Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
ERKEK TİPOLOJİLERİ Kişilik sorunu, otuz yıllık mücadele tarihimizin en temel sorunu olarak süregelmiştir. Kürt toplumsal gerçekliğinin karmaşıklığı, dış güçlerin baskıcı-asimile yöntemleri ile ortaya çıkan kişilik gerçekle- ri, her boyutuyla içinde bulunduğu çıkmazı derinleştirmiştir. Kürtlük bilincinin kişiliklere parçalı yansıması, ağırlıkta da
Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
gerekli mi özgür olmak?Kitabı okudu
Reklam
Özgürlük kelimesi bize «ÖZ»ün «GÜR»lüğün- den sözediyor. İnsanlar sözkonusu olduğunda öz dediğimiz zaman, o insanın kendini, zatını anlarız. İnsandan gayrı nesneler için asıl, esas anlamına gelir «öz». Hális olana, cevhere öz deriz. İn- sanlar arasında en makbul karakteri «özü sözü bir» olmak sayarız. Bir şeyin gür olması demek, onun bollukla ve güçlü olarak çıkıp fışkırması demektir. Yani özgürlük insan olarak aslımızda, bizim halis cevherimizde, fıtratımızda bulunan şeyin fışkırması, serpilip hayat bulmasıdır. Elbette insanın mayası ikili özellik gösterir. İnsan melekle hayvan arasındadır. Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisin- den, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
Sayfa 19 - Risale yayınlarıKitabı okuyor
Özgürlük kelimesi bize "ÖZ"ün "GÜR" lüğünden söz ediyor. Öz-ü-gür-lük, insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
Elbette insanın mayası ikili özellik gösterir. İnsan, melekle hayvan arasındadır. Öz-ü-gür-lük; insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
Sayfa 33
315 syf.
9/10 puan verdi
@balkandays
“İsmet Özel 1944 yılında Sökeli bir polis memurunun altıncı çocuğu olarak Kayseri’de doğdu. 1970’ten sonraki yıllarda siyasî ve felsefî görüşleri bakımından köklü değişiklikler yaşayan İsmet Özel, Müslüman dünya görüşüne bağlandı. İlk deneme kitabı Üç Mesele ’de (1978) İslâm kaynaklarından uzaklaşarak oluşmuş bir sosyo-politik ortamda
Taşları Yemek Yasak
Taşları Yemek Yasakİsmet Özel · Tiyo Yayınevi · 20213,205 okunma
Reklam
Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
Özgürlük insan olarak aslımızda, bizim hâlis cevherimizde,fıtratımızda bulunan şey fışkırması, serpilip hayat bulmasıdır. Elbette insanın mayası ikili özellik gösterir. İnsan melekle hayvan arasındadır. Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
Sayfa 35 - TİYOKitabı okudu
İnsan melekle hayvan arasındadır. Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
Sayfa 35
ÖZ-Ü-GÜR-LÜK
"Özgürlük kelimesi bize "ÖZ"ün "GÜR "lüğünden sözediyor. İnsanlar sözkonusu olduğunda öz dediğimiz zaman, o insanın kendini, zâtını anlarız. İnsanlardan gayri nesneler için asıl, esas anlamına gelir "öz". Hális olana, cevhere öz deriz. İnsanlar arasında en makbul karakteri "özü sözü bir" olmak sayarız. Bir şeyin gür olması demek, onun bollukla ve güçlü olarak çıkıp fışkırması demektir. Yani özgürlük insan olarak aslımızda, bizim hâlis cevherimizde, fıtratımızda bulunan şeyin fışkırması, serpilip hayat bulmasıdır. Elbette insanın mayası ikili özellik gösterir. İnsan melekle hayvan arasındadır. Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir."
Sayfa 33 - Tiyo Yayınevi 17. BaskıKitabı okudu
Reklam
Özgürlük kelimesi bize "ÖZ"ün "GÜR''lüğünden söz ediyor. İnsanlar söz konusu olduğunda öz dediğimiz zaman, o insanın kendini, zâtını anlarız. İnsanlardan gayrı nesneler için asıl, esas anlamına gelir "öz". Hâlis olana, cevhere öz deriz. İnsanlar arasında en makbul karakteri "özü sözü bir" olmak sayarız. Bir şeyin gür olması demek, onun bollukla ve güçlü olarak çıkıp fışkırması demektir. Yani özgürlük insan olarak aslımızda, bizim hâlis cevherimizde, fıtratımızda bulunan şeyin fışkırması, serpilip hayat bulmasıdır. Elbette insanın mayası ikili özellik gösterir. İnsan melekle hayvan arasındadır. Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
İnsan melekle hayvan arasındadır. Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir. *****
Sayfa 20 - Şule YayınlarıKitabı okudu
Öz-ü-gür-lük insan olmanın bilincine varmak ve melek olma özentisinden, hayvan olma azabından kurtulmanın bir işaretidir.
91 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.