Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Mozi: "Eğer 'tartışmanın hiçbir sonucu olmayacak' önermesini öncül olarak alırsak, önermenin kendisi doğru mu yoksa yanlış mı? 'Tartışma yenilmezse' doğruysa, Zhuangzi kazanır. 'Tartışma yenilmezse' yanlışsa Zhuangzi kazanır. argüman kaybedilmiştir, ancak 'tartışma kazanılamaz' doğruysa, bu önermeyle çelişir ve bir paradoks olmalıdır."
İbn Arabi, Şeytan'a şeytanlığı yaptıran şeyin, Allah aşkı olduğunu söyler. Yani Şeytan, Allah'ı o kadar çok seviyordur ki kendisinden daha fazla sevdiği bir şey yaratıldığını öğrendiğinde kıskançlıktan deliye dönüp isyan eder. Allah'ın, Şeytan'dan daha çok sevdiği şeyin insan olması, sanıyorum ancak Allah'ın naifliğiyle açıklanabilecek bir paradoks. Fakat Şeytan'ın da bizzat Allah'a ait olması, daha başka bir paradoks sanki.
Sayfa 172 - Doğan Kitap
Reklam
Zor olan şu ki; tüm bu hızlı çözümler sadece kısa vadede işe yarar. Duygusal düğmeye tekrar basılması ve bu dayanılmaz duyguların harekete geçmesi an meselesidir. İşte o zaman tam olarak daha önce olduğunuz yere geri dönersiniz ve bu hislerin ağırlığı altında ezilerek onlardan kurtulmak için elinizden gelen her şeyi yaparsınız. İşte paradoks: O acı duygulardan kaçmaya çalıştıkça ya da onlara dayalı hareket ettikçe, uzun vadede acınızı arttıran bir kapana sıkışırsınız.
Buradaki 'paradoks' gerçeklikle sizin, gerçekliğin 'olması gerektiği'ni hissettiğiniz hali arasındaki çatışmadan ibarettir.
Evet evet, çok iyi hatırlıyorum, öyle çok dua ediyorlardı ki, anlatamam. Ben bir 'dindar’ olduğum halde, onlar kadar dua etmiyordum. Galiba şöyle bir paradoks vardı burda: ben Allahın benden istediklerini yerine getirmekle meşguldüm; onlarsa sürekli dua ederek, kendi isteklerini yerine getirmesini bekliyorlardı Allahtan.
Sayfa 67
Dada'nın basitçe nihilizmle eşanlamlı olmadığını gördük. Dada, Durumcuların hoşlanacağından çok daha mistikti. Ama onun beceriksizliğine bağlı aksilikleri ve bugün bile onu birçok kişi için 'zor' kılan paradoks ve küstahlık aşkı, Gerçeküstücülüğün gösteriye göreli olarak kolayca asimle olmasının panzehiridir.
Sayfa 212Kitabı okudu
Reklam
(İnsan) cinselliği, var olmayan bir normdan paradoks yüklü bir sapmadır.
Sayfa 590 - Cinsellik ve Ontoloji, Alenka Zupančič / Lacan ve CinsellikKitabı okuyor
Paradoks: Kitap, sanat, sinema ve şarap gibi yaşamak için ihtiyacın olmayan şeyler, yaşaman için gereken şeylerdir.
Sayfa 263 - dominoKitabı okudu
Nə isə ən mənasız paradoks göz qabağındadır. Mən həftələrlə naharsız qalanda heç kəsin ağlına gəlmirdi ki, məni qonaq çağırsın. İndi isə yüz min nahara kifayət edəcək qədər pulum olduğuna və bir də ki, tamamilə düşdüyümə baxmayaraq, sağına-soluna hamı məni nahara qonaq çağırır. Nə üçün?
Sayfa 448 - TEAS PressKitabı okudu
Paradoks buydu, herkes tarihti ama kimse bunu kabul etmek istemiyordu.
Sayfa 205 - YKY
Reklam
İnsan telefon defterini temize çekerken yalnızlığını da kanıtlar! Bütün bu insanlar şimdi nerede, ne yapmaktadırlar? Saat elbette dört'tür! Paradoks, la­birent, koni, tüm bilimsel ifadeler ve mentalite tersine dönmüştür.Ters dönmüşsünüzdür. Bu tekbaşınalık ve bu isim katliamı aslında size ters ge­lir...
Ütopik olanın büsbütün yok oluşu, insan oluşumunun şeklinin değişmesi anlamına gelirdi. Ütopyanın yok olması, bizzat insanın bir nesne haline dönüştüğü durağan bir nesnellik doğurur. Düşünülebilen en büyük paradoks meydana gelirdi: Uzun ve fedakârlıklarla dolu kahramanca bir gelişimden sonra -tarihin kör kader olmaktan çıkıp yaratılmış olduğu- bilincin en yüksek aşamasına ulaşmış olan insanoğlunun, ütopyanın farklı şekillerinin yok olmasıyla birlikte tarih yapma iradesinden ve böylece tarihten ders alma yeteneğinden mahrum kalması.
Sayfa 244 - De Ki Basım Yayım, 2008.Kitabı okudu
Sanatçı ve Eseri
Sanat eseri gerçekleşmeyebilir, maddi bir hâle bürünmeyebilir, bir temayül hâlinde kalabilir fakat hiçbir zaman bir seri üretime dönüştürülemez. En önemli şartlardan biri olarak, sanat eseri biricik vasfını muhafaza etmek zorundadır. Biricik nüshasının olmaması bile "eserin" varlığını şüpheli kılmaz, ancak eserin kopya nüshaları onun mevcudiyetini reddetmek anlamı taşır. Böylece bir paradoks ile karşı karşıya kalıyoruz: Sanat eseri, çoğaltılmak suretiyle yok edilir.
Sayfa 190
Kurgunun belirginliğe, bir çapaya ihtiyacı vardır. Ama aynı zamanda bunları da aşmalıdır. Tanıdığımız ve bildiğimiz karakterler romanı yeryüzüne indirmeli ama aynı zamanda kurgu, okuru bütün bunların ötesine, evrensel bir alana taşımalıdır. İşte bu paradoks metni okunabilir ve sağlam yapar. İmkansız geriliminden ahenkli bir şey doğar.
Sayfa 18 - Kafka Kitap
Burada dikkat çekici bir paradoks gizli:
Hepimizin içindeki geçmiş sevgisi aslında son derece devrimci bir olgu.
Sayfa 72 - Bilgi YayıneviKitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.