Moravia'dan okuduğum ilk kitap. Kendisi Italyan edebiyatının önemli isimlerinden sayılıyor.
Düzen Adamı, normal olma arzusunu takıntı haline getirmiş Marcello'nun hikayesi. Hemen hemen her insan diğerlerinden farklı olmak ister ya da bununla övünür. Marcello için ise sıradan olmak bir düş ve ulaşılacak bir mertebe. Konu itibarı ile gayet ilgi çekici ve yerinde işlenmiş. Özellikle yazarın ayrıntıları düşünüşü ve betimlemelerini iyi buldum. Ilk yetmiş sayfa oldukça sürükleyici. Çevirisi iyi. Kitabın sonlarına doğru olayın gidişatına yönelik "hop diye oluverdi" dediğim ufak bir yeri vardı. Fakat bu okuma zevkimi etkilemedi. Elimde bir başka Moravia kitabı olan Küçümseme var. Onu da yakınlarda okurum diye düşünüyorum. Fikrim böyleydi. Sevgiler.