Utnapiştim Gılgamış'a cevap verir, ona ölümün ne olduğunu anlatır:
" İnsanoğlu sulak yerlerdeki saz gibidir, büyür ve onu biçerler
Güzel erkekler, güzel kızlar
Onları bile ölüm yırtar alır.
Ölümü kimse göremez,
Onun yüzünü kimse göremez,
Onun sesini kimse duyamaz,
Yine de o gaddar ölüm herkesi biçer gider.
Sonsuza dek yıkılmayacakmış gibi evler yapıyoruz
Sonsuza dek sürsün diye aileler kuruyoruz
Sonsuza dek kardeşler miraslarını paylaşıyor
Durmadan nehirler taşıyor
Yusufçuk suyun üzerinde titreyerek gidiyor
Güneşi tüm görkemiyle görür
Sonra bir bakıyorsun o da yok olmuş."