319 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
İşkembe-i Kübra...
Tamam hemen sinirlenme sayın okur. Evet üstten kaba bir başlık... Ama neden böyle bir başlık koyduğumu ilerleyen satırlarda göreceksin. Hoş geldin. Merhabaladan bir demet. ≈)) Kitabı okuyup Atatürk'ü böyle bilmezdim diyeni mi dersin, Atatürk'ü severdim ama bu okuduklarımdan sonra... diyeni mi dersin... E tabi belli nerede ne durumda
Paşaların Kavgası
Paşaların KavgasıKazım Karabekir · Emre Yayınları · 2005238 okunma
Kitaplar 2**Adamus bremensis ; Vikingler barbarlıktan medeniyete 3**Sibel eraslan; kadın sultanlar 4**Ahmet şimşirgil ; Kayı serisi *** tursun bey -tarih-i ebu-l feth( fetih ve voyvod Abdullah çiftçi - 6**C.bukowski; pis moruğun notları 7**Erhan afyoncu; yavuz’ un küpesi 11**Christopher hodapp -Alice Von kannon ; komplo teorileri ve gizli
Reklam
NUTUK'UN ANLATTIKLARI-1
1927 nutkunda Mustafa Kemal, dokunduğumuz konularla ilgili olarak evvelâ, insanların ve milletin mücadelelerine hâkim olan ilkeleri bir tarih görüşü açısından işaretler. Sonra doğu ve batı kavimleri arasındaki tarihî savaşlara, göçlere, bu savaşlar içinde Türklerin yerine ve mücadelesine dokunur. Türklerin İslamdan önce ve İslamdan sonraki yayılışını ele alır. Arap ve Endülüs tarihinden, Ortaçağ imparatorluklarının kaderlerinden hükümler çıkarır. Selçukluların, Osmanlıların doğuş, genişleme ve çöküş seyrine kısaca değinir. Nihayet bir imparatorluk yapısıyla millî bir devletin yapısı ve siyasetleri arasındaki farklılığa işaret eder. Bu arada eski Osmanlı devletinin son yöneticilerine hâkim olan siyasî yetersizliği kaydeder. Ona göre çeşitli kitleleri aynı hukuk ve koşullar altında bulundurarak, güçlü bir devlet halinde birleştirmek, parlak ve çekici bir siyasî görüştür. Ama bu görüş aldatıcıdır. Hattâ aynı ırktan olan ve dünyada mevcut bulunan bütün Türkleri dahi bir devlet halinde birleştirmek, elde edilmesi olanaksız bir hedeftir. Gene Mustafa Kemal'e göre İslam ittihadı(panislamizm), Turan birliği(pantürkizm) siyasetinin muvaffak olduğuna ve dünyada uygulama alanı bulduğuna tarihte tesadüf edilmemektedir. Irk farkı gözetilmeksizin bütün insanlığı içine alan cihangir devletler kurmak hırslarının sonuçları da tarihte meydandadır. İstilâcı olmak hevesleri de onun görüşünün dışındadır. İnsanlara her türlü özel duygu ve bağlantılarını unutturup onları tam kardeşlik içinde birleştirerek insanî bir devlet kurmak nazariyesi de kendine mahsus şartlara muhtaçtır.
Sayfa 260 - RemziKitabı okudu