Sabredin, Şükredin, Cennete Girin!" Diyenler Kim İçin Konuşuyor?
Ey halk!
Bize hep sabretmemiz söylendi. Fakirsen sabret! Eziliyorsan sabret! Hakkını aramaya kalkarsan “şükretmiyorsun” dediler. Sana bu dünya değil, öte dünya vaadedildi. “Cennette kavuşursun” dediler.
Peki sormaz mısın: Kim bu dünyada cenneti yaşıyor?
Kimin sofrası dolup taşıyor, kimin çocukları açlıktan ağlamıyor?
Kimin arabası zırhlı, kimin evi saray gibi?
Sana hep "sabır" düştü. Onlara ise "saltanat".
Ve karşına çıktılar; cübbeleriyle, minberleriyle, hutbeleriyle:
“Biz bu milletin bekasıyız!” dediler.
“Bize ‘dinden geçinenler’ demeyin!” dediler.
Dediler ki: “Halk Kur’an’dan ne anlar?”
Ve devam ettiler: “Biz mecburuz, bazı şeyleri ekleyip çıkarmaya!”
Düşünsene: Tanrı'nın vahyine, senin adına müdahale ediyorlar.
Senin anlayamayacağını söylüyorlar.
Ve seni, senin dininle kandırıyorlar.
Bir yanda bin yıl geçse geçmeyen bir vaadin peşindesin: Cennet!
Öbür yanda, bu dünyada kurulmuş bir cennette yaşayanlar var.
Ama senin değil o cennet.
Onların.
Peki, bu adaletsizliğe ne kadar daha sabredeceksin?
Unutma!