğrusu ondaki mutlak güzelliğin yansımalarına âşık olur.
"Hakikati sevmek, babacım, sevgilerin en güzelidir. Çünkü hakikat Mutlak Güzellik'ten doğar ve bütün güzellikler O'nun güzelliğinden bir ilham taşıdıkları için sevilirler..."
·
Puan vermedi
#PatrickSüskind #Koku 250 sy #CanYayınları “Koku belki de en şiirsel histir. Anıları uyandırır, tanımlama ister, hiç olmadık şeyleri çağrıştırır, güzellik yayar, tiksindirir, kendine bağlar ya da uzaklaştırır” diyen Patrick Süskind ; Altını çizerekte ekliyor , "Gücü elindeydi. Elinde tuttu. Paranın gücünden, terörün gücünden ya
Koku
KokuPatrick Süskind · Can Yayınları · 201821,8bin okunma
Bitik bir güzelliği arıyoruz, hatırası yüreğimizde hala ışıyan bir güzelliği, bir parçası olmakla ruhlarımızın saadete ereceği o mutlak hakikati... Güzellik ahlakı besler. Güzeli görebilen kişi, iyiye ve adil olanı yeğlemek duygusuyla dolar. Madem dünya güzel olabiliyor, madem dünya en derinlerime dokunabiliyor, Ben de bu güzelliğin bir parçası olmalıyım. Güzellik bize şunu söyler: Yaklaş. yaklaş ve ruhunu onar.
Hakikatı sevmek, sevgilerin en güzelidir. Çünkü hakikat Mutlak Güzellik'ten doğar ve bütün güzellikler O'nun güzelliğinden bir ilham taşıdıkları için sevilirler.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.