İnsanı edebiyata savaşlardan daha iyi hiçbir şey hazırlayamaz.
Bir şeyler yapmaya karar vermeyi, bu aşağılık çağda devrimin somut bir biçimde yakınlaşmasını beklerken, genç seçkinlere özgü yaşamımızda öylesine canımız sıkılıyor ki, Narodnikler gibi, Ecinniler gibi biz de hükümete karşı niçin bir komplo hazırlamıyoruz bir türlü anlamıyorum. Bununla birlikte, senin kişisel yetkinliğine bakarak, senin gizli düşlerinin, proletaryanın politik iktidarı somut olarak ele geçirmeyi başarmasından daha yararlı olacağı kanısındayım.
Reklam
Casusluğun geleneksel alçaklıkları, tümüyle, casusları yöneten geçici çıkarlara ve onları kiralayan emperyalistlerin aşağılık amaçlarına bağlıdır.
disiplinin savaş için koyduğu ast-üst ilişkisi ve bağımlılık, barış döneminde köle ruhu ilişkisine dönüşür. Bir kışla, aşağı yukarı, bir efendiler ve uşaklar topluluğudur
Kışlaların, hapishanelerin geceler boyu ürettiği kötü düşlerin kuyusuna düşmenizi önlemeyen birkaç saatlik gece yarısı izniyle yaşanamaz ki.
Devrim, teknik olacaktır. Zor olan, aynı zamanda hem devrime yararlı, hem de bizim için tersine çevrilmez olaylar oluşturacak eylemleri türetmektir
Reklam
Marx, kendileri istemeseler de, insanlara kendi özlerinin bilincini vermek gerektiğini söyler
Kimse tehlikeli bulmuyordu onları. Şimdi’yi yıkmaktan çok, son derece olağan görünen bir Gelecek’i tanımlamaya çalışıyorlardı.
Sayfa 52
En yoksun olduğumuz er­dem gerek bana: Sebat. Ama savaşta sebatkar olmak, şiirde ya da aşkta sebatkar olmaktan kolaydır. Şiir ve kadınlar geçip gider, ama devrim asla geçmez. Son
Sayfa 148 - Kanat YayınlarıKitabı okudu
İnsan yengeç gibi değildir: Bir uzvunu keserseniz yerine yenisi çıkmaz. Parçalanmış bir gerçeklik. Dumanlı bir varoluş. Rüyamsı tutkular. Bir de bakmışsınız, insan da kâr zarar hesabındaki sıradan bir kalem haline gelmiş.
Sayfa 140 - Kanat YayınlarıKitabı okudu
Reklam
İnsana yabancı olmayan zaman ve mekânlarda, atlar kadar doğal nesne ve eylemlerin var olduğunu ilan ediyorum: Bütün sahte peygamberlere inat. Ruhum dediğiniz şeyin en büyük kurmazlıkları bile bu nesne ve eylemleri taklit edemez. Bunlar, sizin gibi delilere, mümkünün sınırlarını aşmayı yasaklayacaktır.
Sayfa 123 - Kanat YayınlarıKitabı okudu
Hiç kimse beni, büyü­menin her şeyin doğru cevabını vereceğine inandıramaz. .
Sayfa 123 - Kanat YayınlarıKitabı okudu
Şimdi sadece yokluk var. Bana araçlarımı, hayvanlarımı, ihtiyaçlarımı, insanlarımı, tarlalarımı, silahlarımı verin. Sadece bir tarlam olsa her şey hallolurdu, ya da elimde gerçek bir meslek olsa. Nesneler benim kölem; eski alışkanlıklardan koparılmış, insanda heyecan ya da neşe yaratmayan nesneler: Mobilyalar, kalemlikler, taksiler, dişler, gözlükler, giysiler, eller, kapılar..
Sayfa 119 - Kanat YayınlarıKitabı okudu
Olası şeylerle karşılaştırıldığında, bu yaşam, sürekli bir iç sıkıntısı harmanı. Düşünme yetisinin hiçbir işlem, hiçbir gerçek düşünce üretemediği bir varoluş. Düşünce, fiili durumdur, fiiliyatın bağrında, dolaysız bir mevcudiyet ve belirli aktiviteler bir araya gelir: Düşünce belli bir an ve mekânda bulunan nesneleri kapsar: Bütün gücünü onlara yöneltir ve onların şerefine seferber eder. Düşünce bir şeyi arzular. Bir amaç arar.
Sayfa 117 - Kanat YayınlarıKitabı okudu
.. insanın, hiçliğin anlamına mümkün olduğunca yaklaştığı noktada ulaşabileceği yegane düşünce ölüm. Gerçek ölüm neyse odur, yaşam olmayan şeydir; insanın hiçbir şey dü­şünmediği, kendini düşünmediği, başkalarının onu düşündüğü­nü düşünmediği durumdur. ölmüş görüyorum kendimi, ama tam bir ölüm de değil bu, gözümün önüne alçalmış bir varoluş geliyor: .. ölüm eğer gerçekten buysa, eğer gelecek her şeyin yadsınması değil de hastalık, soğuk veya fiziksel bir acı gibi yine insani bir durumsa, ölüm beni tiksindiriyor. .
Sayfa 117 - Kanat YayınlarıKitabı okudu
591 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.