Sevgili Anneciğim
Yaşamanın en güzeli bizde biçimlenmiştir.Eğilmeden yumruk gibi.Zalimlere ve uşaklara karşı yalvarmadan.Emperyalizme ve onun uşaklarına korku salarak yaşamak.Soyguncusuna rahat bir uyku çektirmeden yaşamak.Bizim için hayatın yaşamanın en güzeli bu.
Cihan Alptekin
Evet...
Bu idealist gençler kendi hayatlarını riske attılar;ama kendi dar dünyevi yaşamlarına sonsuzluğun değerini kattılar,ölümsüz oldular.
O kuşak için ebedi canlılıktı önemli olan,ebedi hayat değil.
Bir avuçtular deniz oldular ...