Sıkıcı biriyle evlenmek yerine evde kalmayı tercih ederim.
Kadınlarım erkekler gibi yazması, erkekler gibi yaşaması veya erkekler gibi görünmesi çok yazık olur... Çünkü iki cins de oldukça yetersizse, dünyanın enginliği ve çeşitliliğine karşı yalnızca tek bir cinsle nasıl baş edebiliriz? Eğitimin benzerliklerden çok farklılıkları ortaya çıkarıp desteklemesi gerekmez mi? Ne de olsa elimizde fazlasıyla benzerlik var..
Reklam
Bir erkeğin evleneceği kızdan önce onun babasıyla konuşma­sını hep aptalca bulmuşumdur.
" Hər sinif ibtidai dönəmində dərslərə bağlı olsa, önəm versə də vaxt irəlilədikcə, onlar böyüdükcə bu tamamilə dəyişirdi. Ağılsızca azyaşlarına baxmayaraq eşq, sevgi dalınca qaçırlar. Sanki bu onlara gələcək verəcəkmiş kimi. "
Yıllardır aynı masalla kandırıyorum onu. Umut da olmazsa neyi tutacak şu çengel eli? Bir mucize olsa kalkıp yürüse büyüdüğü sokaklarda kaybolacak. Her gün selam verdiği insanları bıraktığı yerde bulamayınca korkacak. Sağına bakacak bina. Soluna bakacak bina. Bahçesi tarumar. Şehir, çiçeklerin içinden geçmiş. Yalanlar söylüyorum ona. İyi oluyor. Ben de inanıyorum. Akşam oldu. Sokak sustu. Biz sustuk. Yarın bugünün aynısı olacak. Sokak değişecek, anılar değil.
Sayfa 43 - İletişimKitabı okuyor
Reklam
Niyet, yani ilkelerin benimsenmesinin nihai öznel zemini, tek bir tane olabilir ve tümel olarak bütün özgürlük kullanımını ilgilendirir. Fakat bu niyet de, kendisine atıfta bulunabilmemiz için, özgür bir seçimle edinilmiş olmalıdır. Ne var ki öznel zemin ya da bu benimsemenin nedeni (hakkında araştırma yapmamız kaçınılmaz olsa da) daha fazla bilinemez; zira aksi takdirde bu niyeti bünyesinde bulundurması gereken başka bir maksim, kendi içinde bir zemini bulunması gereken bir maksim kanıt gösterilecektir. O halde söz konusu ya da daha ziyade nihai zeminini, zamanındaki herhangi özgün bir iradi eylemden türetemeyeceğimize göre, (aslında mizacın zemininin özgürlükte bulunmasına karşın) kendisine doğası itibariyle ait olan bir özgür irade biçimi olarak adlandırırız.
Sayfa 37 - Literatürk Academia Yayınları, 2. Baskı, Şubat 2017.Kitabı okuyor
Özlem dinmiş. Ağlanır elbet. Ağlaman yarıştığı koyun kavuşmaktır ne de olsa.
Sayfa 42 - İletişimKitabı okuyor
Saltık sevgiler her türlü anlaşmazlıktan nefret ederler; bu anlaşmazlık kendilerine yabancı düşünceler konusunda bile olsa.
Sayfa 65 - İş bankası kültür yayınlarıKitabı okudu
Yaza bilmez leblerün vasfin temâm- ömrde Âb-ı Hayvân verse kilk-i Hızr'a zulmetden devât Ab-ı Hayat, Hızır’ın kalemine zulmetten mürekkep verse, Hızır bütün ömrü müddetince senin dudakların vasfını yazamaz. Hazret-i Peygamber'in dudakları vahy-i ilahiyi tebliğ ediyor. Bununla kâinata hayat veriyor. Bu dudaklar, Ab-ı Hayat Hızır’ın kalemine zulmetten mürekkep verse, Hızır yine resm edemez, yazamaz. Dudak Ab-ı Hayat'tir, insan bekabillâha götürdüğü için. Hayat veren nutk dolayısıyla mucize-i Isa'dır. Burada Hazret'i Peygamber'in kâinata hayat vermesi itibariyle mevzu hayat etrafında dönüyor. Hızır, Zulumat'tan geçip Ab-ı Hayat'a ermiştir, Kıyamete kadar yaşayacaktır. Hayatın bu sebepten bir sembolü olan Hızırın kalemine Ab-Hayat kararıp mürekkep verse, yani mürekkep olsa bütün ömründe yani kıyamete kadar Hazret'i Peygamber'in dudaklarını tavsif edemez. Zulumat üç ay süren karanlık bir yoldur. Bütün bu karanlığı mürekkep gibi kullansa, kıyamete kadar uğraşsa Hızır yine buna muvaffak olamaz diyor.
Sayfa 136
Reklam
Kırılabilecek hiçbir yeri kalmamış olsa da, bu dünyada enkazdan bile medet uman insanlar olduğunu biliyor ve herkesten uzak durarak kendini korumaya çalışıyordu.
Bir bədən gümüştək ağarıb solsa, Nə fayda tabutu qızıldan olsa?
Öğreniyordum ki Ateşin alevi de olsa imanın ateşi de olsa eğer beslemezse her ateş sönüyordu...
Genellikle parçalara ayrılmış olsa da, Gerçeküstücü beden çoğu kez travma yerine zevk ya da zevk veren acı vaat ediyordu. "Arzunun her şeye gücünün yetmesi," diye yazmıştı Breton, "baştan beri Gerçeküstücülüğün tek inanç eylemi olarak kalmıştır."
Sayfa 162Kitabı okudu
Nə qədər məsuddur şən həyat quran, Tamah süfrəsindən az bir şey uman, Malı olsa belə, kifayət qədər, Yenə iş adamı çalışar, işlər.
Resim