Sen dünyanın merkezi değilsin, ben de değilim. Kişinin kendi ayakları üstünde durması ve kişilerarası ilişkilerle ilgili görevlerini üstlenerek ileriye doğru adım atması gerekir. "Bu kişi bana ne verecek?" diye değil, "Ben bu kişiye ne verebilirim?" diye düşünmesi gerekir. Buna topluluğa adanmak denir.
GENÇ: Bir şeyler vererek mi sığınağımızı buluruz?
FILOZOF: Evet. Aidiyet hissi kendi çabamızla elde ettiğimiz bir şeydir, bize doğuştan verilen bir şey değildir.
Görev ayrımı kişilerarası ilişkiler için nihai hedef değildir. Daha ziyade giriş kapısıdır. Örneğin kitap okurken yüzümüzü kitaba fazla yaklaştırırsak hiçbir şey göremeyiz. Ayni şekilde insanlarla iyi ilişkiler kurmak da belirli bir mesafeyi gerektirir.