Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Dâva nefsi öldürmek değil, yola getirmek olduğu içindir ki, İslamiyette ruhbaniyet mevcut değildir. Nefsin yemeğini, uykusunu, kadınını ve daha binbir meşru zevkini kökünden kesen ve daha ona nice çileler çektiren bâtıl metodların da, İslamiyetteki gerçek erdiriş usûlüyle hiçbir benzerliği yok. Her şey ölçüye bağlı... Bellibaşlı itidâl hadleri içinde ve mizanlı... Yoksa öbür türlü, her taraftan gene nefs tecelli edecektir. • Çöle İnen Nur, Necip Fazıl Kısakürek
Bil ki; tembelliğin baskın olduğu kişi için mücâhede ve riyâzetle uğraşmak, nefis terbiyesi ile meşgul olmak ve ahlâkı güzelleştirmek için gayret göstermek ağır gelir. Onun nefsi kusurlu, eksik ve pisliğe bulaştığı için, bu mücâdeleyi vermesine müsamaha göstermez. O kişi ahlâkın değişmeyeceğini, insanın doğasının değişmesinin mümkün olmadığını
Reklam
Eğer ahlâk, değişimi kabul etmemiş olsaydı, o zaman tavsiyeler, öğütler ve eğitim vermek bâtıl olurdu. O zaman Allah Rasûlü (s.a.v) neden: Ahlâkınızı güzelleştirin. buyurdu? Hayvanların huylarının değiştirilmesi mümkün iken, Âdemoğlu için bu nasıl düşünülemez? Mesela vahşi olan doğan kuşu ehlileştirilebiliyor. Obur olan köpek terbiye ediliyor ve avını yemiyor. At serkeşlikten uysallığa çevrilebiliyor. Bunların hepsi ahlâkın değişeceğini gösterir.
Sayfa 39
"Ahlakınızı güzelleştirin." Hayvanların huylarının değiştirilmesi mümkün iken Ademoğlu için bu nasıl düşünülemez? Mesela vahşi olan doğan kuşu ehlileştirilebiliyor. Obur olan köpek terbiye ediliyor ve avını yemiyor. At serkeşlikten uysallığa çevrilebiliyor.
Muhammed Konyevî Kuddise Sirrûh’tan Hikmetli Sözler -2-
01- Bir şeyi seven onu çok anar. Demek ki Allah-u Zülcelâl’i sevmenin alameti, O’nun zikrini sevmek, kelâmı olan Kur’an’ı sevmek, peygamberini, veli kullarını ve O’na nispet edilen her şeyi sevmektir. 02- Dünyaya ait şeyleri sevmekten kurtulmanın çaresi, bu güzel şeylerin hakikatte güzel olmadıklarını, güzel oldukları kabul edilse bile fani ve
Riyâzetü'n-Nefs
İslâm'da "riyâzetü'l-beden"in yanısıra öbür milletlerde pek yaygın olmayan bir de "riyâzetü'n-nefs" yani; ruhu ve nefsi terbiye ve ıslah çalışmaları vardır. Bu da çeşitli sıkıntı, yokluk ve mahrumiyetleri özellikle ortaya koyup onlara sabır ve tahammül ettirerek iradeyi güçlendirme, kötülükleri arzu eden nefsi dizginleme, hırs ve sâir kötü huyları frenle egzersizleri ile yapılır.
Sayfa 152 - Server YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Önce, insan, kendi kendinin düşmanı. Nefs, ruha zıt bir üslûpla dünyaya yönelir, eşyayı ku-caklar ve oluşu yorumlarken, her şeyden önce insanın kendi kendine olan zulmünü dile getirmekte, varlık aynasına insan biçiminde bu zulmün gölgesini düşürmektedir. Nefs, insanın enfüsî düşmanı. İçten vuran düşman. Ve insanın bütün öbür düşmanlarıyla elbirliği eden düşman.
120 syf.
8/10 puan verdi
Keyifli okumalar'
İnsan hakkında konuşmak, yazmak kimi zaman çok kolay kimi zaman ise zordur. Çünkü insan, insana veya kendisine kimi zaman çok yakın iken, kimi zaman ise hayret edilecek derecede varlığından uzak ve yabancı bir varlıktır. İnsan hakkındaki bu çalışma İslami düşüncenin genel bir yansımasıdır. Yazarımız; İnsanı evrende ve kendi özelinde nasıl
Anlam ve Varlık Boyutlarıyla İnsan
Anlam ve Varlık Boyutlarıyla İnsanGürbüz Deniz · Diyanet İşleri Başkanlığı · 2015149 okunma
125 syf.
·
Puan vermedi
·
29 saatte okudu
"İŞLERİN EN HAYIRLISI ORTA YOLLU OLANIDIR"
İmam- Gazâli' nin "İhyâu Ulûmi'd-Din" kitabından çevrilen bu eser, birçok insanın nefs terbiyesi ve ahlâkı güzelleştirmesi konusunda bir kaynak olacaktır. Bu eserde birçok kalp hastalığına değinilmiş ve tedavileri hakkında bilgiler ortaya koyulmuştur. Sorunları ortaya koyarken, bunlara güçlü örnekler vererek Kur'an-ı
Nefs Terbiyesi ve Ahlâkı Güzelleştirme
Nefs Terbiyesi ve Ahlâkı Güzelleştirmeİmam Gazali · Çelik Yayınevi · 20212,064 okunma
Hayvanların huylarının değiştirilmesi mümkün iken, Âdemoğlu için bu nasıl düşünülemez? Mesela vahşi olan doğan kuşu ehlileştirilebiliyor. Obur olan köpek terbiye ediliyor ve avını yemiyor. At serkeşlikten uysallığa çevrilebiliyor. Bunların hepsi ahlâkın değişeceğini gösterir.
Reklam
İnsanın ne kadar da çok düşmanı var. Önce insan kendi kendinin düşmanı. Nefs, ruha zıt bir üslupla dünyaya yönelir, eşyayı kucaklar ve oluşu yorumlarken, her şeyden önce insanın kendi kendine olan zulmünü dile getirmekte, varlık aynasına insan biçiminde bu zulmün gölgesini düşürmektedir. Nefs, insanın enfüsi düşmanı. İçten vuran düşman. Ve insanın bütün öbür düşmanlarıyla elbirliği eden düşman. Onsuz hiçbir düşman insana gerçek bir zarar ulaştıramaz.
b) İbn Haldun, başlığını “sanatlar, özellikle de yazarlık ve hesap, bunlarla uğraşanların zekâsını geliştirir” biçiminde tespit ettiği özel bir bölümde bu meseleyi ele alıp açıklar ve bunun sebeplerini şu biçimde tahlil eder: “İnsanda nefs-i nâtıka sadece kuvvet hâlinde bulunur. Bunun kuvveden fiile çıkışı önce duyulur âlemden yeni yeni
Sayfa 215Kitabı okudu
158 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.