Duygulu olmak herkese yakışır, çok kolaydır, çaba falan gerektirmez, duygusallık öyle verimlidir ki bir eşeği bile aydın kafalı bir adama dönüştürebilir...
Avrupa bizi kesinlikle sevmez, hiçbir zaman da sevmemiştir ; bizi kendinden, Avrupalıdan saymamıştır hiç, her zaman can sıkıcı yabancılar olarak görmüştür. İşte bu yüzden" Rusya şimdilik güçsüzdür" görüşüyle arada bir kendilerini avutmaktan hoşlanıyorlar.