Dil devrimine eleştiri
Bu arada yorulmaz mütercimler, ellerine geçen her şeyi, insana hüzün verecek kadar acıklı bir biçimde, Türkçeye pek yakın sayılamayacak bir dile çeviriyorlardı. Bir kari­katür bu durumu özetliyordu: Naşir (yayımcı): Üstad, bu tercüme ettiğiniz eserde, yaz­dığınız gibi hadiseler yokmuş. Mütercim: Nasıl olur? Bana öyle anlatmışlardı.
Sayfa 75 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Ülkemizin insanları yorulmaz. Biz, gecekondularda, yorulmaz insanlar yetiştiririz.
Reklam
Cumhuriyet aydınları
Cumhuriyetin ilk yıllarında, bu yorulmak bilmeyen "her şey profesörleri"durmadan teoriler ortaya atıyorlardı. Teoriler mantar gibi büyüyor, bilginler kendi kendine yetişiyordu. Artık ne bilginlerle, ne bunların düşünceleri ile başa çıkmak imkânı kalmamış gibi görünüyordu. Bu arada yorulmaz mütercimler, ellerine geçen her şeyi, insana hüzün verecek kadar acıklı bir biçimde, Türkçe'ye pek yakın sayılamayacak bir dile çeviriyorlardı.
Sayfa 75 - İletişim yayınlarıKitabı okudu
"Ülkemizin insanları yorulmaz. Biz, gecekondularda, yorulmaz insanlar yetiştiririz.
Sayfa 112 - İletişim yayınları
Reklam
Ülkemizin insanları yorulmaz.Biz,gecekondularda,yorulmaz insanlar yetiştiririz.Onları nereye göndeririz bakalım?
Sayfa 112 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
"Ülkemizin insanları yorulmaz; biz gecekondularda yorulmaz insanlar yetiştiririz.”
Sayfa 112Kitabı okudu
Ülkemizin insanları yorulmaz. Biz, gecekondularda yorulmaz insanlar yetiştiririz.
...Ülkemizin insanları yorulmaz. Biz, gecekondularda yorulmaz insanlar yetiştiririz...
Sayfa 112 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Ülkemizin insanları yorulmaz. Biz, gecekondularda, yorulmaz insanlar yetiştiririz."
Sayfa 112Kitabı okudu
''Ülkemizin insanı yorulmaz. Biz, gecekondularda, yorulmaz insanlar yetiştiririz.''
İletişim Yayıncılık
Peçeneklerin Ataları 3. kısım
4.Kao-Ch'e (Kao-çı)'lerden geldikleri: Yorulmaz'a göre Kanglılar 5-6. yüzyılda Çin'in kuzeyinde Gobi Çölü ile Moğolistan havalisinde görülen Türk boy birliği Kaoch'e (Kao-çı)'lerden gelmektedirler. O, Kao-che ve Kanglı isimlerinin anlam itibarı ile aynı olması, Kao-ch'e ismin kaynaklarda kaybolmasından sonra aynı
Peçeeklerin Ataları 1. kısım
Kaynaklarda çeşitli şekillerde verilen Kanglıların menşeleri meselesine gelince: Bu konuda çalışma yapan genç tarihçilerimizden O. Yorulmaz dört görüş öne sürüldüğünü belirterek bunları şöyle açıklamaktadır: 1. K'ang-Chü (Kanguy)'den geldikleri: Kanglıların K'ang-Chü'lerden geldikleri fikrini ilk defa ileri süren 19. yüzyıl
102 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.