• Ne zaman bir yakını ölse birinin,
    Onu ilk-ölüm sanır kalır o.
    Ne zaman bir sevdiği ölse birinin,
    Onu en-ölüm alır kalır o.
    Ne zaman bir saydığı ölse birinin,
    Onu hep-ölüm bulur kalır o.
    Ne zaman bir-bildiği ölse birinin.
    Onu son ölüm sayar kalır o.
    Ne zaman bir umduğu ölse birinin.
    Onu yok-ölüm duyar kalır o.
    Ne zaman bir her şeyi ölse birinin,
    Kendini ölümlerle yaşar kalır o.
    Ne zaman bir kendisi ölse birinin.
    Ölümlerde kendini yaşar kalır o.
  • 96 syf.
    ·4 günde·Beğendi·10/10
    Bu seride yazılan her şey gerçek ve ürkütücü! BERNHARD okumak Amazonlarda bilmediğiniz bir ormana dalmak kadar riskli. Buradaki risk acıyı tatmak.. Dilinizde kalan acının size verdiği zevki anlamanız için önce kitabı okumanız lazım.

    Kaynayan cadı kazanının içine luppp diye atlama hissini oluşturacak türden bir kitap serisini okudum.

    Bütün seri için konuşuyorum; hepsi ayrı ayrı dram yüklü, ölüm kokan kitaplar.

    Bazı şeyleri tanımlamak gerçekten çok zor, elime alıp alıp bıraktığım bu şaheser kitapları bu kadar geç okumak benim için ciddi bir kayıp olduğunu daha yeni anladım.. Ta ki geçen gün şöyle bir bakayım derken kendimi kaptırmamla kısa bir sürede bütün seriyi bitirmem bir oldu. Serideki kitapların en başında Neden - Bir Değini- ile başlıyor. Daha sonra Kiler, Nefes, Soğuk ve Çocuktan oluşan kitapla bitiyor. En iyisi hangisiydi derseniz. Hepsi iyi ancak Soğuk ve Çocukta daha çarpıcı yaşanmışlıklar vardı diyebilirim. Nefes ve Kiler'de çok başkaydı. Belki daha az tesirli diyebileceğimiz serinin ilk kitabı Neden diğerlerinin yanında daha az dramatikti. Onunda belli sebepleri olduğu için öyle yazıldığını düşünüyorum.

    Thomas Bernhard okumaya başladığınızda kendinizi kaptırabilirsiniz. Bütün seriyi arka arkaya koyup, bir sonrakinde acaba neler anlatmış heyecanına kapılmamak mümkün değil gerçekten. Yazarın bu kadar çalkantılı ve talihsiz bir çocukluk geçirmiş olması, aslında neden büyük yazar olduğunun da bence en güzel kanıtı. Acı ve Drama bu kadar gerçekçi yazmasında büyük etken. Elbette yetenek unsuru da var.

    Dostoyevski'den örnek verecek olursak; Ölüler Evinden Anılar'da nelerle karşı karşıya kaldığını ve en iyi romanlarını bu hapis hayatından sonra yazdığını biliyorsunuz.

    Neden
    Kiler
    Nefes
    Soğuk - Bir Soyutlama
    Çocuk

    Hadi canım bu da mı olmuş dedirtecek türden bu seri gerçekten çok değerli. Çok nadide. Bir koleksiyonun en değerli parçaları arasında. O kadar kitap okudum ama beni bu kadar kamçılayan, canımı acıtan, drama sürükleyen bir seri okumamıştım.

    Zehirle (Bernhard'la) tanışmak (bu tamamen benim tanımım) bana çok büyük zevk verdi. Arzu ederseniz siz de tanışın. Sağlıcakla...