Arkadaşlar, Köy Enstitüleri şöyle kafadan düşünülüvermiş, memleketin hayat ve faaliyeti umumiyesiyle uğraşılmamış olarak vücuda getirilmiş bir eser değildir.
Atatürk ''Ne mutlu Türk olana!'' dememiş, ''Ne mutlu Türk'üm diyene!'' demişti. Bana kalırsa, onun büyüklüklerinden biri de zihnindeki fikirlerin bu kadar aydınlık, bu kadar açık seçik, çelişkisiz olmasıdır.