nihal sipahi, bir alıntı ekledi.
14 May 12:23 · Kitabı okudu

Öteki Sahneye Girdiğinde
İnsan bilimleri arasında en lâik olanlarının da bize öğrettiği gibi, bizi tanımlayıp biçimlendiren ötekidir, onun bakışıdır. Nasıl yemek yemeden veya uyumadan yaşayamıyorsak, ötekinin bakışı ve yanıtı olmaksızın kim olduğumuzu anlamamız da mümkün değildir.

Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - can)Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - can)
Ceren Eren, bir alıntı ekledi.
16 Mar 01:19 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Öteki Sahneye Girdiğinde
Bir etiğin gücü azizlerin davranışlarıyla ölçülür,
“tanrıları mideleri olan” cahillerin davranışıyla değil.

Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 82 - Can)Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 82 - Can)
Ceren Eren, bir alıntı ekledi.
16 Mar 01:10 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Öteki Sahneye Girdiğinde
Bizi tanımlayıp biçimlendiren ötekidir,
onun bakışıdır.
Nasıl yemek yemeden veya uyumadan yaşayamıyorsak; ötekinin bakışı ve yanıtı olmaksızın kim olduğumuzu anlamamız da mümkün değildir.

Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - Can)Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - Can)
Ceren Eren, bir alıntı ekledi.
16 Mar 01:03 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Öteki Sahneye Girdiğinde
Etik boyut, öteki sahneye girdiğinde başlar.

Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - Can)Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - Can)
Ceren Eren, bir alıntı ekledi.
16 Mar 00:55 · Kitabı okudu · Beğendi · Puan vermedi

Öteki Sahneye Girdiğinde
Bende bazı etik sorunların netlik kazanması, bazı anlam sorunları üzerinde düşünmemle oldu.
...
Zorlu düşünmeyi öğrensinler, çünkü ne gizem basittir ne de kanıt.

Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 78 - Can)Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 78 - Can)
Ferhat Tan, bir alıntı ekledi.
26 Oca 15:37 · Kitabı okudu · Puan vermedi

Etik boyut, öteki sahneye girdiğinde başlar.

Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - Can Yayınları)Beş Ahlak Yazısı, Umberto Eco (Sayfa 80 - Can Yayınları)
Mert Demiröz, Beş Ahlak Yazısı'ı inceledi.
23 Oca 2016 · Kitabı okudu · 2 günde · Beğendi · 9/10 puan

Kitap, savaşı düşünmek, ebedi faşizm, basın hakkında, öteki sahneye girdiğinde, göçler, hoşgörü ve höşgörülemezlik olmak üzere, 5 bölümden oluşmakta. İlk bölümde ,küreselleşme ve teknolojik gelişmeler neticesinde, savaşta meydana gelen değişiklikler vurgulanmakta, savaşın çok kaybedenli bir hal aldığı ve tabulaşması gerektiği vurgulanmakta. 2. bölümde faşizmin tam bir tahlili yapılmakta, kök faşizm kavramı- yazar faşizmin belirli bir felsefesi ve keskin sınırları olduğunu düşünmediğinden dolayı- ortaya atılmakta ve bu kavram altında her faşist yönetimde bulunabilecek 15 özellik irdelenmekte. 3 bölümde İtalya"da basının gelişimi diğer ülkelerle kıyaslanarak eleştirilmekte. 4. bölümde insani değerlerin, duygu ve düşüncelerin oluşması bakımından "ötekinin" önemi vurgulanmakta ve inanan-inanmayan insanların duygudurumları karşılaştırılmakta. Son bölümde ise , göç olgusu ve sonuçlarının Avrupa üzerindeki muhtemel etkileri tartışılmakta.