_Hayat, sürprizlerle dolu bir kumardır ve hayatın ne olduğunu sadece kumarbazlar bilir. _Eğer cesur değilsen samimi olamazsın, sevemezsin, güvenemezsin, gerçeğin peşine düşemezsin. O yüzden önce cesaret gelir. Ve diğer her şey onu izler. _Risk al. Belirsizlik deme; merak de. Güvencesizlik deme; özgürlük de. Bu güvencesizlik, hayatın
Tüm ideolojilerin ve izm'lerin doğum yeri Avrupa, ölüm diyarı yine orası.
Sayfa 129Kitabı okudu
Reklam
İMAN VE AKIL
Sühreverdi ve İşrakilik Şehabeddin Yahya ibn Habeş Sühreverdi (1154-1191) Şey­ hü'l-İşrak olarak tanınır. Felsefi ve mistik gelenekte meşhur bir şahsiyettir. İşrakilik veya daha geleneksel olarak 'Şarkilik' olarak bilinen felsefi düşünce okulunun kurucusudur. Sühreverdi, İs­ lami düşünceyi Plantoncu, Yeni Platoncu ve Farsi
Ölüm yenilse ve ötenin inkârı dalbudak salsa, intihar, otağını, insanlığın ortasına gelip kuracaktır. İşte inkârcıların özlediği altın ve ideal gelecek! Henüz bu "gelecekleri" gelmemiştir ama kollektif düşünce ve duygu intiharları, komünizm, faşizm vb. herhangi bir ...izm altında sürüp gitmektedir. Ölümü gören bir gözle görmek, ölümün ötesine bakabilmek... Bizim mesleğimiz, çağırdığımız yeni var oluş da budur.
OKU/MALAR İlkay Coşkun'un "+ UÇ" şiir kitabına değini: Şiir ve deneme yazılarıyla farklı dergilerde imzasına sıkça rastladığımız İlkay Coşkun, edebiyat dünyamıza katkı sağlayan üretken bir şair/yazar. Daha önce sırasıyla:"Yüreğimden Süzülen Nağmeler, Düş Yolcusu, Bilonsa ve Bimola" adlı şiir kitapları ile "Kahve
Din, animizmi, animatizmi, totemizmi ve fetişizmi kucaklar ama tek başına bunlardan hiçbiri değildir. Dinin kökenlerinde İzm'li tanımlar terkedilmelidir, çünkü din, sırasında her şeye dokunabilmesine karşın, herhangi bir objeye ya da bir sınıf objeye tutuklu değildir. Gördüğümüz gibi din toplumla ya da toplumsalla aynı derecede az özdeşken, "o yalnız yaşama aittir, çünkü ölüm belki de öbür dünyaya en geniş ufku açmaktadır" biçimindeki belirsiz anlatımla hala tatmin olabiliyoruz. "Yüksek güçlere bir sesleniş" olarak dinin yalnız büyüyen ayrımı yapılabilir, genel olarak tanımı yapılamaz; ama bu yorumun bile biraz düzeltilmesi ve tamamlanması gerekiyor.
Reklam
Ölüm hiç aklımdan çıkmaz olmuştu. Bütün -izm'leri ve loji'leri ile modern dünya, ölümü düşündükçe beni kıskacına alan boşluğu doldurmaya yetmiyordu. Modern dünya yok olacağım anı beklerken münasip kılıklara girip ortalıkta dolaşmaya dolaşmaya zorunlu kılmıştı beni. Hayatın tek anlamı vardı. Oda bir "geciktirme" oluşuydu.
Osman Yüksel ve Topçu... Osman ağabey, Topçu'nun mistik ve sosyal fikirlerini, sade yaşayışını beğenirdi. Aynca, Akif i sevmek konusunda da birleşirler. Topçu, politikacıları sevmez. Osman ağabey milletvekili olduktan sonra birgün Kapalıçarşı'da Hoca ile karşılaşmış, elini öpmek istemiş, görmezlikten gelerek yürüyüp gitmiş. Osman ağabey çok
Hadislere Akılcı Yaklaşım Mu'tezile’nin akılcı olduğu biliniyor. Günümüzde Ehl-i Sünnet olduğu gözüken insanlarda hadîslere akılcı yaklaşımın bariz bir şekilde ortaya çıktığı bir vakıadır. Hadîslere akılcı yaklaşma ve akabinde reddetmenin sebepleri nelerdir? Hadîslere akılcı yaklaşanlarda göze çarpan özellikler nelerdir? Hadîsleri böyle ele
Ölüm-izm
Ölüm büyük bir şeydir. Ölünün düşünceleri, eşyaları, alışkanlıklarıyla bizim aramızda yeni bir ilişki ağıdır ölüm. Dünyanın yeniden düzenlenmesidir. Görünüşte hiçbir şey değişmemiştir ama her şey değişir.
Sayfa 17 - Kafekültür yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Ölüm-izm
tüm insanlar. Cenaze angaryaları sırasında ölüyü seviyoruz ama ölümle bağlantı kuramıyoruz.
Sayfa 17 - Kafekültür yayınlarıKitabı okudu