“Davranışa dönüşmeyen duygu yaşanmamış sayılır.” derler. O hâlde “ Sevginizi, öfkenizi, takdirinizi, tenkidinizi içinizde biriktirmeyin; mutlaka makul yollarla gösterin.” diyenler neden Allah’a saygımızı ve O’ndan sakınışımızı da(bunlar da birer duygudur) izhar etmemizin en sağlıklı yol olduğunu aynı güçlü sesle söylemez de dindarlığın içimizde kalması gerektiğinde ısrar eden profan bakışı dolaylı yoldan onamış olurlar?
Kadınlar neden böyle diyenlere :)
Adet meselesi bence evrimin kadınlara attığı en büyük kazık. Metabolizmamızın binlerce yıldır bunu çözememiş olmasına inanamıyorum. Her ay sürekli inip çıkan elli çeşit duyguyla dolup taşıyorum. Kendimle baş edemediğimde işte bazen böyle sana sataşıyorum. Fakat bunlar kalıcı duygular değil Osman, ben barışmak istiyorum.
Reklam
- ÇEÇEN BAĞIMSIZLIĞI ve DUDAYEV
Çeçen Cumhuriyeti Başbakanı Mamodayev Yeraği Türkiye'ye geldiğinde bizi, 15 - 18 Mayıs 1992 günlerinde Grozni'de yapılacak olan Uluslararası Çeçen İnguş Kongresine davet etmişti. Bu kongreye memnuniyetle katılacağımızı bildirdik. 12 Mayıs günü İstanbul'dan kalkan uçağımız bizi Soçi'ye indirdi. Aktarma yoluyla Min Vody'ye
_Sanatın yaratıcı gücü, doğadan, sanatçının eli değmeden, kendiliğinden çıkar ortaya. Her sanatçı, doğanın özünde bulunan sanat nitelikleri karşısında, Aristoteles'in deyimiyle bir "öykünücü"dür. O, ya Apollo'ca bir düş sanatçısı, ya Dionysos'ca bir coşkunluk sanatçısı ya da hem coşkunluk hem de düş sanatçısıdır. _Apollo,
_İnsan, Meleklerin Cevherindendir. _Nurlu bir cevher, melek gibi marifet-i ilahi ile süslü olunca, elbette meleklerin arkadaşı olur. _İnsanlar görünüşte insana benzeseler de hakikatte halleri başkadır. Kıyamet gününde manalar görünecektir. _İnsanın içindeki ahlakın tamamı 4 kısımdır. Hayvan, canavar, şeytan ve melek ahlakları. _Allah’tan başka
( Eleştirel bir Bakış )
_Dinde zorlama yoktur. (Bakara 256) _Ama, kim İslamdan çıkıp başka bir dîn'e yönelirse sapkındır ve af yoktur. (İmran 90) _Çünkü, tek gerçek din islamdır. (İmran19) _İslam dışı tüm inançlar batıl ve sapkınlıktır.(Hadis) _İslam hakim gelene kadar kafirlerle savaşın.(Enfal39) _Kâfirler istemeseler de Allah nurunu tamamlayacaktır. (Saff 8)
Reklam
_Hissedebileceğiniz en güzel şey, hayatın esrarlı tarafıdır. Sanatın ve bilimin beşiğinde, bu ana duygu vardır. Onu bilmeyen, dünya karşısında şaşkınlık ve hayranlık duymayan kimse, ölü gibidir. _Delilik şüphesiz aptallıktan daha iyidir, delilik var olmuş bir zekânın yok oluşudur. Aptallık ise var olmamış bir zekânın var olmamaya devam
İLAHİ RUH'UN OTURDUĞU YER
Yuhanna 3:6'da "...Ruh'tan doğan ruhtur." Bu ayet, iki ayrı "ruh"tan söz ediyor: Biri büyük harfle yazılmıştır, diğeri ise küçük harfle yazılmıştır. Sözün ilk kullanımı, Tanrı'nın Kutsal Ruhu'nu kastediyor, ikincisi ise, insanın ruhunu kastediyor. Bu iki "ruh"u gösteren başka bir ayet Yuhanna
Sayfa 25 - Akarsu YayınlarıKitabı okudu
Basım -Yayım Organlarının Kurulması Bu dönemde fundamentalist düşünceyi yayacak basım yayım ağı oluştu. Bir yandan kitap ve gazeteler çıkarılırken diğer yan­dan basım evleri kuruldu. Bu anlamda Moody'nin Colportage As­sociation adlı kuruluşu büyük hizmetler yaptı. John R. Rice'nin Tanrı'nın Kılıcı (The Sword of The Lord) ve Pazar
HRİSTİYAN EVLİLİĞİ
Hristiyan evliliği, İsa Mesih'in erkek ve kadını tek bir organizma olarak tanımlayan sözlerine dayalıdır. Çağdaş dile 'tek beden' olarak aktarılmıştır bu. Hristiyanlar, İsa Mesih'in bu sözlerle sadece bir hissiyatı dile getirmediğine, bir gerçekten söz ettiğine inanır. Yani kilitle anahtarının ya da kemanla yayının gerçekte tek
Sayfa 96 - Haberci Basın YayınKitabı okudu
Reklam
Uzay Psikolojisi: Dış Uzayda İnsan Davranışı, Duygular, Yanılsamalar
Psikoloji araştırmalarını ana çizgileriyle ikiye ayırıyoruz: Anaakım psikoloji ve eleştirel psikoloji. Anaakım psikoloji, kendi varlık nedenini ve toplumdaki işlevlerini nadir olarak sorgular. Oysa eleştirel psikoloji, kendisine de eleştirel bakabilen türden bir psikolojidir ve diğer bilim alanları ve yaşamın kendisiyle arasına keskin sınırlar
Korku
"Birşeyden korktuğu oldu mu?" Sarığı öne yıkıp ensesini kaşıyarak anılarını gözden geçirdikten sonra: "Yok efendi neden korksun elhamdulillah." diyenlere sanki acıyarak bakardı:"İnsanoğlu uyuduğu yerde, düşünde bile korkar da haberi bile olmaz. "Marazların çoğunun anası korkudur."
Sayfa 14 - Ötüken NeşriyatKitabı okudu
Nefret Tuzaktır - Neden Ben
Nefret tuzaktır Yoğun bir kötülüğe maruz kalmış insanlar, travmayı sağlıklı şekilde çözümleyememişlerse, zulmedene ve zulme maruz kalmış olmaya saplanıp kalırlar; travmanın yaşattığı acizliğe, bu acizliği yaşatan zalime nefret duyarak, nefretin tuzağına düşerler. Nefret tam bir tuzaktır. Nefretin tuzağı; insanın kendini nefret ettiği hasmına çok
Sayfa 74 - Kapı Yayınları 1.baskı
22 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.