Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Uzun Süre Yüzünü görmek istemediğiniz Bir Tanıdığınız Varsa ; "O"na borç para verin $$$$ Zaten O birdaha yolunuza çıkmaz.👏👏👏
Dünya Adil Bir Yer Değil
Bugün dünyadaki 35. yılım, doğum günüm. Cahit Sıtkı’nın deyişiyle: “Yolun yarısı”. Bu zamana kadar yaşadıklarımdan, şahit olduğum binlerce hayat hikâyesinden, kendimce okuduğum kitaplardan, dinlediğim müziklerden, izlediğim filmlerden bir terapist olarak şunları öğrendim: İnsan nisyanla malüldür ve fena halde hüzne, hüsrana mahkûmdur. Her hal
Reklam
Daha fazla güç, daha fazla para, daha fazla tatil, daha fazla orgazm... Bu, yanlış şeyi istemenin ta kendisidir; zira bu sunulardan hiçbiri insan bilincindeki yarayı yatıştırmaz, tedavi etmez. Bunu yapabilecek iki şey var der Tallis, sanat ve en başta da felsefe.
Sayfa 41 - YKY
"İnsan mı paraya bağlı, para mı insana bağlı? Bu, insana bağlı."
Sayfa 12
Tarihçi, "Aynı şekilde," diye devam ediyordu, "ebeveynlerinin seçtiği beyefendiyle evlenmeyi reddeden kız evlatların, bir odaya kilitlenmek ve orada sağa sola savrularak iyice hırpalanmak gibi cezaları hak ettikleri düşünülürdü. Onların maruz kaldığı bu tür davranışlar, toplumdaki insanları kesinlikle dehşete düşürmezdi. Evlilik kişisel bir beğeni olayı değil, aileleri ilgilendiren bir para hırsı sorunuydu; özellikle de 'şövalye' niteliklerine sahip olması beklenen üst sınıflarda... Evlilik sözü, genellikle taraflardan biri ya da her ikisi daha beşikteyken verilir ve evlilik de onların dadılarının 'nezareti'nden çıkmalarından hemen sonra gerçekleşirdi."
Savaş ... büyük ve haklı amaçlar için değil, zavallı borsa çıkarları, sömürücülere gerekli yeni pazarlar, para babaları için zorunlu olan yeni köleler yüzünden, özetle, kendini savunma gereksinimiyle uzaktan yakından ilgisi olmayan, tam tersine, asıl ulusal organizmanın kaprisli, hastalıklı durumunu gösteren nedenlerden çıkacaktır.
Sayfa 767 - Yapı Kredi Yayınları
Reklam
Araba için mi para biriktiriyim… sezon alışverişi mi yapayım.... yatırım için altın mı alayım.. yoksa kol gibi olan kredi kartı borcumu mu ödeyim kafam da deli sorular 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Nicin insani degerlendirirken sarilip sarmalanmis, kundaklanmis olarak bakiyorsunuz ona? O zaman hic de kendinin olmayan yanlarini gostermis, gercek degerini verdirecek yanlarini saklamis olur. Aradiginiz kilicin degeridir, kinin degil. Kinindan cikinca belki de bes para vermezsiniz kilica. Insani kendi degeriyle olcmeli, susuyle pusuyle degil. Eskilerden birinin dedigi gibi: Bilir misiniz nicin buyuk gorunur o insan size? Topuklari yuksek de ondan.
Tüm bu sahtekarlıklar, çevrilen dolaplar, şiddet, yağma, yangınlar, katliamlar, müsadereler, zorunlu para kullanımı uygulaması ve bu Devrimi meydana getirmek ve devamlılığını sağlamak amacıyla başvurulan her tür despotluk ve gaddarlığın, bütün erdemli ve ölçülü zihinlerin ahlaki hassasiyetleri üzerinde sarsıcı bir doğal etkisi varken, bu felsefi sistemin yardakçıları, eski Fransız monarşik hükümetine yönelttikleri nutuklarla adeta gırtlak patlatmaktadırlar.
Sayfa 175Kitabı okudu
Hayatta kalanlar, ölülerini anmak için, en son görüldükleri yer olan mezarlarına geliyor ve başlarında durup birkaç kez burun çektikten sonra, zamanında az para vermedikleri mermerleri yıkatıyorlardı.
Reklam
Para İktidarının yükselişi
Modern dönemin mutlak hükümdarı paradır. Antik dünyanın belli bir döneminde servetin bugünkü kadar güce sahip olduğu bir zaman dilimi olmuştur belki ancak Orta çağda böyle olmadığını biliyoruz. O dönemde para kendi üstüne düşeni feodal hizmet ile veya benzer şekillerde ödeyen serfin umurunda değildi. Ancak bugün para görmezlikten gelinip, küçümsenemeyecek kadar güçlü, nefret edilemeyecek kadar arzulanır bir hale geldi.
Sayfa 91 - Türkiye İş Bankası YayınlarıKitabı okudu
Ellerine para versen, dünyanın bile kuyruğunu keserler.
Sayfa 179
Ayrılık diye bir şey yok. Bu bizim yalanımız. Sevmek var aslında, özlemek var, beklemek var. Şimdi neredesin? Ne yapıyorsun? Güneş çoktan doğdu. Uyanmış olmalısın. Saçlarını tararken beni hatırladın, değil mi? Öyleyse ayrılmadık. Sadece özlemliyiz ve bekliyoruz. Zamanı hatırlatan her şeyden nefret ediyorum. Önce beklemekten. Ömür boyunca ya
Cem, ihtiyar bir adamın sesini taklit ederek, " Kızım," demişti, " para kazanmak için kültüre ihtiyaç yoktur, hatta belki para kazanabilmek için cehalet bir avantajdır ama para harcayabilmek için kültür gerekir."
Sayfa 207
Kanuni Sultan Süleyman'ı anlatan uzunca bir bölümün Paolo Giovio'nun eseriyle kelimesi kelimesine aynı olması şüpheleri ortadan kaldırır. Başka bir deyişle Vasco Diaz Tanco del Fregenal, Paolo Giovio'nun yazdığı Türk tarihi üzerine kendi nesnel ve keskin görüşlerini eklemekten başka bir şey yapmamıştır. Bu eser ayrıca "Kâfür Türk"ün vakanüvise göre değişen sıfatlarının zenginliği bakımından çarpıcıdır. Ona göre Türkler "kahrolası bir halk", Süleyman "vahşi" ve "savaş seven" bir imparatordur. 71. bölüm aynen şu başlığı taşır: "Kahrolası hükümdar Süleyman'ın planları ve şeytani hülyaları ve kayda değer hilekârlıkları." Başka bir bölümde ise şöyle der: "Bu kahrolası prens rahat duramadığından bir sonraki yıl başka bir sefere çıktı." Bir diğer ilginç örnek ise bu bahsi geçen tarihin 75. bölümünde yer alır: "Bu kahrolası millet, atlarının çokluğu, askerlerin çektiği acılar ve bitmek tükenmek bilmez bir para meselesiyle, uzun savaşlara çıkarak bizi yavaş yavaş zayıflatıyorlar, ve nihayetinde de yaptıklarıyla bize büyük zararlar veriyorlar, aynı diğer milletlere yaptıkları gibi."
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.